Hop til indhold
Harran

Hvem vinder når moderator lukker en efterlysning?

Recommended Posts

Den 11. december startede PezDspencer en efterlysning, der åbenbart ikke huede et par nypuritanere, der kom med moralske opstød.

 

 

Nogle mener at "det kan man da ikke" og en masse andet vrøvl.

Efterlysningen ender med at køre af sporet og blive til en debat istedet for en efterlysning, hvorefter moderator lukker tråden.

 

Hvis tråden bliver lukket har dem der er imod de regelsæt der bliver beskrevet i forum lykkedes med deres forehavende.

Moderator har derfor undergravet EGs eget regelsæt og været moralens vogter.

 

Hvis moderator istedet havde midlertidigt blokeret dem der brød tråden, kunne efterlysningen have fået lov til at køre i fred og den kunne rent faktisk have bidraget med noget fornuftigt.

 

 

Jeg føler en ulige kamp overfor dem der råber højest.

Min konklusion er: Hvis der er en efterlysning man ikke kan lide (også selvom den overholder reglerne i forum), så kan man blot spamme efterlysningen og dermed få den lukket.

Redigeret af Harran

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det var nu ikke mig der lukkede den men jeg kunne have gjort det.

Men du har da en pointe faktisk, synes jeg personligt. Derfor tager jeg dit indlæg op internt blandt resten af ledelsen og hører om de deler mit synspunkt.

Derudover vil jeg gerne henvise til paragraf 21 i vores regelsæt http://www.eroguide.dk/forum/forum-44/announcement-4-reglerretningslinjer-for-brug-af-eroguidedk/ der er nok brugere der trænger til at læse den igen ;)

Men igen, når vi så griber ind når brugerne ikke overholder denne regel, så har du en pointe i at det kunne vi i nogle tilfælde gøre anderledes så efterlysningen feks ikke låses fordi nogle brugere ødelægger den, mener jeg.

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lolita er en figur i Vladaimir Nabokovs roman af samme navn. Romanen beskriver en tolvårig pige som et seksuelt emne for voksne mænd. Derved er navnet Lolita blevet synonym med en seksuelt barn af hunkøn.

 

At bruge ordet Lolita i en efterlysning er enten en provokation, en ondskabsfuldhed vendt mod folk, som måske har følelser i klemme angående pædofili eller en tanketorsk. Han kunne have efterlyst en meget ungt udseende pige i stedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er der jo løbet meget vand under broen, siden den roman udkom.

 

Da Kubrick lavede den første film i 62, var Lolita blevet 14 år og dermed grænsende til det lovlige her i landet.

 

Og så er sproget jo ikke statisk, desværre vil mange (ofte også mig selv) mene, men lad mig lige citere Den Danske Ordbogs udlægning af teksten.

 

Lolita "ung pige som virker seksuelt tiltrækkende på en betydelig ældre mand pga. sit udseende eller sin fremtoning"

 

Ordbogen kommer også med et par eksempler på sprogbruget.

 

"jeg synes også, at det er en dårlig idé, når mødre lader deres små piger udstyre som lolitaer med læbestift, neglelak og voksenpynt helt ned til seks-års-alderen UgeAVestfyn2012 "

 

"Kvinden som lolita, dulle, bimbo og heks, der bruger mændenes stereotypiseringer af hendes køn til sin egen fordel BerlT98 "

 

Så læg nu ikke for megen vægt på egen fortolkning af begrebet, der findes som sagt mange af slagsen. :)

 

I øvrigt giver jeg trådstarter helt ret, sjovt nok har jeg ikke før tænkt på, at en trådlukning de facto går de dårlige debattørers ærinde, godt at Moderator er obs på det aspekt. :)

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men igen, når vi så griber ind når brugerne ikke overholder denne regel, så har du en pointe i at det kunne vi i nogle tilfælde gøre anderledes så efterlysningen feks ikke låses fordi nogle brugere ødelægger den, mener jeg.

Har i overvejet at gøre det i Debat/hyggesnak tråde?

 

Jeg har fuld forståelse for i ikke gider det mundhuggeri!!!!!! Men kunne i ikke lave en lille notits i tråden " nu skal personangrebene stoppe! " Hvis der så er en eneste der kommer med noget der minder om et Personangreb, så udløser det en Advarsel. I så fald står tråden stadig åben og er der nogen som har noget sagligt/ ordentlig at tilføje, så er der mulighed for det. Hængelåsen stopper naturligvis Personangrebene, men desværre også muligheden for positive kommentarer.

 

På det sidste, er min personlige holdning, at hængelåsen kommer lidt for hurtig i brug. Den er vel tænkt som sidste løsning?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Midtj prøver nu igen at afspore tråden.

Tråden handler hvornår/hvorvidt tråde bør låses, men det forholder han/hun sig slet ikke til. Vedkommende prøver bare at genoplive emnet fra den tidligere tråd, fordi han/hun ved at det før eller siden vil få også den nye tråd låst.

Midt skrev i den tidligere tråd at han/hun var ligeglad med regler. Så han/hun vil blive ved med at afspore tråde, med mindre der gribes ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Midtj prøver nu igen at afspore tråden.

Tråden handler hvornår/hvorvidt tråde bør låses, men det forholder han/hun sig slet ikke til. Vedkommende prøver bare at genoplive emnet fra den tidligere tråd, fordi han/hun ved at det før eller siden vil få også den nye tråd låst.

Midt skrev i den tidligere tråd at han/hun var ligeglad med regler. Så han/hun vil blive ved med at afspore tråde, med mindre der gribes ind.

 

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du mener at Midtj forsøger at afspore tråden igen.

Midtj begrunder jo bare, hvorfor han mente at ordet lolitta var et usmageligt og stødende ord at bruge. Det er jo fair nok at Midtj reagerer, hvis han føler sig provokeret over en sprogbrug, som han finder stødende. Man kan så diskutere måden han gjorde det på, men det er altså ikke Midtj der bestemmer om en tråd skal lukkes eller ej. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er der jo løbet meget vand under broen, siden den roman udkom.

 

Da Kubrick lavede den første film i 62, var Lolita blevet 14 år og dermed grænsende til det lovlige her i landet.

 

Så vidt jeg erindrer, var det den amerikanske censur, som tvang dem til at ændre pigens alder. I romanen er det en meget central punkt, at Lolita er en barn i netop præpuberteten. Så går vi ud fra forfatterens udlægning af Lolita, så er hun et barn på tolv.

 

 

I øvrigt giver jeg trådstarter helt ret, sjovt nok har jeg ikke før tænkt på, at en trådlukning de facto går de dårlige debattørers ærinde, godt at Moderator er obs på det aspekt. :)

Jeg føler mig ikke som en dårlig debattør, og regner da heller ikke med, at jeg bliver betragtet sådan generel. Både jeg og de andre såkaldte nypuritanere, kan have mange og ret private grunde til ikke at bryde os om en efterlysning af noget, som betyder en tolv årig pige.

 

 

Midtj prøver nu igen at afspore tråden.

Tråden handler hvornår/hvorvidt tråde bør låses, men det forholder han/hun sig slet ikke til. Vedkommende prøver bare at genoplive emnet fra den tidligere tråd, fordi han/hun ved at det før eller siden vil få også den nye tråd låst.

 

Det er da urimelig, om jeg ikke må svare på den kritik trådstarteren har givet bland anden mig.

 

.

Midt skrev i den tidligere tråd at han/hun var ligeglad med regler. Så han/hun vil blive ved med at afspore tråde, med mindre der gribes ind.

 

Sludder. Jeg har gjort opmærksom på, at hvis reglerne skulle have en lavere moral end min egen, så vil jeg fortsat komme med indsigelser.

 

 

Midtj prøver nu igen at afspore tråden.

 

 

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg general har ry for med vilje at afspore trådene. Bevares det kan hænde, men jeg håber da ikke, at jeg bredt bliver anset for at provokere.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Midt har stadig ikke forholdt sig til emnet for denne eller den tidligere tråd. (Emnet er/var ikke hvilke ord man kan tillade sig at skrive). Han (hun?!) fortsætter med at presse sine holdninger ned over andres lovlige tråde, i stedet for selv at oprette tråde under generel debat med det emne han åbenlyst ønsker at diskutere. Og det er "smart", for så opnår han netop låsning/lukning af det emne, som han ikke vil tillade andre at have. Den fortsatte afsporing viser med tydelighed trådstarters pointe. Det bliver interessant at se om midt fortsætter afsporingen, eller han kan finde ud af at oprette en ny tråd... ;-)

Redigeret af Dane

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sjældent en god ide at lukke en diskussion op af et emne som EG har lukket og hvor reglerne er blevet præciseret.

