Hop til indhold
Heine

er det lettere at skrive negativt om piger der ikke er her ?

Recommended Posts

foranlediget af en anmeldelse af Jasmin, der jo p.t. ikke er direkte aktiv herinde..

 

Og selv om jeg ikke kan bestemme hvor emnet ender hende (belært af erfaring) - så handler det næste IKKE om Jasmin, men er en generel betragtning. Jeg ville være glad hvis vi kunne hæve os en anelse op over det personfikserede (ihvertfald lige i denne her streng) men se på det mere generelt.

 

Jeg tror (understreger tror) at der er en vis sammenhæng mellem postive anmeldelser og tilstedeværelse. Og jeg tror såmænd ikke engang det er synderligt bevidst-bevidst (hvis du forstår?) 

 

Skal måske lige starte med at skrive at det ikke nødvendigvis er for at opnå postiv respons - selvom der for de fleste af os ligger en jeg-synes-du-er-Ok-hvis-du-synes-jeg-er-Ok-adfærd, men at vi som mennesker generelt har sværere ved at skrive/udtale os negativt når vi risikerer at få svar svar fra den/de de man taler skriver om.

 

Nok også fordi de færreste af os i virkeligheden ønsker konfrontationer (vi har alle en rem af "hvis du ikke kan sige noget pænt, så hold bøtte" helt fra vores opdragelse).

 

Jeg vil sådan set æde min gamle hat på, at det ikke nødvendigvis er flere dårlige oplevelser hos udenlandske piger end danske - det er bare lettere at skrive om dem. Fordi du ikke "risikerer" at få din oplevelse lige i masken igen - set fra den anden side af sengen. (måske med det forbehold at kommunikationen for nogle er sværere - og det kan betyde en del for seancen)

 

Der har givetvis været gæster der har haft mindre gode oplevelser hos Jasmin (alt andet ville være naturstridigt) men det er åbenbart ikke let at skrive om dem. Ligesom der MÅ være gæster der har haft hos Nikita, Cherie, SEM, you-name-it - det er uundgåeligt. Og det er ikke kun fordi der vil være en antal andre skribenter (ridder?) der vil gå i flæsket på dig - men:

 

Men det er altid NOGET sværere at sige det face to face - selv om det så foregår i anonymiseret form via en skærm.

 

Jeg synes ikke man kan laste pigerne hvis tilstedeværelse/læsen-med herinde er steget markant... det synes jeg tværtimod er en berigelse og nuancering af detatterne

 

jeg synes heller ikke man kan bebrejde skribenterne - fordi det nu en gang er sådan vi er -

 

Jeg tror at det er os som læsere der skal indarbejde et vist filter... et "kan-det-nu-også-passe-filter.." - som vi såmænd ikke behøver forurene enhver positiv anmeldelse med (det er ligeså træls som riddernes hovedløse forsvar) men som vi alligevel har med i vores overvejelser inden vi udvælger Belle du Jour.

 

omkring skriverierne:  Jeg kan såmænd starte med at kigge indad (det er såmænd altid et OK-sted at starte) - jeg skriver sjældent negative anmeldelser, nok især fordi jeg sjældent har negative oplevelser. Det er noget med forventningsafstemning/balancering - når man nu ikke er en blanding af George Clooney og Richard Hawking - så skal man jo heller ikke forvente at møde en blanding af Carla Bruni og Erica Jong - HVER gang (selvom der har været nogle der var tæt på) - og slet ikke til latterlige 2000 for en time ....

MEN også fordi jeg ved at der muligvis sidder en læser der vedkommende i den anden ende af skærmen. Så det kan godt være at jeg lige ville lægge 5-10% på (ubevidst) hvis jeg vidste at Gina Faith (som jeg - suk - endnu aldrig har mødt) skrev tilbage - eller i det mindste læste indlægget...

 
 
Afsluttende: jasmin er sikkert hverken et bedre eller dårligere knald fordi hun ikke skriver herinde. Eller rettere sagt - hun er sikkert stadigvæk et formidabelt knald for rigtig mange - men nuanceringen er måske en anelse lettere når ikke hun skriver pt.
 
H
 
PS - et andet eksempel er omtalen af Miss Hell - den er MARKANT anderledes nu hvor hun skriver herinde (og skribenterne er ved at falde over egne ben for at rose hende) - tænk på den meget primitive omtale hun fik af et lidt friskt party-billede... når det så viser sig, at hun er både begavet og sød - så forstummer en del af "kritikken"

 

Redigeret af Heine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Heine,

"er det lettere at skrive negativt om piger der ikke er her?"

Ja, det er det nok helt bestemt. :)

Som du selv er inde på, på, så er de fleste mennesker naturligt konfliktsky. Jeg kan så undre mig over, at den samme frygt for konfrontationener er pist væk i diverse personlige udfald brugere imellem. ;) For jeg har altid haft den teori, at folk herinde nok ville moderere de fleste udtalelser, hvis de stod face to face med den, de skulle debattere med. :)

Du har også helt ret i, at der ikke findes én kvinde i branchen, der kan få alle mænd til at forlade dem flyvende på en lyserød sky. Det kan ikke lade sig gøre. Dog er der forskel på - som gæst - at være blevet snydt, så vandet drev, og så på at stå tilbage med følelsen "det var bare ikke helt optimalt".

