Onslow 15846 Skrevet 3. Oktober, 2014 Jeg er en stor nyder heraf, ikke de basale fejl, men af massagen som sådan, ise den hårde af slagsen. Og naturligvis også muligheden for en hånddræsine eller mere ved tilkøb. Fra tid til anden er jeg dog lidt betænkelig, når det gås rigtig hårdt til mine arme, skinneben og fødder, hvor blodårerne jo som bekendt ligger ret ubeskyttede. Det er i vesten barnelærdom, at venerne transporterer blodet tilbage via veneklapper, der virker ligesom sluser, når muskler eller udefra påvirkninger trykker på årerne. Denne lærdom er tilsyneladende helt ukendt i Asien, for jeg konstaterer ofte, at massagen udføres væk fra hjertet med risiko for beskadigelse af disse veneklapper. Jeg har fra tid til anden påpeget forholdet, men det er enten blevet ignoreret eller ret og slet taget ilde op. Er der ikke en behjertet sjæl med kendskab og kontakter til miljøet, (Suisi - Stump f.eks.) der kan sætte sig ind i disse organiske forhold og udbrede den viden til branchan? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 3. Oktober, 2014 (edited) Jeg er en stor nyder heraf, ikke de basale fejl, men af massagen som sådan, ise den hårde af slagsen. Og naturligvis også muligheden for en hånddræsine eller mere ved tilkøb. Fra tid til anden er jeg dog lidt betænkelig, når det gås rigtig hårdt til mine arme, skinneben og fødder, hvor blodårerne jo som bekendt ligger ret ubeskyttede. Det er i vesten barnelærdom, at venerne transporterer blodet tilbage via veneklapper, der virker ligesom sluser, når muskler eller udefra påvirkninger trykker på årerne. Denne lærdom er tilsyneladende helt ukendt i Asien, for jeg konstaterer ofte, at massagen udføres væk fra hjertet med risiko for beskadigelse af disse veneklapper. Jeg har fra tid til anden påpeget forholdet, men det er enten blevet ignoreret eller ret og slet taget ilde op. Er der ikke en behjertet sjæl med kendskab og kontakter til miljøet, (Suisi - Stump f.eks.) der kan sætte sig ind i disse organiske forhold og udbrede den viden til branchan? Tak for tilliden Onslow . Men jeg kan desværre slet ikke overskue at kæmpe mod alt det, som vil poppe op, hvis man forsøger at lære massøserne noget. Diplomerne er jo et kildent emne. De kan købe dem flere steder, pæne at se på, og tilmed billige. Uden at modtageren af et massør diplom, nogensinde har været på et kursus. Jeg har læst flere hundrede hjemmesider, og jeg kan stadig smile lidt for mig selv, når jeg læser lidt som flg: Alle vore massøser er uddannede massører. Det kan være en af grundene til, at de laver forkert massage. At de bliver tossede, ha ha, de taber jo ansigt. Jeg tror ikke, at de fleste læsere her på EG ved noget om, h v o r alvorligt det er at tabe ansigt. Det er en meget alvorlig sag. De danskere som har lært sig faget, uanset hvad platformen er, ved normalt 100 gange mere om hvad det er de lavet. Men chancen for at få tilbudt fransk, vask, og strygning er nok minimal. De har jo ikke en grådig familie hjemme i landsbyen, som skal forsørges. Redigeret 3. Oktober, 2014 af stump Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 3. Oktober, 2014 Jamen, du har jo kontakterne, så ,å du jo også naturligt være den, der kan gøre nogt ved det. Du kunne jo f. eks. starte med at behandle det på "Thai oaser", der er vel også thai'er, der læser med der? Og med hensyn til diplomer, siger du indirekte, at de i .dk bosiddende alle er fuskere? Jeg har snarere den opfattelse, at det er de såkaldte skoler - akademier, der læner sig mere op ad akupunktur og zoneterapi end ad moderne videnskab! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Arne Diller 1019 Skrevet 3. Oktober, 2014 Jamen, du har jo kontakterne, så ,å du jo også naturligt være den, der kan gøre nogt ved det. Du kunne jo f. eks. starte med at behandle det på "Thai oaser", der er vel også thai'er, der læser med der? Og med hensyn til diplomer, siger du indirekte, at de i .dk bosiddende alle er fuskere? Jeg har snarere den opfattelse, at det er de såkaldte skoler - akademier, der læner sig mere op ad akupunktur og zoneterapi end ad moderne videnskab! Jeg tror nu ikke alle indehavere af diplomer er fuskere. Problemet er bare, at de fleste diplomer kun dækker over et 14 dages kursus, og så er det sgu begrænset hvor meget fysiologi man når igennem. I må ikke hænge mig op på det, men jeg mener at have læst, at for at kunne blive betragtet som rigtig massør (momsfritagelse, tilskud og alt det der), kræver sundhedsmyndighederne, at man har gennemgået en ca. 500 timer