Hop til indhold
Helot

Østjyden besøger udkants Danmark (Judith **)

Recommended Posts

http://judithlatina.blogspot.dk/

Jeg fik ikke en tid hos Judith da hun var i vejle, så jeg måtte tage den lange vej til Bording i dag.

Jeg er sikker på at de i Bording sætter ”En”- foran. En bil, en tog, en hus o.s.v.

Her er man kommet på landet, og hvis det ikke var fordi at nogle lokale politikker havde fuppet sig til en motorvej, så var det da helt ude på landet.

Hvad laver en Østjyde dog helt herude….

Jeg kunne dog genkende Lovsangdalsvej da jeg kørte forbi. ”En”- bordel kastet ned lige midt i ødemarken. Det er dog mange år siden jeg sidst mente de fortjente et besøg.

Judith var som beskrevet herinde vildt lækker. Købte en halv time med græsk, og fortrød at jeg ikke blot købte et par timer.

Mange af de danske gudinder, polakkerne og de Russiske piger i vejle, bør tage på en rejse ind i Judiths verden. Overskriften på rejsen kunne blot være "Sådan gør kvinden manden rigtig glad"

Næste gang jeg skal besøge Judith, er de velkommen til at komme og kigge med *G*

(Fra 1 til 10)

Stedet (Trods den geografisk placering) : 8*

Prisen : 10

Oplevelsen : 10 med pil op

Gentagelse : Helt sikkert, igen og igen

Det blev alligevel en rigtig, rigtig god dag

* Blev lidt træt af at min MC skulle står foran huset som var det eneste sted med fliser…

** Blot så man ikke får en sviner for manglende information i overskriften.

Redigeret af Helot

Del dette indlæg

Link til indlæg

...Jeg er sikker på at de i Bording sætter ”En”- foran. En bil, en tog, en hus o.s.v...

Tag det fra en lokal.. der skal "Æ" foran alting.. æ' bil, æ' hus, æ'tog..

Og Jeg-form hedder "A".. A tar lii æ'bil nir te æ' køman,

A ska fame it ind å æ' bordel da,

A kjyr it mæ æ' tog, a tar æ' bil..

Det er hyle nem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Arrrrr så langt er Bording ikke vest på, at de sætte a foran, det er først når man når til Videbæk, det begynder så småt.

Pite 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Pite, jeg bor små 20 km derfra, og kender folk derude i bording, pårup, engesvang området.. og mange taler sådan, med A og Æ.. men enig i at det er mere udbredt længere vestpå :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

http://judithlatina.blogspot.dk/

Jeg fik ikke en tid hos Judith da hun var i vejle, så jeg måtte tage den lange vej til Bording i dag.

Jeg er sikker på at de i Bording sætter ”En”- foran. En bil, en tog, en hus o.s.v.

Her er man kommet på landet, og hvis det ikke var fordi at nogle lokale politikker havde fuppet sig til en motorvej, så var det da helt ude på landet.

Hvad laver en Østjyde dog helt herude….

Jeg kunne dog genkende Lovsangdalsvej da jeg kørte forbi. ”En”- bordel kastet ned lige midt i ødemarken. Det er dog mange år siden jeg sidst mente de fortjente et besøg.

Judith var som beskrevet herinde vildt lækker. Købte en halv time med græsk, og fortrød at jeg ikke blot købte et par timer.

Mange af de danske gudinder, polakkerne og de Russiske piger i vejle, bør tage på en rejse ind i Judiths verden. Overskriften på rejsen kunne blot være "Sådan gør kvinden manden rigtig glad"

Næste gang jeg skal besøge Judith, er de velkommen til at komme og kigge med *G*

(Fra 1 til 10)

Stedet (Trods den geografisk placering) : 8*

Prisen : 10

Oplevelsen : 10 med pil op

Gentagelse : Helt sikkert, igen og igen

Det blev alligevel en rigtig, rigtig god dag

* Blev lidt træt af at min MC skulle står foran huset som var det eneste sted med fliser…

** Blot så man ikke får en sviner for manglende information i overskriften.

Hov, hov unge mand. Bording ligger i hjertet af Jylland og er som sådan verdens navle! Jeg har gået samfulde 10 år på Bording skole, så jeg ved det!

Når du har været forbi Lovsangsdalsvej, har du jo også været et stykke udenfor Bording - halvvejs i Ikast faktisk! Og just der på dette stykke, der indrammes af Bordingvej, Skyggevej og Lovsangsdalsvej har jeg trådt mine barnesko! Udkantsdanmark? Må jeg være fri!!