For jeg ved, at der findes kvinder i branchen, som har et højt bundniveau og er gode til at tilpasse sig de fleste typer af mænd, der besøger dem. Og så er der kvinder, der er lidt specielle, og derfor både har et udsnit af gæster, der synes hun er helt fantastisk, og gæster der synes hun er spild af penge. Nok om det. :)

Normalt ude i den virkelige verden, der har de fleste af os et filter. Hvis jeg - face to face - skulle kritisere et andet menneske på det personlige plan, (som det jo er for os piger i anmeldelserne) så træder mit filter i kraft, og jeg modererer min kritik, så jeg sårer personen mindst muligt, men stadig får udtrykt min mening. Jeg kan personligt virkelig ikke lide at såre andre, og det er mit filter indrettet efter, og således bliver min kritik mere sober.

Når nogle mænd herinde f.eks har skrevet nogle virkelig ikke pæne ting på en virkelig ikke sober måde, så tror jeg faktisk ikke, at de havde valgt de samme formuleringer, som hvis de i stedet havde stået face to face med pigen.

Så er det filter en dårlig ting?

Jeg synes altid - uanset hvilken pige, der bliver anmeldt - at man burde forestille sig at vedkommende læser den kritik, som man offentliggør, således at man udtaler sig mere sobert, når der skal uddeles kritik. For når det er fissens stramhed, maveskind, baller osv, som pigerne nogen gange får bedømt, så kan det gøre utrolig ondt på personen, det handler om.

Men at det kommer helt derud, hvor man ikke tør skrive kritisk overhovedet - sobert eller ej - fordi pigen selv deltager herinde, er selvfølgelig ikke ideelt.

Jeg kan sige så meget, at når jeg har fået sober kritik (og ikke kritik som f.eks at jeg skulle klippe mit hår kort og ting i den dur) så er det ikke sådan, at jeg blev helt vildt såret. Det er brandærgerligt ja, men jeg er bevidst om, at ikke alle finder mig fantastisk, så det kommer ikke bag på mig. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nok både og, da de piger, der følger med herinde, som regel er mere bevidste om hvad de vil med glædespigeerhvervet og hvad der skal til for at skabe en god stemning og oplevelse  :-P

 

Ellers er det jo nemt at kontakte dem per PB og give dem velmente forslag til forbedringer   :wink:   

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er altid fornuftigt at overveje hvad man siger/skriver - og et filter er en helt nødvendig ting hvis man vil have et rimeligt fornuftigt forhold til sine omgivelser. Det er simpelthen ikke muligt at fungere uden

Det er ofte en overvejelse værd om man altid skal bruge sin ytrings- og især formulerings frihed - men det har nok noget med empati at gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sisse

Jeg tror faktisk det er svært at skrive en anmeldelse af en pige man ved med sikkerhed sidder på den anden side. Hvad enten den er positiv eller negativ.

Jeg er i hvert fald ikke så naiv at tro jeg ikke har sagt pænt farvel til en gæst som har tænkt. Never ever om jeg vil røre den kvinde igen.

Jeg ved at jeg også har gæster jeg bare ingen kemi har sammen med. Og om jeg havde hoppet på tungen for dem. Ville jeg ikke kunne indfri deres forventninger.

Jeg ved også at jeg har gæster som syntes jeg er verdenens 8 vidunder inden for branchen. Men som simpelthen ikke kan få sig selv til at skrive her inde om det fordi det simpelthen er for grænseoverskridende både fordi jeg kan læse det. Og fordi de ikke gider alt det fnidder der ofte følger med i en anmeldelse.

Men det som jeg tror spiller ind også er at de fleste af de piger som er her inde har en lidt anden tilgang til deres virke end en del andre. Jeg tror det mest negative jeg har oplevet skrevet her inde var noget i stil med. Jeg har besøgt sisse. Det var ok. Men det var så også det.. og det er jo et meget typisk billede på en negativ anmeldelse af en pige her fra. Anmelder fik den ydelse han var blevet lovet. Af den pige han havde fundet annonce på. I den tid der var betalt for. Men det rakte bare ikke til mere. Jeg var ikke smuk nok. Slank/tyk nok. Ung/gammel nok. Fræk på den måde han ønsker.. og det er sgu fair nok. At jeg kunne nå hele vejen rundt ville være umuligt.

Jeg tror ofte de dårlige anmeldelser opstår når gæsten har følt sig direkte snydt. På tid. På ydelse osv. Og det er mit indtryk at sker det. Så er folk pisse ligeglade med om pigen har 0 eller 1000 indlæg bag sig her inde.

Redigeret af Sisse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Jeps har nævnt det nogle gange :-) at anmeldelser af piger herinde primært er positive. Har endda foreslået om piger evt ikke skulle kunne kommentere i anmeldelser for at komme den problemstilling til livs

Men jo, det er øjensynelig svært

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...