Hop til indhold

vores gode veninde Mette Holm

Featured Replies

Skrevet

har lavet denne video om utroskab. 

Og den kan måske være god for de der føler at det derhjemme ikke er helt lykkelige. Den kan sagtens ses sammen med din partner - også uden at nogen fatter mistanke til hvor den kommer fra.

Det er ihvertfald et godt udgangspunkt for en samtale om havd der FØRER til utroskab - 

Skrevet

Meget generelt og teoretisk er jeg sådant set ganske enig i de overordnede budskaber. Holder man det så op imod konkrete tilfælde, som man har kendskab til, er man nok nødt til at erkende at årsager og begrundelser hvorfor man var/er  utro kan være langt mere nuancerede, og derfor ganske svære at forstå.

Teorien bygger jo på, at hvis man skal kommer igennem tunnelen og sammen ud på den anden side, så skal begge parter tage et fælles ansvar, hvilket jo unægtelig vil være en enorm udfordring, specielt for "offeret", og hvis man ikke kan forstå bevæggrundene, vil det jo være nærmest umuligt.

Jeg er bestemt enig i, at hvis begge parter når frem til en konklusion "Vi havde begge et ansvar for at det skete", ja så vil oplevelsen fremadrettet skåne begge parter for den typiske offer/krænker adfærd. Problemet er nok bare, at der findes rigtig mange eksempler på utroskab, der ikke lader sig forklare som "Jamen begge parter var skyld i at det skete". Derfor vil jeg mene, at det ikke er et must, at man skal kunne dele ansvaret. Sagt med andre ord "Jeg ser det ikke som et problem i sig selv, at den ene part tager skylden og ansvaret for sine handlinger".

Skrevet

Hvad koster en halv times dansk/fransk hos hende...?

(Ja ok - bjarne-bliktud kommentar, I know)

Skrevet
  • Author

En vildt dygtig psykolog fra Århus. Udover alle de alminde psykolog-kompetencer så er Mette eminent som Parterapeut - og det er uden at man føler sig manipuleret (siger det vennepar der har brugt hende i en krise, det var min kone der anbefalede hende)

Privat er hun ligeså sød og dejlig som hun ser ud- og godt etableret ..:). Nej-ikke- med-mig

Skrevet

Hun er lækker, lidt at se på under parterapi. Hende vil jeg lige notere ned.

Skrevet

Det eneste jeg kan forestille mig når jeg ser hendes video  er at hun har min p** i munden

Skrevet

Jeg er overvejende enig i hendes konklusioner. 

Jeg kan dog se et altovervejende problem i det hun påpeger med at vi mænd skal roses og bekræftes via vores sexualitet.  Ros. Ros er vel alment set noget man giver når noget er udført godt eller bedre end man selv kunne gøre det på det rette tidspunkt på den rette måde. 

Hvad er det helt præcist kvinder skal rose os for ? Dermed ikke sagt at vi skal tages for givet, men det der i fordums tider var rosen værd fordi kønsrollerne nu engang var som de var er jo fortidslevn. Så hvordan skal kvinderne kunne rose os for noget uden at det bliver det rene hykleri fordi det vi har udført i realiteten er en selvfølgelighed. 

Når kvinderne ikke umiddelbart kan finde eller i værste fald må opfinde ting at roses os for fordi vi allesammen er nogenlunde gearet til at kunne de samme ting, hvordan skal vi så forvente at konen har lyst til at bekræfte vores sexualitet. 

Den i øvrigt umådeligt smukke pige på videoen rammer hovedet på sømmet, men jeg vil gerne høre hendes bud på hvad det er kvinderne skal rose os mænd for. For hvis vi er ude i at blive rost for at gå på arbejde hver dag og dække bordet og sætte i opvaskemaskinen, så er barren godt nok sat lavt og hvordan skal respekten for os som mænd så nogensinde bibeholdes. 

Jeg begynder at forstå hvorfor utroskab er mere reglen end undtagelsen. Jeg takker min herre og skaber for at jeg altid lægger svesken på disken og erklærer åbent forhold fra dag 1 for det hun taler om der er et scenarie der er så kompliceret at jeg får stress bare af at tænke på det

mvh

g-lover

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.