uddannelse. Det er måske også derfor der er markant forskel på timeprisen hos en fysioterapeut og så den lokale thaibutik. (det er der jo så alligevel ikke, hvis man liiige skal have et håndskud også) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Peterpedal 164 Skrevet 3. Oktober, 2014 Ja det kræver så 690 timer for at blive RAB behandler som gør at man er momsfritaget. Men hvis du kommer ind fra gaden skal du alligevel betale moms da det ikke er et led i en behandlingsplan som det skal være for at være momsfrit. En fysioteapeut har faktisk ikke mange timers massage på skemaet men ved en helt masse om led og knogler og muskler og hvordan de virker. Så skal man være mere sikker på at få en god massage så skal man finde en læge og fysioteapeut eksamineret massør. Så er man rimelig sikker på at få noget der minder om massage. Problemet er at der ikke er nogle minimumskrav man skal opfylde for at kunne få et stykke papir der er underskrevet af en læge og fys. Men en massør med 690 timers uddannelse bag sig burde have noget erfaring i at give massage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 4. Oktober, 2014 (edited) Jamen, du har jo kontakterne, så ,å du jo også naturligt være den, der kan gøre nogt ved det. Du kunne jo f. eks. starte med at behandle det på "Thai oaser", der er vel også thai'er, der læser med der? Og med hensyn til diplomer, siger du indirekte, at de i .dk bosiddende alle er fuskere? Jeg har snarere den opfattelse, at det er de såkaldte skoler - akademier, der læner sig mere op ad akupunktur og zoneterapi end ad moderne videnskab! Det er ikke alle massøserne, som er fuskere. Men rigtigt mange er, set fra min balkon. Og så alligevel. Jeg tror at det mindst lige så meget er ejerne af klinikerne, som kyler alle de diplomer op på væggene. Oliepjask er jo et udtryk, som tit kan ses på EG. Ingen af de oliepjaskere har været på kursus, ja det er min påstand. Der findes helt bestemt skoler, som underviser i thaimassage. Det er oftest den traditionelle thaimassage. Redigeret 4. Oktober, 2014 af stump Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 4. Oktober, 2014 Det er i vesten barnelærdom, at venerne transporterer blodet tilbage via veneklapper, der virker ligesom sluser, når muskler eller udefra påvirkninger trykker på årerne. Denne lærdom er tilsyneladende helt ukendt i Asien, for jeg konstaterer ofte, at massagen udføres væk fra hjertet med risiko for beskadigelse af disse veneklapper. Tak fordi du gør opmærksom på denne problemstilling. Jeg har ikke fået ret meget massage, og kun thai en enkelt gang - i øvrigt meget professionelt udført. Men nu kan jeg se, at det skal jeg holde mig fra - medmindre det er noget ufarligt oliepjask, hvor "ydelsen" først indtræffer bagefter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 4. Oktober, 2014 Massage er ikke en videnskab, alle kan lære det, vil man tilegne sig et diplom så tag til Thailand i 14 dage op wupti så har men et. Massage som man lærer på kosmetologskolerne er heller ikke særlig videnskabeligt, jeg har fået massage på disse skoler af en venindes veninde, det var godt nok dårligere end thaimassage. Der er mange former for massage, er man sund og rask har det ingen negativ indflydelse for helbredet. Jeg har prøvet en massageform hvor pigen træder på min krop med hele hendes kropsvægt, her bør hun vide hvad hun laver for ikke at gøre skade Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 4. Oktober, 2014 Der sker nu nok ikke alverden skade ved at øge blodgennemstrømningen i Arterierne (væk fra hjertet) men ideen med massage er jo at få Affaldstoffer ud af musklerne, og det sker altså i Venesystemmet. Så vi er nok mest ude i noget Massage uden effekt Fordi de har et diplom hængende, har de ikke nødvendigvis alverden uddannelse. Du kan jo få et diplom for et dags kursus Ofte hvad jeg har lagt mærke til, gælder diplomet nødvendigvis ikke for den der giver dig massagen. Et diplom er jo et personligt bevis, så har ejeren et diplom på at smøre olie på, har de ansatte det jo ikke. Jeg har oplevet flere gange, at "massøren" lærer "massagen" af en veninde i klinikken. Derfor jeg almindeligvis kalder dem professionelle oliepåsmørere Jeg anser dem på ingen måde som behandlere, slet ikke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 4. Oktober, 2014 Jeg har da fået adskillige diplomer i min korte levetid. Mon jeg kan nedsætte mig som "massagepige"??!! Jeg tvivler på, mine diplomer rækker til slige ting. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg