Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Amerikansk Fodbold

Recommended Posts

Guest Liderligfyr

Jeg er nok ikke den eneste, som synes EG til tider minder om Amerikansk fodbold :-) 22 spillere på Banen, der venter på Dommerens fløjt, så de kan fare i flæsket på hinanden. På EG er der så kun ca 8000 personer ude på tilskuerpladserne ;-)

Skyldes dette Fænomen "højt til loftet" Princippet? Ja jeg spørger, fordi jeg ikke er en Gammel Rotte i denne Hobby, så ved ikke hvordan det var på VL, Hedomax og Gimel førhen. Var det på samme måde? At "stadion" med jævne mellemrum kogte? eller er det et EG Fænomen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Syntes du?

Jeg tænker mere på 1a og 1b det sidder bag hver sit hegn og galer op, en flok trætte pædagoger med håndbøger i midten og en flok kaffedrikkende forældre i baggrunden.

Men nu er jeg jo også ret glad for amerikans fodbold. Fortrækker dog rugby til trods for alle pauserne..

Jaja... Det er koldt idag hva?! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Btw. Det er mit indtryk at dette er typisk adfærd på alle "travle" foraer :) ikke noget der kendetegner EG, men derimod dansk adfærd, når først man sidder bag en skærm, trygt beskyttet af navnet "dominating30cM" eller hva man nu ellers ka finde på :)

Syntes du eg er slemt så besøg en af de det hunde eller heste hjemmesider :D så skal du se rugby..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

ja opgav Nationen :-) Pånær når jeg er på EG og skal have en undskyldning for at skrive et længere indlæg. På de foraer jeg ellers bevæger mig rundt på, er det nu ikke sådan….. men jeg har nu heller hverken Hund eller Hest

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er nok ikke den eneste, som synes EG til tider minder om Amerikansk fodbold :smile: 22 spillere på Banen, der venter på Dommerens fløjt, så de kan fare i flæsket på hinanden. På EG er der så kun ca 8000 personer ude på tilskuerpladserne :wink:

Skyldes dette Fænomen "højt til loftet" Princippet? Ja jeg spørger, fordi jeg ikke er en Gammel Rotte i denne Hobby, så ved ikke hvordan det var på VL, Hedomax og Gimel førhen. Var det på samme måde? At "stadion" med jævne mellemrum kogte? eller er det et EG Fænomen?

Det er nogenlunde de samme personer som farer i flæsket på hinanden... det er der ikke meget nyt i,

Der er fløjlskrige, klaner og terrorister på alle fora, det er mange på EG som er migreret fra de andre fora.

På et sexforum som fx. EG, reagerer folk kraftigere når deres piger kommer under angreb, de såkaldte riddere, forsvarer typisk deres piger i håb om at få "kredit" og "sukker" hos pigerne... Og pigerne "udnytter" bevidst eller ubevidst deres position overfor deres riddere.

For ikke at tale om brugere som i grupper bakker hinanden op, jeg synes der er gået mere og mere "Paradise Hotel" i det, med evige interne intriger og personangreb. ØV !

Der er mange af de 8000 brugere som er oprettet med henblik på at læse med i anmeldelser og efterlysninger. De er ikke interesseret i de evige diskussioner og debatter... som ofte kommer og går igen og igen, hvor mange pris-diskussioner, kondomer-diskussioner, fransk-diskussioner har vi ikke haft ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Niller rider på hvide dame cykler. LOL 

1 a og 1 b ??? jeg tror bare at mange ikke ville tale sådan til hinannen hvis man sås sådan ansigt til ansigt mange at de misforståelser kommer jo af at vi ikke kan se den anden persons kropssprog der er jo stor forskel på at sige at du er dum med et glimt i øjet når vi kan kikke hinannen i øjene og så på et board som dette hvor der jo vitterlig stå at du er dum men modtageren kan ikke se at jeg mener det for sjov. 

jeg kom til at lave en annoce hvor der stod at jeg havede dildoer til både store og små røvhuller. Min intention var et ordspil, andre tog det meget fortrydligt op atter andre grinte og forstod at jeg have mange og forskellige dildoer. andre forsvarede mig og skrev at hvis man ikke kunne se at det var dårlig humor skulle man ikke besøge mig. 

Budskabet afhænger af modtageren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Allerede Hobbes (1588 – 1679),undrede sig:

"Der er hovedsageligt tre årsager til, at mennesket strides: Rivalisering, usikkerhed og stræben efter ære. Mennesket er et egennyttigt væsen og derved forfængeligt, og det vil ikke indrømme, at andre er klogere end det selv."

så han nåede også frem til en løsning på problemet:

"Hobbes mener desuden, at mennesket ud over de lidenskabelige love også har fornuftens love, såsom: Retfærdighed, billighed, sømmelighed og barmhjertighed. Det er ved at følge disse love, at det vil være muligt for os at leve i et samfund, hvor vi undertrykker vores lidenskaber og eliminerer de dagens stridigheder og uenigheder. Ifølge Hobbes er selv det værst tænkelige samfund bedre end den oprindelige naturtilstand, fordi samfundet i sin form har en overordnet magt, der forener styrker og skaber en fælles tryghed for alle. For at mennesket skal kunne leve i et samfund, skal det indgå en samfundspagt, så individet opgiver sin frihed og forpligter sig til at adlyde suverænen for derved at opnå tryghed. Hobbes mener, at mennesket accepterer disse omstændigheder, fordi det har indset, at det kun kan leve i tryghed ved at leve i en sådan samfundsform. Mennesket følger her udelukkende fornuftens love og vælger at leve i samfundet, da frygten for at blive straffet af suverænen og frygten for døden undertrykker følelsernes love. Det er altså frygten, der afholder mennesket fra at overtræde samfundets regler og orden."

Til gengæld stiller det store krav til magthaverne

"En hersker kan afsættes på to måder: Den ene, hvis magthaveren ikke kan opretholde tryghed, for så ender det i naturtilstanden. Den anden, hvis en borger er dødsdømt, og hans liv er i fare og følger selvopretholdelsesdriften. Den er menneskets naturret til at holde sig i live. Så snart mennesket er uden stat, er der intet, der er rigtigt eller forkert, godt eller ondt. Så kan menneskets naturret risikere at blive krænket.

Love i en stat skal sikre rettigheder og ikke begrænse mennesket til at leve et dydigt liv."

http://da.wikipedia.org/wiki/Thomas_Hobbes

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...