Hop til indhold
Gæst

De bedste og dårligste jule film

Recommended Posts

Gæst

Julen nærmer sig med hastige skridt og derfor synes jeg at det er relevant at diskutere hvilke jule film, der er de bedste og de værste.
For mig personligt er "Bad Santa" den bedste julefilm, fordi den er så meget anerledes end de sædvanlige pladder romantiske og politisk korrekte julefilm :-P  

"Bad Santa" er en komedie, som gør brug af megen sort humor. Julemanden fremstilles her som en dybt kriminel, liderlig og fordrukken taber, som stjæler chokolade fra børns julekalender og møder fuld op på jobbet, som julemand i et indkøbscenter. Måske har jeg en meget dårlig smag, men jeg elsker altså den film og glæder mig til 2'eren. 

 

 

Hvilke jule film synes I er de bedste eller de værste? 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænkte Bad santa da jeg så overskriften. Genial film til når man allerrede har fået nok af jul d30 nov.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

De lidt "grove" julefilm er dem der holder! Jeg kan personligt ikke se de sukker-søde amerikanske julefilm der vises konstant op til jul, bvadr..

Merry Fucking Christmas from a ho ho ho! ;)

Redigeret af Bella Baby

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ved ik om det er en decideret film, men min top er helt klart den tegnefilm i disney juleshow, hvor Anders And kæmper mod Rip, Rap og Rup. Der hvor han bliver skudt i sænk til sidst af ildpile osv.

 

A classic!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Komedien: "Trading Places" (eller på dansk: "Boseen og bumsen") fra 1983 med Eddie Murphy er ifølge min mening også et oplagt bud på en god julefilm, som er meget "grinern". 

 

 

Men hvad med de værste julefilm?

Ja for mit vedkommende er hele: "Home Alone" serien et bud på de værste julefilm nogensinde. Synes det er dybt uetisk at underholde sig over andre mennesker, som komme til skade. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

"love actually" er rigtig god! 

"Grinchen" er efter min mening også værd at se! "Fars fede juleferie"! naturligvis!!!!

 

"mission julegave" med Arnold er til gengæld ikke ret god!!!!!!!!!!!!! 

Redigeret af champ

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fars fede juleferie

Die Hard

The great race med Tony Curtis

Bjergkøbing Grandprix

 

Godt nok ikke meget jul, men sendes / blev sendt i juledagene, så duften af jul hænger ved.

 

Værste film er de fleste af dem der tager fortiden, nutidens og fremtidens jul som gidsel for at fortælle en sukkersød amerikansk historie. Typisk en original Hallmark tv film ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvom den selvfølgelig er noget romantisk og "sukkersød", så synes jeg bestemt at "Family Man" med Nicolas Cage er en af de mere vellykkede. Den har lidt samme tema, som "Scrooged", hvor en kold og kynisk forretningsmand, der kun tænker på pengene får et "glimt" af det liv han kunne have haft, hvis han havde forfulgt kærligheden fremfor pengene. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har efterhånden skabt en tradition for at se "Das Boot" i Julen. Gerne den lange version.

 

Det er ikke en decideret julefilm, men der er da et herligt juleindslag, da besætningen i nattemørket kommer ombord i det tyske forsyningsskib "Weser", der har ladet sig internere i Vigo.

 

Her byder kaptajnen i skikkelse af altid præstationsparate Günther Lamprecht på et opulent måltid. Indtil Herr Seewald kommer ombord med nye ordrer og ødelægger juleidylen.

 

En film til alle tider. Også julen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har efterhånden skabt en tradition for at se "Das Boot" i Julen. Gerne den lange version.

 

Det er ikke en decideret julefilm, men der er da et herligt juleindslag, da besætningen i nattemørket kommer ombord i det tyske forsyningsskib "Weser", der har ladet sig internere i Vigo.

 

Her byder kaptajnen i skikkelse af altid præstationsparate Günther Lamprecht på et opulent måltid. Indtil Herr Seewald kommer ombord med nye ordrer og ødelægger juleidylen.

 

En film til alle tider. Også julen

 

Den lyder spændende, BX. 

Jeg er rimelig sikker på, at jeg har set den i tv i en af "juledagene", da jeg var barn. Det må snart være 20-25 år siden, så det kunne godt være, at den er et gensyn værd. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den lyder spændende, BX. 

Jeg er rimelig sikker på, at jeg har set den i tv i en af "juledagene", da jeg var barn. Det må snart være 20-25 år siden, så det kunne godt være, at den er et gensyn værd. 

 

Det kan faktisk godt passe.

 

Wolfgang Petersen indspillede denne ultimative ubådsfilm i 1981 i to udgaver. En biograffilm af normal længde samt en TV-serie i 4-5 afsnit. Sidstnævnte blev netop bragt i en jul.

 

TV-udgaven er den mest realistiske, da den i flere langtrukne momenter forsøger at skildre, hvor kedelig (og dødelig) de lange togter på havet kunne være.

 

Men som sagt: En film til alle tider. Også til julen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bad Santa er helt klart min favorit,men bossen og bumsen er nu også ok.de sukkersøde julefilm er heller ikke min kop te

Del dette indlæg


Link til indlæg

Værst:

"It's a Wonderful Life" med en pinlig ringe (som altid i øvrigt) James Stewart!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...