Hop til indhold
Mojo26

Økonomi - hvordan får I plads

Recommended Posts

Nu har jeg læst lidt med og kan se at en del af jer må have en del råderum til GP besøg

Men hvordan gør I?

Der kan jo ikke lige mangle 2000 på kontoen hver måned uden at det skal kunne forklares

For mit vedkomne kræver det lidt opsparing over en del måneder og derfor er mulighederne tilsvarende begrænsede

Er bare nysgerrig og vil selvfølgelig gerne høre lidt til inspiration

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære ven

Hvis de 26 svarer til din alder, så kommer rådet til at lyde på at holde pr. Omgående.

Du har da ret i at nogle har lettere adgang til de frække penge. Men skal de tages fra den almindelige husholdning, så skal du passe mere end godt på. Er du i et godt forhold, så prøv at udvikle det. Du falder i "vandet" på et eller andet tIdspunkt.

Jeg er selv blevet taget i netop, hvad er de penge brugt til????? Jeg fik reddet ægteskabet, men der gik mere end 15 år før jeg kom til at besøge de dejlige piger igen. Det er en helt anden historie.

Tænk også lige på det faktum, at pigernes priser faktisk ikke er steget i næsten 10 år. Skulle det have fulgt den almindelige udvikling, så skulle vi betale et sted mellem 1400 til 1500 kr. For en halv time. I 1990 kostede en halv time ca 600 til 700.

Når det så er skrevet, så vil jeg ikke undvære dem, altså pigerne, for alt i denne verden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

2000 kr er faktisk mange penge for mange! Da jeg købte Lejlighed for år tilbage, krævede Banken man havde minimum 4000 kr til mad, tøj og fornøjelser som Single. Det tal er med inflationens hjælp formentlig på 5000-6000 kr idag. Heraf er 2000 kr til Ludere jo faktisk rigtig meget.

 

Men Singler kan jo regulere deres Økonomi som de lyster. Mindre bolig, mindre bil eller ingen bil og der er såmænd flere muligheder :-) Kan fornemme du er fanget i Edderkoppens Spind og sidder lidt uhjælpelig fast med fælllesøkonomi. Så kan 2000 kr jo nærmest føles som en Herregård, hvis de skal sniges uset ud af forbruget. Man får vel også et moralsk dillemma i at have brugt "konens penge" på at knalde.

 

Ja jeg sidder lidt her på sidelinien og følger med i, hvad de kære Husarer i din situation kan finde på af kreative ting ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Hr 26mojo

du skriver selv "GP" aka glædespige, det er derfor ikke pine død nødvendigt at du hver uge tager på besøg...

et glædespige besøg er når humøret og arbejdet hænger dig i nakken" koble lidt af og få opmærksomhed fra en smuk dame/pige

heraf "glædespige" at folk bruger fra 500-25.000kr på glædespiger på en aften er hver sin kop the eller økonomi.

men hvis du er 26 og tænker wow dyrt så vil jeg give vestboen ret !! dont go there"" 

2000kr er ikke mange penge eller få penge alle har deres ønsker som spender fra et handjob i en gyde ude på istedgade eller 3piger en weekend på Mirage hotel Las Vegas...

ingen pris er høj eller lav du bedømmer det ud fra hvad du vil ha og hvad du vil gi.....

mvh

Monaco

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjaaaa....... vi er nok alle i forskellige situationer , med både alm. penge og de nemme , men er sikker på at ham der kan skrabe 1500,- sammen trods alt ikke bruger løs , så der ikke er smør på brødet,og nyder oplevelsen endnu mere ,  og måske nogle af os andre med 300 kilo i kalveskindet tænker i %  og div. Buffere og budgetter , Har selv taget mig i at tænke i kvarte og halve % af kontantbeholdningen og ærget mig noget så grusomt, så ville nogen gange ønske jeg bare havde en alm. økonomi og samtidigt kun var en magnet på de gode oplevelser,og så nyde de få gode, og ikke plus en masse dårlige/ærgelige , for er stadig penge ud af vinduet og spild af tid når man rammer ind i frk.machinesex engang imellem. og pengene har jo samme værdi uanset Dig ,Mig eller en anden trods alt.  :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej tak for de hurtige svar

