Hop til indhold
19517

Et skærmprint

Recommended Posts

Hej. 

Jeg har tit tænkt på hvorfor i ikke tager et skærmprint når i anmelder en oplevelse. Det er tit at de links i smider ind, ikke virker. 

 

Måske er det bare mig der har misforstået noget. 

 

Har lige vedhæftet et eksempel. Virker det og vil du prøve i fremtiden??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej. 

Jeg har tit tænkt på hvorfor i ikke tager et skærmprint når i anmelder en oplevelse. Det er tit at de links i smider ind, ikke virker. 

 

Måske er det bare mig der har misforstået noget. 

 

Har lige vedhæftet et eksempel. Virker det og vil du prøve i fremtiden??

attachicon.gifUnavngivet.jpg

 

Det kunne da være en god idé, men tit er pigen jo også væk når hun har fjernet sin annonce  ;)

 

Derudover så er det nok ikke alle der der så IT-nørdede - jeg er en af dem - så de magter at tage et skærmprint, men jeg modtager gerne instruktion  :)

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken  :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne da være en god idé, men tit er pigen jo også væk når hun har fjernet sin annonce  ;)

 

Derudover så er det nok ikke alle der der så IT-nørdede - jeg er en af dem - så de magter at tage et skærmprint, men jeg modtager gerne instruktion  :)

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken  :geek:

 

Hold Alt tasten ned og tryk derefter på PrSc tasten, så vil det kun det sidst åbnede vindue (det aktive - altså det med annoncen) og ikke af hele skærmen.

Hertil bruges PrSc tasten alene.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart Phone  :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kowalski

vi er faktisk mest glade for link-varianten. copyrightudfordringerne er de samme om det er et billede eller et link. så vi ser helst ikke hverken billeder eller screen-dumps.

 

vi kan godt se at der kan være en udfordring med "døde links", med det er der ikke så meget at gøre ved. netop de døde links er der jo nogle gange en god grund til

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold Alt tasten ned og tryk derefter på PrSc tasten, så vil det kun det sidst åbnede vindue (det aktive - altså det med annoncen) og ikke af hele skærmen.

Hertil bruges PrSc tasten alene.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart Phone  :P

hvor finder jeg prsc tasten

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold Alt tasten ned og tryk derefter på PrSc tasten, så vil det kun det sidst åbnede vindue (det aktive - altså det med annoncen) og ikke af hele skærmen.

Hertil bruges PrSc tasten alene.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart Phone  :P

 

Tak for hjælpen , den fremgangsmåde virker åbenbart ikke for mig - den tast der kommer tættest på hedder "PrtSc" - der er absolut ingen reaktion, og jeg ved heller ikke hvordan jeg transporterer screenprintet videre til et indlæg

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold Alt tasten ned og tryk derefter på PrSc tasten, så vil det kun det sidst åbnede vindue (det aktive - altså det med annoncen) og ikke af hele skærmen.

Hertil bruges PrSc tasten alene.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart Phone  :P

Nu har jeg brugt pc i hvad der synes at være en menneskealder. Og jeg vidste sku da ikke dét der. Tak for den lille én. Der er sikkert flere som jeg ikke kender til. Og ja. jeg kan selv finde dem. jeg ved det.- Får det bare aldrig gjort. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan bruge et billede. Når pigerne vælger at bruge hjemmeside med billede vælger de jo også at være synlige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan bruge et billede. Når pigerne vælger at bruge hjemmeside med billede vælger de jo også at være synlige. 

 

Det handler ikke om hvorvidt pigerne ønsker at være synlige eller ej. 

Det handler om rettigheder til billedet eller copyright. Det kan godt være lidt kompliceret, men som udgangspunkt må det formodes at pigen der ligger billedet op, også har rettigheden til at gøre dette. Men du har ikke rettigheden til at kopiere det, og bruge det som du har lyst. 

 

Ligesom hvis du ligger et billede op, har ekstrabladet ikke lov til at bruge det, men de må gerne linke til det sted hvor du lagde det op. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvor finder jeg prsc tasten

 

@Bundstokken - ALT tasten er i nederste tasterække - på venstre side af mellemrums tasten (der står ALT på)  :P   :P

 

@Knallert

I øverste tasterække, over de numeriske taster - den hedder PrtSc/SysRq.

 

Det "kopierede" ligger i udklipsholderen, herefter indsættes det som vedhæftet fil.

 

Prøv det med Slikkesisses annonce på Annoncelight, den er aktiv i morgen.  :grin:   :grin:   :grin: 

(Husk at få dit Juleslik Mandag eller Torsdag, sidste chance)  :P  :P  :P   :P

 

Ikke alle tastaturer har PrSc/Sys/Rq, specielt ikke hvis det er noget af det billige LORT.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone. 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det handler ikke om hvorvidt pigerne ønsker at være synlige eller ej. 

Det handler om rettigheder til billedet eller copyright. Det kan godt være lidt kompliceret, men som udgangspunkt må det formodes at pigen der ligger billedet op, også har rettigheden til at gøre dette. Men du har ikke rettigheden til at kopiere det, og bruge det som du har lyst. 

 

Ligesom hvis du ligger et billede op, har ekstrabladet ikke lov til at bruge det, men de må gerne linke til det sted hvor du lagde det op. 

 

Vil det så sige. at det bliver slettet her inde fra siden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil det så sige. at det bliver slettet her inde fra siden.

Det vil jeg tro teamet vil gøre for det er admins røv der står for skud hvis der bliver en copyright sag

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak for hjælpen , den fremgangsmåde virker åbenbart ikke for mig - den tast der kommer tættest på hedder "PrtSc" - der er absolut ingen reaktion, og jeg ved heller ikke hvordan jeg transporterer screenprintet videre til et indlæg

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

jeg har samme udfordring Lortet virker ikke!!!!!

 

Fandt alt tasten i bunden. Men inden tast der står prsc eller lignende på. At skrive bogstaverne giver ikke positiv resultat! Min logik siger mig, jeg ikke skal sprætte Macén op og lede efter prsc derinde  :???: så er lidt på bar bund!

 

Nå anyway, Bossen kommer jo alligevel efter mig pga det copyright halløjsa, så det kan være godt det samme :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har samme udfordring Lortet virker ikke!!!!!

Fandt alt tasten i bunden. Men inden tast der står prsc eller lignende på. At skrive bogstaverne giver ikke positiv resultat! Min logik siger mig, jeg ikke skal sprætte Macén op og lede efter prsc derinde :???: så er lidt på bar bund!

Nå anyway, Bossen kommer jo alligevel efter mig pga det copyright halløjsa, så det kan være godt det samme :-)

Mac'en har den også, eller en tastekombination der gør, jeg kan ikke huske kombinationen, men hvis du google " printscren on mac" så finder du det. Det er noget a la, shift+f3 eller shift+f4

Del dette indlæg


Link til indlæg

til mac er det (den tast som laver store bogstaver) og cmd eller æbletasten og 4 tallet 

 

så for du en makør frem så du kan vælge hvad du vil lave et skærm print af 

 

du kan så vælge selv hvor du vil ligge det skærm print henne, jeg få mit på skrivebordret 

 

mit problem er så at jeg ikke kan ligge et billede ind i teksten 

 

MH 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

til mac er det (den tast som laver store bogstaver) og cmd eller æbletasten og 4 tallet 

 

så for du en makør frem så du kan vælge hvad du vil lave et skærm print af 

 

du kan så vælge selv hvor du vil ligge det skærm print henne, jeg få mit på skrivebordret 

 

mit problem er så at jeg ikke kan ligge et billede ind i teksten 

 

MH 

Du kan indsætte screendumpet som thumpnail, ved at bruge full editor 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har samme udfordring Lortet virker ikke!!!!!

 

 

 

Tasten hedder også "Print Screen" og er typisk placeret over piletasterne. På bærbare tastaturer skal man lede lidt.

 

Men det hjælper kun hvis man bruger Windows i en version før Windows 7. I Win7 virker det ikke. Der skal man i stedet bruge "Klippeværktøj", som findes i startmenuen under "tilbehør". Jeg har selv ingen erfaring med Win 8.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Frække Snakie tilbyder pc- og mac-hjælp

 

Oplev hvordan hverdagens IT-udfordringer forsvinder, når mine erfarne og snilde fingre lægger sig blidt på din fersken-mus,

og klikker de rette knapper. 

 

½ time, softwarehjælp, kr. 800,-

1 time, softwarehjælp, kr. 1.500,-

Tillæg for hardware-hjælp, 500 kr.

 

Undlad venligst at spørge om ydelser uden et opdateret antivirus-program installeret. Det kommer ikke til at ske. For din og min skyld.

 

God søndag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tasten hedder også "Print Screen" og er typisk placeret over piletasterne. På bærbare tastaturer skal man lede lidt.

Men det hjælper kun hvis man bruger Windows i en version før Windows 7. I Win7 virker det ikke. Der skal man i stedet bruge "Klippeværktøj", som findes i startmenuen under "tilbehør". Jeg har selv ingen erfaring med Win 8.

Godt så! Jeg har som skrevet MAC her kører man på iOS system og ikke Windows. Derudover er der ikke en sådan knap ved mine piletaster eller for den sags skyld andre steder

Del dette indlæg


Link til indlæg

Frække Snakie tilbyder pc- og mac-hjælp

 

Oplev hvordan hverdagens IT-udfordringer forsvinder, når mine erfarne og snilde fingre lægger sig blidt på din fersken-mus,

og klikker de rette knapper. 

 

½ time, softwarehjælp, kr. 800,-

1 time, softwarehjælp, kr. 1.500,-

Tillæg for hardware-hjælp, 500 kr.

 

Undlad venligst at spørge om ydelser uden et opdateret antivirus-program installeret. Det kommer ikke til at ske. For din og min skyld.

 

God søndag :)

 

Først så opbygget IT-brancen nogle programmer der er så lidt brugervenlige som muligt, dernæst sælger de dem for hårrejsende høje priser som vi almindelige brugere ikke har en jordisk chance for at gennemskue rimeligheden i. Dernæst håner de brugerne for ikke at kunne anvende programmerne/softwaren - for til sidst at tilbyde deres hjælp til at løse problemerne til honorarer der typisk kræver en hel uges omsætning i en lille enkeltmandsvirksomhed for at generere et overskud der kan betale to timers konsulenthonorar til en IT-mand.

 

Jeg har lige været turen igennem - den overgang til ny IT i min virksomhed med 3 medarbejdere - som var stillet mig i udsigt ville koste ialt kr. 70.000,- kom til at koste kr. 180.000,- + revisor omkostninger i forbindelse med mgl. bogføring i tre måneder gr. IT-problemer + 20 % omsætningsnedgang i 1. halvår da vi ikke kunne betjene vores kunder optimalt og lige en tur på med hjerteambulance til hjerteafd. da lyset (mit) pludselig begyndte at blinke da skærmbilledet endnu engang forsvandt mens jeg stod med en kunde.

 

Min erfaring er blevet - stol ALDRIG på en IT-mand - uddan dig til IT-Ingeniør når du begynder at overveje nyt IT i din virksomhed så du har bare en minimal mulighed for at gennemskue deres salgsgas. Det svarer meget godt til at man skulle uddanne sig til bilingeniør for at kunne købe en bil. uden at blive snydt.

 

Hvis der er den mindste overordnede retfærdighed til, vil der i årene fremover bliver trængsel i det brændende helvede af alle de svigagtige IT-folk vi er belemret med.

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt så! Jeg har som skrevet MAC her kører man på iOS system og ikke Windows. Derudover er der ikke en sådan knap ved mine piletaster eller for den sags skyld andre steder

 

Æble (command) + shift + 3 : Denne tastekombination smider et billede af hele skærmen på skrivebordet

Æble (command) + shift + 4 : Med denne tastekombination kan du selv udvælge hvilket område, du vil gemme som billede på skrivebordet

Redigeret af snakie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...