Hop til indhold
knallert

husker du

Recommended Posts

Der var s'gu kun een kanal - DR - startede med nyheder kl. 20 og sluttede med 'Kong Cristian stod ved højen mast' kl. 22.

 

Kun vist man havde råd til sverigesantenne og tysklandsantenne, der var ret store alu-gitre på en mast på skorstenen, kunne man under gode forhold trække et sneet program hjem fra de to lande  :)

 

Familien der boede på Lolland og Falster havde 3 tyske kanaler i god sendekvalitet - de blev gode til at tale tysk - jeg vennede mig aldrig til at høre John Wayne sige: "hände hoch"

 

Venligst 

Spunsen/Bundstokken  :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Den gang jeg var ung, der eksisterede 25-øren :P

 

 

Det gjorde den også da jeg var ung og man kunne få en 5-stks pakke Dandy tyggegummi for den, eller en flødebolle (dengang måtte vi kalde den et 'negerkys')  :)

1-ører og 2-ører eksisterede også og var i en kedelig ulækker zinklegering  :???: , og man bukkede sig ned efter en tabt 1-øre  :)

 

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når man tændte radioen, skulle man vente i et ½ til helt minut, før gløderørerne var varmet op.

 

Når man tænder computeren, skal man vent i et ½ til helt minut, før den er varmet op.

 

Når man ligger an på konen, går der ikke ½ til helt minut, før hun er varmet op  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der var også 5 styks pakker med cigaretter, Eiffel der var røde og York der var blå til de første trods alt forbudte eksperimenter med at ryge. Og så var der 30 cm vinyl LPer, nu kan man have hvad der svarer til flere 100 LPer på sin IPOD.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Man kunne få meget slik for 10 kr :D

Da jeg startede i militæret som konstabelelev, var en 10'er en dagsløn og DR1 sendte kun i 2 farver. Denne ene var sort! :huh:

Kæft, hvor er man gammel... :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg startede i militæret som konstabelelev, var en 10'er en dagsløn og DR1 sendte kun i 2 farver. Denne ene var sort! :huh:

Kæft, hvor er man gammel... :P

Så du er stor fan af Charlie Chaplin og Gøg & Gokke ?! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Så du er stor fan af Charlie Chaplin og Gøg & Gokke ?! :D

Ikke så meget Chaplin, nok mere Liva Weel :LOL:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Familien der boede på Lolland og Falster havde 3 tyske kanaler i god sendekvalitet - de blev gode til at tale tysk - jeg vennede mig aldrig til at høre John Wayne sige: "hände hoch"

Åh ja Spuns...

Den minder mig om engang vi skulle passere Suez kanalen... Der var netop en John Wayne film på skærmen (i farver), hvor Wayne entrede saloon'en, stillede sig ved baren og forlangte "en Coke"... :lol:

Alkoholiske drikke var/er ikke velset i de fleste muslimske lande. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm, det er da lidt blandet, hvad jeg husker af den sammenblanding...

Hjemmelavet mad... Tjek. Æggesnaps... Nope. Overlevet manglen på babyalarm... Tjek. Kørt på cykel uden hjelm... Kun når mine forældre ikke kunne se mig. Bilkørsel uden autostol og sele... Nope, men passiv rygning i bilen har jeg fået en undskyldning for! :D Kanalerne havde vi ikke mange af, men det var en prioriteringssag, og VHS var trods alt ikke en ny ting, da jeg var barn. Båndsalaten er jeg også bekendt med, men kun fordi den skulle sendes ind til Rasmus Radiomus - ti i syv, go'morgen! :D Maskinskrivning... Nope, det hed vist nok EDB. ;) Internettet... Husker mit første møde med det. Det hed SkoleKom og så kunne man chatte med andre elever... Var vist også her, at vi første gang blev advaret om pædofile mennesker. :huh: Mobilen fik jeg plaget mig til, da jeg var 12.... Mobilix Mayday! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Båndsalaten er jeg også bekendt med, men kun fordi den skulle sendes ind til Rasmus Radiomus - ti i syv, go'morgen! :D

 

 

:wub: da må du have været barn

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var også dengang en trøffelkugle med kokos kun kostede 15 øre hos bageren og man kunne få 7 stk. for en krone - og de var ikke større end man lige kunne have en hel i munden ad gangen  :)  - og jeg har aldrig smagt nogen, der var så gode siden  :sad:

 

Cyklerne havde ingen gear, før klapsammen minicyklerne kom med 2 gear, hvor man skulle træde lidt tilbage for at skifte - så hvergang man bremsede, skulle man lige skifte gear igen.

 

Købte man en Anders And i den lokale kiosk, blev den altid behørigt rullet sammen og forsynet med en gummielastik - måske dengang jeg opdagede at de også kunne bruges til andre ting og stoppede med at købe Anders And hver uge  :wink:

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...