Hop til indhold
asianlover

Pas godt på hende(GP)

Recommended Posts

Jeg har læst med herinde på EG i 1 årstid, og har ofte undret mig over at en del positive anmeldelser afsluttes med en opfordring til at passe godt på / være god ved GP’en og mange andre sætninger med samme budskab.  

 

Det er selvfølgelig positivt, at man ønsker at andre skal behandle GP’en ordenligt. Men hvorfor mener anmelderen overhovedet at det er nødvendigt med en sådan opfordring. Er det ikke normal høflighed, at man behandler andre mennesker ordentligt GP eller ej?

Er det fordi, at forfatteren ved at nogle mænd ikke vil behandle GP’en ordentligt, med mindre de opfordres til det?
Er det fordi, at GP’en vil ændre sig hvis hun ikke bliver behandlet ordentligt, hvorfor hun fremover ikke vil yde den samme gode service?
Eller en helt tredje årsag?

Desuden har jeg lagt mærke til at anmeldelser af piger der er nye i branchen eller piger der bliver sammenlignet med amatører ofte indeholder denne opfordring.
 

Er det fordi at forfatteren har oplevet at GP’er ændre sig over tid ved at være i branchen. Hvorfor forfatteren opfordre til at passe på hende så hun ikke ændre sig?  
 

Eller er det helt andre årsager der ligger til grund for opfordringen?

Derudover ved jeg heller ikke om opfordringen bliver skrevet for GP’ens skyld eller af egoistiske årsager fx for at kunne opleve den samme gode service igen. Måske det er en blanding af egoistiske bevæggrunde og empatiske bevæggrunde.

   

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg mener også det er alm høflighed og pli at behandler pigerne ordenligt eller som minimum på samme måde som de selv behandler en

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig er det almindelig pli og høflighed at behandle pigerne pænt og ordentligt , men det er da stadig fint nok at opfordre andre til at gøre det samme.

Det er jo desværre ikke alle der forstår at behandle andre mennesker ordentligt , og nogen har den forkvarklede opfattelse at Glædes piger behøver man ikke tage hensyn til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor er det kun udvalgte piger der skal passes på?.....jeg vil da mene at vi alle skal passe på hinanden.....og hvis dette anerkendes, er der vel ingen grund til denne opfordring omkring enkelte GP'ere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ej skal vi nu også til at passe på pigerne, det syntes jeg det er for galt :) (Ironi er indeholdt i denne linje)

 

 

 

I bund og grund burde det ikke være nødvendigt at skulle skrive at man skal passe godt på pigerne, men i praksis er det en meget god ide, da det ikke er alle mænd der tænker på at de rent faktisk er sammen med et levende væsen og ikke en dukke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I bund og grund burde det ikke være nødvendigt at skulle skrive at man skal passe godt på pigerne, men i praksis er det en meget god ide, da det ikke er alle mænd der tænker på at de rent faktisk er sammen med et levende væsen og ikke en dukke.

Helt rigtigt... Men min teori er bare, at de typer desværre nok ikke tænker "Nååårh, jeg skal behandle pigerne pænt, står der! Så må jeg prøve det næste gang!" :huh:

Det er en sød tanke, men det får sgu ikke omvendt usympatisk personer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt rigtigt... Men min teori er bare, at de typer desværre nok ikke tænker "Nååårh, jeg skal behandle pigerne pænt, står der! Så må jeg prøve det næste gang!" :huh:

Det er en sød tanke, men det får sgu ikke omvendt usympatisk personer.

 

 

Du har ganske givet ret , men det skader jo aldrig at prøve ;) 

 

ja ja ved godt jeg er en naiv optimist  :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes når der skrives det der med pas godt på hende, så virker det på mig, som om pigen er en meget sart ting,

Hvad nogle piger sikkert er, men jeg må godt nok indrømme at det må være nogle bestemte typer der besøger og skriver om så så sarte skrøbelige piger...

Jeg har vist aldrig i mine 2-3 anmeldelser oplevet at der står:bla bla efter x piskeslag var jeg meget lykkelig og pas godt på hende! (hvis herren skrev det, ville jeg mene at han var gået forkert) :D :D :D

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvføllig skal vi da passe godt på hianden.

Jeg tænker det bare som at man vil have at det skal gå pigen godt og nogle gange er der jo bare god kemi mellem kunden og glædespigen og har man haft en god oplevelse ja så vil man jo gerne at andre passer godt på hende så hun ikke får ubehalige oplevelser og måske bliver længer tid i denne brance til glæde for os mænd.

Behandel kvinder godt og du får mindst det dobbelt igen :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes når der skrives det der med pas godt på hende, så virker det på mig, som om pigen er en meget sart ting,

Hvad nogle piger sikkert er, men jeg må godt nok indrømme at det må være nogle bestemte typer der besøger og skriver om så så sarte skrøbelige piger...