Men Harran har en solid pointe i at hvis en afsporing medfører en trådlukning, så er det være uhensigtsmæssigt. Det kan der nemlig spekuleres i.

Udfordringen kan være at det vel kræver mere Moderatorarbejde at rense ud end at lukke, og at der kan være indlæg der indeholder noget relevant og samtidigt er afsporende.

Men den her tråd er egentligt allerede nu ved at vise hvor vanskeligt det er at diskutere et emne generelt - når det bliver til en diskussion om et specifik streng der handler om noget som nogen opfatter kontroversielt.

Men med fare for at bidrage til netop det, altså afsporing....For mig at se er det nu enorm forskel på at skrive at folk har en anden moral eller at skrive at de har en lavere. Det sidste ville jeg finde ekseptionelt provokerende.

Især på et board hvor vi vist alle i det omkringliggende samfunds optik, er ualmindeligt umoralske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Midt har stadig ikke forholdt sig til emnet for denne eller den tidligere tråd. (Emnet er/var ikke hvilke ord man kan tillade sig at skrive). Han (hun?!) fortsætter med at presse sine holdninger ned over andres lovlige tråde, i stedet for selv at oprette tråde under generel debat med det emne han åbenlyst ønsker at diskutere. Og det er "smart", for så opnår han netop låsning/lukning af det emne, som han ikke vil tillade andre at have. Den fortsatte afsporing viser med tydelighed trådstarters pointe. Det bliver interessant at se om midt fortsætter afsporingen, eller han kan finde ud af at oprette en ny tråd... :wink:

I det her tråd svarer jeg jo netop på den kritik trådstarteren har angående min og andres opførsel i den tidligere tråd. Jeg kan ikke tro, at det kan kaldes en afsporing, da jeg jo netop hele tiden har forholdt mig til trådstarterens indlæg, som indeholder en kritik af mig og ligesindede.

 

Jeg har ikke på nogen tidspunkt ønsket at diskutere pædofili eller andre overfølsomme emner herinde, og både min og de andres svar i det tidligere tråd var da også en protest imod en efterlysning efter lolitasex (præpupertært aktivitet).

 

Sjovt at du bliver ved med at titulere mig som "han(hun?!)".

 

 

Men med fare for at bidrage til netop det, altså afsporing....For mig at se er det nu enorm forskel på at skrive at folk har en anden moral eller at skrive at de har en lavere. Det sidste ville jeg finde ekseptionelt provokerende.

Især på et board hvor vi vist alle i det omkringliggende samfunds optik, er ualmindeligt umoralske.

Ja, du har ret. Bølgerne gik lidt høj og jeg var vred.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Sjovt at du bliver ved med at titulere mig som "han(hun?!)".

 

 

Jeg tror såmænd bare at vedkommende ikke har orket at klikke ind på din profil for at finde svaret. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

... jeg antager, at når ledelsen har besluttet sig for at en tråd overholder reglerne, så står trådens indhold ikke til debat.

Hvis man ønsker at diskutere trådens moralske niveau har man debatterne til rådighed.

 

Det er min opfattelse af, hvilke regler der gælder på EG.

 

I den tidligere tråd fortsatte bl.a. Midtj og No sins (som jeg nu har blokeret, fordi jeg syntes han gjorde alt for at provokere) alligevel med at komme med deres personlige holdninger til hvor moralsk acceptabel tråden var.

 

Jeg er stor fan af, at folk giver udtryk for deres holdninger. Men når jeg efterspørger en stor fed neger, så giver det ikke mening i tråden at folk synes at det er ulækkert at have sex med folk der er overvægtige eller har kruset hår.

Den tidligere dialog som Pez... startede op var lovlig konkluderede ledelsen.

Derfor giver det ikke mening at diskutere trådens moral, men man skal enten holde sin kæft eller bidrage objektivt til, hvor det efterlyste kan findes.

 

Hvis man mener at en efterlysning bryder reglerne for EG, så melder man vedkommende til ledelsen.

 

Det er min opfattelse af, hvilke regler der gælder på EG.

 

Tilbage til emnet.

 

Hvad kan man gøre for at ledelsen kan opretholde den objektive diskussion i trådene og samtidig forhindre at trolde forsøger at afspore tråden?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...