Er forresten ikke 26 længere - tror bare der er nogen Nicks som man holder fast i så der skal rundes af og lægges til

Har egentlig fin økonomi men problemet er det med en hemmelig økonomi

Med den tager det jo halve år eller mere mellem luften i budgettet

Så var nysgerrig efter kreative løsninger til at øge den lidt

Del dette indlæg


Link til indlæg

I ægteskabet var det mig, der stod for de daglige indkøb - 1 hund eller 2 ekstra på bonen blev aldrig opdaget - Ex'en troede bare vi havde et højt forbrug - Det skulle jo være økologisk etc . . . MEN tror ikke hun opdagede forskellen på 'almindelig' og økologisk frugt etc . . . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et par forslag:

Få hver sin konto, helst i hver sit pengeinstitut. Det er iøvrigt sund fornuft - bankerne behøver ikke at vide alt og have alt for meget magt - den bruger de, hvis de kan. Har prøvet det på den hårde måde ..!

Hvis du ryger eller har anden last (ud over glædespiger altså), så skær kraftigt ned og brug pengene på pigesjov i stedet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når du handler i Netto, så få den på 100,- over beløbet. Gør det ti gange og viola - så har du 1000,- til en tur med det frække. :D

Kræver bare så pokkers mange ture i Netto.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel bare et spørgsmål om at prioritere. Hvis man ikke har brug for den store luksus med andre ting, så er der jo så meget mere at gøre godt med...

 

Og hvis man er i forhold, så undgå fælles økonomi.

 

Mit pige-budget er noget mere end 2k pr måned lige pt. men det er takket være en ok løn og lave udgifter. Den slags kan hurtigt ændre sig, og så må man jo skære ned. Skal jo helst ikke ende i luksus fælden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min kone er fuldt ud vidende om at jeg med mellemrum køber sex... Så en masse 007 tricks har jeg ikke.

Rådet om at undgå fællesøkonomi er godt nok besynderlig.

Hvis man er i et seriøst forhold og måske har børn, vil alt andet end fællesøkonomi da være både kunstigt og upraktisk. Så vigtigt er det vel heller ikke at kunne købe sex bag hendes ryg?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er da heller ikke nogen der siger at der skal mangle 2000 kr.

 

Du kan jo vælge de billige piger der tilbyder dansk fransk cocktail/quickie for 500. Så er der jo langt op til de 2000. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har nu flere venner som har separat økonomi selvom de er gift. Ikke at jeg af den grund mistænker dem for at være afhængige af købe-piger.

 

Der er vel grænser for hvor meget ens partner bør blande sig i mange ting... f.eks. en øl med vennerne, et par nye sko, en mobiltelefon. Jeg mener bare, at man må have hver sin konto og ikke skal forklare sit forbrug så længe regningerne bliver betalt. Den part med den største indtægt kommer under alle omstændigheder til at bære den største byrde. Det er helt fair.

 

Er fælles økonomi ikke lidt gammeldags? Min omgangskreds er i 20'erne og 30'erne.

 

Og nej, så vigtigt er det ikke at købe sex bag hendes ryg, men nu spørger trådstarter jo hvordan andre gør det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi er i starten/midten af 30'erne og vores omgangskreds strækker sig aldersmæssigt fra sidst i 20'erne til midt i 40'erne. Vores omgangskreds har hovedparten fællesøkonomi. Så helt gammeldags er det nok ikke ;-)

Og nej min kone blander sig ikke i om jeg tager en øl med drengene, at jeg jeg tager i parken til landskamp - eller at jeg med mellemrum køber sex. Jeg blander mig heller ikke i om hun køber et par dyre sko, tager en wellness-dag med veninderne eller noget tredje... Så længe vores regninger bliver betalt og der er luft i økonomien til det vi har lyst til. Selvfølgelig diskuterer vi større udgifter som min tur til vegas.