Jeg gad i øvrigt vide om nogle herinde har lagt mærke til det røde hus, der ligger med gavlen ud til Bordingvej (A15)? Det hedder "Lovsangsdal" og er et tidligere missionshus. Deraf vejnavnet, som altså ikke har at gøre med hvordan pigerne på Lovsangsdalsvej behandler klokkeværket - og derigennem kan få visse engle til at synge!

Nå, nu afsporer jeg tråden. Undskyld, men jeg måtte jo reagerer på en sådan himmelråbende uvidenhed.

Judith? Jamen hun lyder til at være en skøn pige!

Tak for ordet!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hov, hov unge mand. Bording ligger i hjertet af Jylland og er som sådan verdens navle! Jeg har gået samfulde 10 år på Bording skole, så jeg ved det!

Når du har været forbi Lovsangsdalsvej, har du jo også været et stykke udenfor Bording - halvvejs i Ikast faktisk! Og just der på dette stykke, der indrammes af Bordingvej, Skyggevej og Lovsangsdalsvej har jeg trådt mine barnesko! Udkantsdanmark? Må jeg være fri!!

Jeg gad i øvrigt vide om nogle herinde har lagt mærke til det røde hus, der ligger med gavlen ud til Bordingvej (A15)? Det hedder "Lovsangsdal" og er et tidligere missionshus. Deraf vejnavnet, som altså ikke har at gøre med hvordan pigerne på Lovsangsdalsvej behandler klokkeværket - og derigennem kan få visse engle til at synge!

Nå, nu afsporer jeg tråden. Undskyld, men jeg måtte jo reagerer på en sådan himmelråbende uvidenhed.

Judith? Jamen hun lyder til at være en skøn pige!

Tak for ordet!

Oros dejligt at jeg kan få dig op af stolen. Motorvejen og hovedvej 195 gør jo bestemt ikke noget godt for Bording. Det er kun af nød man stopper op og drejer ind i byen - for så at opleve ? Tro mig eller ej, så har jeg brugt hver sommer på at lege røver og soldater i en have på Fyensgade i Herning, så jeg kender godt området. 

Apropos Missionshuset så er det vist rigtigt. Læste vist en artikel engang om Lavsangdalsvej der netop skulle samle 2 gamle landeveje og opkaldt efter et missionshus der stadig er der ??.

Jeg elsker afsporing, og tænker lidt at det er det der gør Eroguide til et rart sted at være!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Udkantsdanmark Må jeg være fri!!

"Udkantsdanmark" er da en kompliment! .

Det signalerer noget fredfyldt, hvor livet kan nydes uden storbyens larm og stress.

Samtidig er det nedprioriteret af ordensmagten, som oftest er fraværende. . Man kan derfor, inden for rimelighedens grænser, gøre som man vil..

Lige et sted for undertegnede ;)

Hygge

Del dette indlæg

Link til indlæg

Oros dejligt at jeg kan få dig op af stolen. Motorvejen og hovedvej 195 gør jo bestemt ikke noget godt for Bording. Det er kun af nød man stopper op og drejer ind i byen - for så at opleve ? Tro mig eller ej, så har jeg brugt hver sommer på at lege røver og soldater i en have på Fyensgade i Herning, så jeg kender godt området. 

Apropos Missionshuset så er det vist rigtigt. Læste vist en artikel engang om Lavsangdalsvej der netop skulle samle 2 gamle landeveje og opkaldt efter et missionshus der stadig er der ??.

Jeg elsker afsporing, og tænker lidt at det er det der gør Eroguide til et rart sted at være!!!

Hehe.... Ja, jeg har mestendels lurepasset, omend jeg har haft min gang i diverse glædeshuse.

Bording som handelsby er død. Det er ganske vist. Skole, sport og beboelse er, hvad der er tilbage. Privat/diskret er flyttet til Thorning-kanten, og dermed forsvandt den sidste fornøjelse.

Historien om Missionshuset er 100% sand. Jeg sad der som dreng hver anden søndag og blev undervist i bibelens mysterier. Engang imellem puttede vi småpenge i en lille negerdukke, der kunne nikke med hovedet. I dag ville det formentlig indbringe en dom for racisme!! Ak ja..

Inden den gamle cementstøbers hus brændte, var der i øvrigt en lystens hule oppe under taget. Dér fik jeg min ilddåb i denne specielle verden. Men det er for sent, at anmelde hende..  ;-)

Undskyld, skønne Judith! Dette er unfair over for dig! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...