Gæst Skrevet 23. December, 2014 Hvor stammer dette populære udtryk fra? Er det et særligt dansk, eller findes der tilsvarende udtryk på andre sprog? Jeg ved godt, at det er et humoristisk udtryk med en lidt lummer undertone, men har dog aldrig selv brugt det; mest fordi jeg har været usikker på betydningen af det. Jeg synes også jeg har hørt at udtrykket har været "mis"brugt i en ikke humoristisk sammenhæng og det giver jo ikke rigtig mening. Jeg vil også gerne høre jeres eksempler på hvilken sammenhæng man kan bruge udtrykket i. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. December, 2014 Bare lad være med nogensinde at bruge det, medmindre du gerne vil fremstå som en bøv! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sterling 6 Skrevet 23. December, 2014 Hvor stammer dette populære udtryk fra? Er det et særligt dansk, eller findes der tilsvarende udtryk på andre sprog? Ja "That's what she said." 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fisseslikkeren 918 Skrevet 23. December, 2014 "Det er godt nok en stor krabat" (f.eks. om en fisk man har fanget) "Det er godt nok noget at en maratonforestilling (f.eks. ser man en lang film) "Uhm den smager bare så godt" (f.eks. om en god øl) "Jeg kunne godt tænke mig at få to" (f.eks. om et par lysestager man vil købe) "Kommer du i dag?" (f.eks. om man kommer ned på den lokale pub efter arbejde for at få en bajer) "Puha jeg blev helt mørbanket efter den omgang (f.eks. efter træning) "Skal vi kun bruge to timer på det her?" (f.eks. om en tur i IKEA) "Uhm jeg kan nå bedst lide når der er flødskum og guf på". (f.eks. om vaffelis) Og der er tusinde af andre kombinationer - det sagde hun også i går - hæhæ Og så er: "Det sagde hun også i går" jo herlige svar. Plat og bøvet ja men det er også sjovt at være plat og bøvet i det rigtige forum. Jeg mener at vendingen er blevet brugt i "The Julekalender" der er fra 1991. Og muligvis er det en tand ældre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gandalf 68 Skrevet 23. December, 2014 Øhhh...hvad sagde hun så i går? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 23. December, 2014 (edited) Øhhh...hvad sagde hun så i går?Det er jo man(d)dag!! Redigeret 23. December, 2014 af Krølle Bølle Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gandalf 68 Skrevet 23. December, 2014 Det er jo man(d)dag!! Det blev jeg så ikke meget klogere af...... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fisseslikkeren 918 Skrevet 24. December, 2014 I går sagde hun: Gider du lige at lade være med at sidde og lege med den der hele tiden (om min mobiltelefon) Og mit svar var selvfølgelig .... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TommyHansen 2972 Skrevet 25. Januar, 2015 Dan Turèll omtaler allerede udtrykket i bogen "Vangede Billeder" (1975). Men dog uden den lumre og halvsjofle betydning som det har fået sidenhen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 25. Januar, 2015 Dan Turèll omtaler allerede udtrykket i bogen "Vangede Billeder" (1975). Men dog uden den lumre og halvsjofle betydning som det har fået sidenhen. Dan Turells udlægning af teksten "Det sagde hun også igår" var da akkurat lige så lummer og sjofel, som den er i dag. Han kom med udsagnet, da han beskrev hvilke svar man kunne komme med ligegyldig hvad der blev sagt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Spider 831 Skrevet 25. Januar, 2015 http://da.wikipedia.org/wiki/Det_sagde_hun_ogs%C3%A5_i_g%C3%A5r Jfvr. sidste sætning i sidste afsnit kan udtrykket være endog meget gammelt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 25. Januar, 2015 http://da.wikipedia.org/wiki/Det_sagde_hun_ogs%C3%A5_i_g%C3%A5r Jfvr. sidste sætning i sidste afsnit kan udtrykket være endog meget gammelt. Vi bliver nok nødt til at frekventere Borende X. Måske kan han kaste lidt lys over problemet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg