Hop til indhold
Filosoffen

Mænd skyder ikke al sæden af

Recommended Posts

Det viser sig, at mænd åbenbart ikke skyder al sæden af i forbindelse med en orgasme.

 

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-skyder-maend-ikke-al-saeden-af-nar-de-far-udlosning

 

En videnskabsmand bliver spurgt, hvorfor det er sådan:

 

"Grunden til, at vi ikke smider hele lageret første gang, er muligvis, at det har været en reproduktiv fordel for vores forfædre at kunne få udløsning flere gange. På den måde har mændene kunnet forsøge at forplante sig igen med en anden kvinde og dermed sikre artens overlevelse i højere grad."

 

Ahha, sikke et dejligt udsagn, der fint forklarere hvorfor at det er "naturligt" for en mand at være sammen med flere kvinder.

 

Så nu kan alle mænd have god samvittighed når de er på grisestien, samt have en naturlig forklaring til konen derhjemme: "Jamen skat, det ligger jo i min natur at sexe med flere kvinder og dermed sikre artens overlevelsen"

 

;) ;) ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Så nu kan alle mænd have god samvittighed når de er på grisestien, samt have en naturlig forklaring til konen derhjemme: "Jamen skat, det ligger jo i min natur at sexe med flere kvinder og dermed sikre artens overlevelsen"

 

;) ;) ;)

 

Hi hi....I vores tid gælder det vist for begge køn, at man skal opføre sig civiliseret - Vist noget med, at kunne kontrollere vores dyriske instinkter  :) Men ellers et kreativ vinkel, på  et typisk "noget op af stejl bakke forsvar"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror den største årsag til at mænd og kvinder bliver sammen er, at deres afkom derigennem får større chancer for overlevelse, og lige præcis mennesket er laaaang tid om at udvikle sine færdigheder, hvorfor sårbarhedsperioden er længere. Monogami er ikke KUN en social konstruktion.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hi hi....I vores tid gælder det vist for begge køn, at man skal opføre sig civiliseret - Vist noget med, at kunne kontrollere vores dyriske instinkter  :) Men ellers et kreativ vinkel, på  et typisk "noget op af stejl bakke forsvar"

 

Jamen er det ikke lige det med at opføre sig "civiliseret" der dels skaber så mange frustrerede mennesker, dels gør at vort samfund er lidt lettere at leve i for mange.

 

Frustrerede fordi mennesket undertrykker sine naturlige reflekser, lyster og ageren. Eks. monogami, diskret levemåde.

Nemmere samfund, fordi det nu engang er nemmest, og kræver mindst opmærksomhed og omtanke, såfremt alle følger samme regler. Eks færdselssloven.

 

Ser vi på de gamle fangersamfund på nordkalotten, så var der ingen krav om monogami der. Man parrede sig lystigt, drog endog på besøgsrejser for at opsøgepartnere man kunne befrugte, eller blive befrugtet af. Der findes også stammer andre steder på jorden, hvor monogami slet ikke er en del af hverdagen.

 

At undertrykke sine lyster er frustrerende. Man lever jo et liv, hvor man ikke lever som sig selv, men som samfunds dresseret.

Ok, på visse områder har det nok ikke den store frustrations effekt at leve efter fælles regler, mens det på andre områder har store omkostninger for nogle.

 

 

Men Filosof, jeg sympatiserer naturligvis stærkt med den overbevisning du fremfører. Jeg bliver p... frustreret såfremt jeg kun har en hun at lege med :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tror de fleste godt vidste det i forvejen, man kan jo overveje det næste gang på de steder hvor der er 2 piger på. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det viser sig, at mænd åbenbart ikke skyder al sæden af i forbindelse med en orgasme.

 

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-skyder-maend-ikke-al-saeden-af-nar-de-far-udlosning

 

En videnskabsmand bliver spurgt, hvorfor det er sådan:

 

"Grunden til, at vi ikke smider hele lageret første gang, er muligvis, at det har været en reproduktiv fordel for vores forfædre at kunne få udløsning flere gange. På den måde har mændene kunnet forsøge at forplante sig igen med en anden kvinde og dermed sikre artens overlevelse i højere grad."

 

Ahha, sikke et dejligt udsagn, der fint forklarere hvorfor at det er "naturligt" for en mand at være sammen med flere kvinder.

 

Så nu kan alle mænd have god samvittighed når de er på grisestien, samt have en naturlig forklaring til konen derhjemme: "Jamen skat, det ligger jo i min natur at sexe med flere kvinder og dermed sikre artens overlevelsen"

 

;) ;) ;)

 

 

Spændende artikel at læse. I min tidlige ungdom var det ikke usædvanligt at jeg kunne få op til 7-8 udløsninger om dagen ved ihærdig onani. Og der blev da ved med at komme sæd hver gang. Selv om det kun var den første gang, at den helt store klat kom.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen er det ikke lige det med at opføre sig "civiliseret" der dels skaber så mange frustrerede mennesker, dels gør at vort samfund er lidt lettere at leve i for mange.

 

Frustrerede fordi mennesket undertrykker sine naturlige reflekser, lyster og ageren. Eks. monogami, diskret levemåde.

Nemmere samfund, fordi det nu engang er nemmest, og kræver mindst opmærksomhed og omtanke, såfremt alle følger samme regler. Eks færdselssloven.

 

 

Det er lidt et sidespring dette her men.....

 

Det største effekt af vores civiliseringsprocess er at vi er blevet langt mindre voldelige - hippierne som ville tilbage til naturen og leve i "fred" havde fuldstændigt misforstået menneskets oprindelige natur. For de tidlige stammesamfund var i virkeligheden dybt voldelige.

 

fra:

http://www.information.dk/202784

 

Hvis vi studerer de historiske beviser, finder vi, at voldens aftagen er vedvarende. Vi kan konstatere dette fald over årtusinder, århundreder og årtier. Arkæologen Larence Keleys opgørelser over dødelighed i jæger-samlersamfund for 10.000 år siden viser f.eks., at der dengang var mellem 15 og 60 procents fare for at dø for et andet menneskes hånd. I det 20. århundred var det tilsvarende tal for europæere og amerikanere under én procent og det i en periode, som omfatter to verdenskrige!

Hvis dødsraten fra jægersamlerkulturernes stammekrige skulle have holdt sig uforandret, skulle to milliarder mennesker i det 20. århundrede være myrdet i stedet for 100 millioner - en enorm forskel, om end det sidste er frygtindgydende nok.

Gamle tekster vidner også om en tid, da menneskeliv ikke var i høj kurs. I Bibelen, den påståede kilde for alle vore moralske værdier, formaner Gud f.eks. hebræerne om at nedslagte alle indbyggere i en invaderet by:

»Ryk nu ud og slå amalekitterne og læg band på alt, hvad der tilhører dem. Skån ikke nogen, men dræb både mænd og kvinder, børn«. Biblen foreskriver også steningsdød som straf for sin lange liste over ikke voldelige forseelser: afgudsdyrkelse, blasfemi, homoseksualitet, utroskab osv. Og hebræerne var selvfølgelig ikke mere morderiske end andre stammer - påkaldelse af tortur og folkemord finder man i mange andre folkeslags og religioners tidlige legender.

 

 

Vi mænd har jo masser af testosteron, som basalt set giver 2 signaler til Hjernen "Knep eller dræb". Det var nok ganske nyttigt i ur-tiden, hvor livet var kort, beskidt og brutalt, og man skulle nå at formere sig inden man blev slået ihjel!. Nu om dage er "dræb" impulsen blevet overflødig, men kan heldigvis afledes af lidt actionfilm.  "Knep" impulsen mener jeg dog ikke at der er noget galt med - igen grund til at stoppe med at agere på den ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så nu kan alle mænd have god samvittighed når de er på grisestien, samt have en naturlig forklaring til konen derhjemme: "Jamen skat, det ligger jo i min natur at sexe med flere kvinder og dermed sikre artens overlevelsen"

 

Tror så ikke lige at besøg ved GP'er er med til at sikre artens overlevelse  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror de fleste godt vidste det i forvejen, man kan jo overveje det næste gang på de steder hvor der er 2 piger på. :)

 

Nemlig!!

Og det var lige præcis hvad jeg så gjorde på dagens togt......

Det kan stærkt anbefales :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...