Hop til indhold
an2n

Voldtægt af brændeovn :-D

Recommended Posts

Efter årets nok sidste havbad i dag, og efterfølgende forsøg på at voldtage brændeovnen for at få varmen, kom jeg til at tænke på denne fra den gang, der var mange ansatte på de store gårde:

 

Gårdskarlen kom en vintermorgen over til morgenmad med store brandvabler på kinden og voldsomme forbrændinger på højre hånd . . .

 

'Hvad er der sket ?'

 

Joh, han havde drømt om den nye gavmilde tjenestepige i nat, og var først vågnet, da han sad og omfavnede kakkelovnen, og havde hånden i askeskuffen . . . .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter årets nok sidste havbad i dag, og efterfølgende forsøg på at voldtage brændeovnen for at få varmen, kom jeg til at tænke på denne fra den gang, der var mange ansatte på de store gårde:

 

Gårdskarlen kom en vintermorgen over til morgenmad med store brandvabler på kinden og voldsomme forbrændinger på højre hånd . . .

 

'Hvad er der sket ?'

 

Joh, han havde drømt om den nye gavmilde tjenestepige i nat, og var først vågnet, da han sad og omfavnede kakkelovnen, og havde hånden i askeskuffen . . . .

Kære an2n

 

Joh, han havde drømt om den nye gavmilde tjenestepige i nat, og var først vågnet, da han sad og omfavnede kakkelovnen, og havde hånden i askeskuffen . . . .

 

Dengang ude på gårdene, var tjenestefolkene karakteristiske ved at være forholdsvis unge singler der kom ud, - og som man sagde dengang: "ud og tjene"  - og møde nye mennesker - og knalde ;)  - og måske møde sin kommende ægtefælle :P + :P

 

Hvis det var askeskuffen han havde haft hånden i, kunne det så ikke tyde på at hun snarere var en ældre model :twisted:  med en godt udbrændt askeskuffe :idea:  -  der var ikke noget at komme efter :oops: - kun efterladenskaber efter hede "flammer"

 

Måske havde han været mere heldig og kun brandvabler på kinderne, - hvis han, - medens hans hede omfavnelse af kakkelovnen havde rakt ud :arrow:  efter tobaksskabet og stukket hånden i tobaksskuffen og "nydt en god cigar" :wub:

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære an2n

 

Joh, han havde drømt om den nye gavmilde tjenestepige i nat, og var først vågnet, da han sad og omfavnede kakkelovnen, og havde hånden i askeskuffen . . . .

 

Dengang ude på gårdene, var tjenestefolkene karakteristiske ved at være forholdsvis unge singler der kom ud, - og som man sagde dengang: "ud og tjene"  - og møde nye mennesker - og knalde ;)  - og måske møde sin kommende ægtefælle :P + :P

 

Hvis det var askeskuffen han havde haft hånden i, kunne det så ikke tyde på at hun snarere var en ældre model :twisted:  med en godt udbrændt askeskuffe :idea:  -  der var ikke noget at komme efter :oops: - kun efterladenskaber efter hede "flammer"

 

Måske havde han været mere heldig og kun brandvabler på kinderne, - hvis han, - medens hans hede omfavnelse af kakkelovnen havde rakt ud :arrow:  efter tobaksskabet og stukket hånden i tobaksskuffen og "nydt en god cigar" :wub:

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Hej Nyder Livet

 

Ved ikke om du husker de gamle kakkelovne / rundbrændere. Der kunne man sagtens få fingrene ind i gløderne . . .  ;) Eller dem der var faldet i gennem risten . . .  ;)  ;)

 

Måske vi skulle genoplive en af de gamle juletraditioner ? ? ? 

 

At trille julekage . .

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forkarlen og den nye karl ligger på værelset efter dagens dont.

 

Den nye tilkendegiver, at han ved, at forkarlen kysser med malkepigen og indrømmer, at han er lidt misundelig.

 

Forkarlen er en verdensmand med hjertet på rette sted og lover, at han vil prøve at få en aftale i stand med Marie for Grønært.

 

De mødes, og Marie er ikke helt villig, men forkarlen overbeviser hende om, at Grønært er en ung, uerfaren og genert gut, som hun bør vise sin gunst.

 

Lidt modvilligt indvilliger Marie, men betingelsen er, at Grønært skal bruge gummi.

 

Akten gennemføres på høloftet.

 

Dagen efter går de 2 karle og hakker roer, mens Grønært tydeligt utilpas skutter sig lidt.

 

Til sidst tager han sig sammen og spørger.:

 

"Hvorfor skulle jeg egentlig bruge det her gummi?"

 

"Ved du da ikke det, din torsk, ellers bliver hun da tyk!"

 

Grønært tygger lidt på den udmelding, og så kommer udmeldingen.:

 

"Nu er jeg squ ligeglad med, om hun bliver tyk eller ej, for nu vil jeg have det af!" :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

En norsk bekendt fortalte om en gæstearbejder, der flyttede til Norge i november i begyndelsen af '80'erne - Han flyttede ind i en GAMMEL lejlighed.

 

Udenfor var det koldere end i kummefryseren, minus 20-25 grader, blomsterne i vindueskarmen var rimfrost, og han havde ikke noget at putte i kakkelovnen . .  :(  :(

Weekenden blev tilbragt under dynen, kun en finger over dynen for at vende en side i bogen han læste . . . 

 

Det var DESVÆRRE mig, og jeg havde ikke lært nogen at kende, jeg kunne få varmen hos - Det blev bedre senere . .  :grin:  :grin:  :grin:

 

MEN det var Fa...... KOLDT den weekend . . .  :lol:  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...