Jeg har vist aldrig i mine 2-3 anmeldelser oplevet at der står:bla bla efter x piskeslag var jeg meget lykkelig og pas godt på hende! (hvis herren skrev det, ville jeg mene at han var gået forkert) :D :D :D

 

 

Selv om du er den der bestemmer kan man jo godt passe godt på dig og behandle dig ordenligt og med respekt :-)

 

hvis man har besøgt en "sart og skrøbelig " pige og her tænker jeg mentalt er jeg faktisk af den opfattelse at man gør pigen en større tjeneste ved ikke at anmelde hende om hun har været nok så god, da et evt boom af kunder kan være det der knækker hende helt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selv om du er den der bestemmer kan man jo godt passe godt på dig og behandle dig ordenligt og med respekt :smile:

 

hvis man har besøgt en "sart og skrøbelig " pige og her tænker jeg mentalt er jeg faktisk af den opfattelse at man gør pigen en større tjeneste ved ikke at anmelde hende om hun har været nok så god, da et evt boom af kunder kan være det der knækker hende helt.

Jeg er helt overbevist om at dem jeg har til "nærsamtale" bliver behandlet godt, og har de et problem med respekten, så kommer den helt automatisk (helt utrolige ting kan ske når man har bundet folk, og især når man har bundet deres "ting" op, Her er det faktisk, at man går indover det og være gud for folk, man kan få dem til de utroligste ting ved at hive i snoren til deres "ting" og deres trosretning kommer faktisk ret hurtigt!....) :D :D :D

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er selvfølgelig positivt, at man ønsker at andre skal behandle GP’en ordenligt. Men hvorfor mener anmelderen overhovedet at det er nødvendigt med en sådan opfordring. 

 

Jeg må indrømme, at jeg læser denne samt lignende vendinger helt anderledes.

Jeg opfatter den nemlig ikke konkret, men nærmest som en høflighedsfrase eller ekstra anbefaling.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må indrømme, at jeg læser denne samt lignende vendinger helt anderledes.

Jeg opfatter den nemlig ikke konkret, men nærmest som en høflighedsfrase eller ekstra anbefaling.

Sådan opfatter jeg det også, lægger ikke rigtigt noget andet i det. Det må vel forventes at man opfører sig ordentligt, og dem som ikke gør, ændrer næppe noget ved at det står i anmeldensen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er selvfølgelig positivt, at man ønsker at andre skal behandle GP’en ordenligt. Men hvorfor mener anmelderen overhovedet at det er nødvendigt med en sådan opfordring. Er det ikke normal høflighed, at man behandler andre mennesker ordentligt GP eller ej?

   

 

 

Jeg må indrømme, at jeg læser denne samt lignende vendinger helt anderledes.

Jeg opfatter den nemlig ikke konkret, men nærmest som en høflighedsfrase eller ekstra anbefaling.

 

Jeg tror, du har ret i at mange af de tilfælde hvor der opfordres, til at passe godt på pigen er det en høflighedsfrase eller ekstra anbefaling. Når så det er sagt så tror (uden at jeg har noget at ha det i) jeg desværre at der også er andre årsager til opfordringen. Måske der er nogle som skriver det fordi de anerkender nogle af de negative risici der er ved at være GP.   

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må indrømme, at jeg læser denne samt lignende vendinger helt anderledes.

Jeg opfatter den nemlig ikke konkret, men nærmest som en høflighedsfrase eller ekstra anbefaling.

 

Jeg har det ligesom krydset. Jeg anser det for en ekstra anbefaling og har aldrig læst det som om at hende her skal man passe ekstra på og andre kan man bare træde på.

 

Men selvfølgelig - hvis man vælger at læse det ord for ord, så......

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg opfatter det som om det er en ny pige i branchen, og man gerne vil have hun kan holde det ud længe. Og hvis I selv har været i en branche med kundekontakt, ved I hvordan en sur kunde kan ødelægge dagen og hvordan en psykopat kan få en til at finde et andet job.. Så det er nok derfor.

 

Nogle få dårlige oplevelser og de naturlige og nysgerrige piger er ude igen. Tilbage bliver de mere hårdføre typer hvor det personlige er erstattet af - i værste fald en maskinel omgang - og i bedste fald en profesionnel  "snakke dig efter munden - men alligevel sætte grænser" behandleragtig venlighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er vel oftest når det er en ny pige, at man hører sætningen.

 

Der kommer jo en del underlige spørgsmål til glædes pigen.

Mænd der måske lige skal prøve den nye piges grænser af... kan man nu lige få hende til at...

Og den sædvanelige: booket 30 minutter., vi var færdige efter 28 minutter. - "hun burde have et kursus i at kunne klokken"

 

Nyd nu bare besøget !

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Vi skal vise respekt overfor alle vores medmennesker, og ikke kun enkelte personer, fordi de lige er begyndt på et nyt job/som selvstændig (fx som GP).

 

De personer der ikke har tænkt sig at behandle GPen ordentligt, de gør det ikke alligevel, så kommentaren er overflødig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...