Hop til indhold

Vi skal være feminine os mænd!

Featured Replies

Skrevet

Vores gode veninde Mette Holm bringer i dagens avis følgende overskrift "Te dig som en kvinde, mand!" http://epn.dk/job/ECE7083691/Te-dig-som-en-kvinde-mand/

Jeg har været på en arbejdsplads hvor man "forsøgte" at praktisere Mette Holm's tanker, dette medførte fyrring på stribe.

Så vil jeg mene det er fordi chefen var en umanerlig ringe chef/leder. For så har vedkommende jo netop ikke forstået noget af det hele. 

Omvendt vil jeg sige at Mette her mangler en meget meget vigtig ting i sine udsagn. At det gælder og skal gælde begge veje!

Det er fuldstændig korrekt det hun siger om mænd, men ligeledes skal kvinderne også blive stærkere, mere målrettede, mere handlingsorienterede og måske mere homogene - det hun beskriver som mandlige værdier. 

Hvis al hendes snak om balance skal fungere i praksis, så må hun holde op med at være så ensidig og lægge en fælles slagplan der omfatter begge køn og ikke stirre sig blind på mænd alene. 

For fuldstændig ligesom manden skal tage den halve fridag for at slå katten af tønden kan ungerne også godt klare en halv eftermiddag alene hjemme uden at mor behøver komme rendende som en hovedløs høne. 

Mvh

g-lover

Redigeret af g-lover

Skrevet

Jeg morer mig godt nok (og klør mig lidt bag ørerne) når jeg læser det indlæg!!!

Jeg giver Mette Holm fuldstændig ret ... det er nogle rigtig gode pointer hun har ... 

Men hun vender da kønnene fuldstændig på hovedet ... 

På min arbejdsplads er det helt klart kvinderne, der kunne lære af mændene ... 
Mit indtryk er, at for mange af pigerne er det kravet om at være perfekt, opdrager-genet, og behov for den totale sikkerhed, der stresser ud over alle grænser ... 

Vi mænd er for det meste meget bedre til l-i-g-e at sige 'Ja-ja, så siger vi dét' .. og kigge bag om de oppustede mål og standarder .. og lave dét der faktisk skal gøres (og ikke mere .. :)  )

Skrevet

Set i en lidt større sammenhæng er det næppe begavet at tale om feminine/maskuline egenskaber når de ansattes styrker og svagheder forsøges af udnyttet mere resultatorienteret.  Men bortset fra det, skader det næppe at stoppe op ind i mellem og gøre status på "Går vi nu også tingene rigtigt".

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.