Hop til indhold
Gæst

Smitte ved beskidt håndklæde/lagen ?

Recommended Posts

Gæst

Hejsa

Kan man egentlig blive smittet men en kønssygdom eller andet, hvis man ligger nøgen på et beskidt( måske fra en tidlige kunde) håndklæde/lagen?

Vh

Kbh

Redigeret af KbHfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man kan i hvert fald blive smittet af en liflig duft af "sur røv" på både den ene og anden måde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Lopper? Men tror da ikke en decideret kønssygdom.... -Det minder mig om en ekskæreste der prøvede og bilde mig ind han havde fået klamydia af at bruge et toilet, -er det røverhistorier du er ude efter? Dem har jeg masser af ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Delphi

Du kan få stafylokokker, ligesom på et hospital. Tvivler stærkt på, at du kan få en kønssygdom.

Dér må jeg korrigere dig Louie... Man kan i den grad redde sig en gang torpedohøns, ved at bruge det samme håndklæde som én, der er smittet... ;) Har prøvet, og DET KLØR A H...... TIL..... :lol:

Tror nok det hedder fladlus på landkrabbe sprog. :P Men om det så er en kønssygdom, ved jeg så ikke. :)

Redigeret af Delphi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Delphi

Lopper? Men tror da ikke en decideret kønssygdom.... -Det minder mig om en ekskæreste der prøvede og bilde mig ind han havde fået klamydia af at bruge et toilet, -er det røverhistorier du er ude efter? Dem har jeg masser af ;)

Molly, man kan da sagtens få klamydia på et toilet... Man skal bare være 2 derinde :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Herpes er en virus der kan smitte, hvis det er i udbrud og "væske" fra blærer er sivet ud, enten på et toilet bræt eller et håndklæde...  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Miza sagde den 06 Okt 2014 - 8:28 PM:

Fnat smitter også via sengetøj.

JA, og det klør også.....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Risikoen for overførsel af kønssygdom ved anvendelse af et beskidt håndklæde eller lagen er meget meget lille - i praksis lig nul.

De fleste vil nok nok synes at det er ret så ulækkert, men der er ingen helbredsmæssige risici forbundet med den form for genbrug ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dér må jeg korrigere dig Louie... Man kan i den grad redde sig en gang torpedohøns, ved at bruge det samme håndklæde som én, der er smittet... ;) Har prøvet, og DET KLØR A H...... TIL..... :lol:

Tror nok det hedder fladlus på landkrabbe sprog. :P Men om det så er en kønssygdom, ved jeg så ikke. :)

Fladlus er ikke en "kønssygdom" og i øvrigt stort set udryddet i vores del af verden på grund af moden med at fjerne pubeshår.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ellers kan man bage besøge steder hvor der er friske håndklæder på hylden i badeværelset og de bliver skiftet på sengen.

Og det er tit sådan, at ligner det et bombet lokum uden for, er det også sådan inden for.

Pite

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kan man egentlig blive smittet men en kønssygdom eller andet, hvis man ligger nøgen på et beskidt( måske fra en tidlige kunde) håndklæde/lagen?

Muligvis kondylomer (HPV). Men der skal ikke være gået lang tid siden smittebæreren var der. Hvis det er fugtigt (yummi) er der størst risiko:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kondylomer.htm

"I sjældne tilfælde kan der dog hos både børn og voksne ses indirekte smitte for eksempel efter brug af et forurenet håndklæde."

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil fastholde, at risikoen er meget meget lille - faktisk ikke-eksisterende - også for hpv.

Jeg har ved en hurtig søgning ikke kunne finde et eneste eksempel på smitte ad denne vej i litteraturen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...