Et par af vores gode venner har ikke fællesøkonomi. Hun er læge og han er pædagog. De drømmer begge om en tur til Australien - hun har fint råd til at købe en rejse til Australien, men der er der ikke plads til i hans økonomi. Det betyder at de ikke får levet denne drøm ud. Det er bare et eksempel på hvor kunstigt og upraktisk der er at have separat økonomi i min optik.

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

Et par af vores gode venner har ikke fællesøkonomi. Hun er læge og han er pædagog. De drømmer begge om en tur til Australien - hun har fint råd til at købe en rejse til Australien, men der er der ikke plads til i hans økonomi. Det betyder at de ikke får levet denne drøm ud. Det er bare et eksempel på hvor kunstigt og upraktisk der er at have separat økonomi i min optik.

Min kone og jeg har aldrig haft en fælles konto (26 års ægteskab) vi har så bidraget til fælles udgifter og fornøjelser, efter betalingsevne. Dette gør så, at fruen ingen indsigt har i mit almindelige forbrug.

Hvis man bare kunne nøjes med de piger, man ved giver gode oplevelser - så ville jeg have sparet en del ærgrelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare fordi man ikke har fælles økonomi kan man da stadig have en velfungerende økonomi.

Hvem siger at en rejse skal betales 50/50? Jeg har da været på rejser hvor jeg har betalt hele eller størstedelen af udgifterne.

Der er altså forskel på separat økonomi og nærighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes vi hjemme hos os har fundet en god mellemvej.

 

Vi har en fælles lønkonto hvor alt triller ind, men fra den får vi hver især X kr på måned. På den måde kan man sige vi har fællesøkonomi uden dog at kunne se/vide hvad den anden bruger penge på, hvilket jo giver friheden ved seperat økonomi.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes vi hjemme hos os har fundet en god mellemvej.

 

Vi har en fælles lønkonto hvor alt triller ind, men fra den får vi hver især X kr på måned. På den måde kan man sige vi har fællesøkonomi uden dog at kunne se/vide hvad den anden bruger penge på, hvilket jo giver friheden ved seperat økonomi.

 

Præsist sådan vi gør det her i huset

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg syntes vi hjemme hos os har fundet en god mellemvej.

 

Vi har en fælles lønkonto hvor alt triller ind, men fra den får vi hver især X kr på måned. På den måde kan man sige vi har fællesøkonomi uden dog at kunne se/vide hvad den anden bruger penge på, hvilket jo giver friheden ved seperat økonomi.

 

Jeg synes det er en både fin og retfærdig ordning, at begge parter får deres egne "lommepenge" når de faste omkostninger m.v. er betalt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har sat cirka 1000 kr af i mit budget, til at besøge søde piger for hver månede.Nu er jeg på dagpenge og så passer det med, hvad jeg har råd til. Når jeg kommer i arbejde, så er der råd til ENDNU mere fornøjelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa.

 

Ja ,  jeg har fundet på at lave lidt exstra arbejde ind imellem til kontant betaling, som jo så ikke kan ses på kontoen,  derudover handler jeg lidt på gul og gratis med forskellige ting jeg kan få fat i og så lader jeg handlen foregå på min arbejdes adr. så der ingen som får ondt af det .

 

så det giver en skilling som ingen kender til :mrgreen: .

 

 

VH

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kender et par i sølvbryllupsalderen + + hvor konen styrer økonomien, manden får penge til indkøb etc. Derudover har han en lidt dyr hobby, ikke lyserød  :lol: så en gang i mellem dukker der nye dyre gadgets op, sparet op af lommepenge/dagligvareindkøb. Konen er ligeglad, hun har lavet sin egen katastrofekonto  :grin: - Jeg måtte ikke fortælle manden, at hun havde hjulpet mig i en speciel situation, som hun og jeg begge høstede bonusen af . . . Stadig ikke lyserød udgift - Holdt en pause dengang . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...