Hop til indhold
HappyHippo

mobilepay / swift / paii hos GP

Recommended Posts

hvorfor er der så få GP'ere som bruger disse pragtfulde redskaber ?

jeg bruger selv mit mange steder og kan på den måde holde styr på hvad og hvordan, hvis nu GP'erne brugte, ville jeg jo have et større kendskab til min afhængighed og mod mit ønske se hvilket skyhøjt budget GP'ere har på min økonomi  :D

eller hvad med betalingskort ?

imagesCAI39KDR.jpg                                                                                   images.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har installeret mobilepay, men har egentlig kun brugt det ved forudbetaling af transport. Men ja, ville da også sagtens kunne bruges i stedet for kontanter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min arbejdstelefon er for gammel til at kunne fungere med MobilePay, og man kan kun have et MobilePay abonnement pr telefonnummer, så jeg kan ikke bruge min privattelefon til arbejdsbrug. Man skal som pige være obs på, at se kvitteringen på gæstens telefon, så man er sikker på at betalingen er gået igennem. Og så er der vist begrænsning på, hvor meget man kan overføre.

Redigeret af Liv

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Liv

Mit "arbejdsnr" sidder heller ikke i en smartphone. Men jeg satte blot simkortet over i en smartphone da jeg oprettede det. Men det er jeg faktisk ikke sikker på er nødvendigt. Det virker i hvert fald fint med at indbetale til mit "arbejdsnr" selvom det ikke længere sidder i en smartphone.

Kram Miza

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er en mobilpay kvittering en juridisk gyldig kvittering på et køb, jeg snakker generelt ikke om købesex.

Der står ikke hvad betalingen dækker over, kun navn email og mobilnr. er vist på kvitteringen.

Email bliver ikke vist, og det er kun det navn man har oprettet mobilepay med der bliver vist.

Hvis du overfører penge til mig kan du kun se mit mobilnr. som du jo allerede har fået for at du kan overføre samt "Miza"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har lige tjekket reglerne, man kan max overføre 1500,- og må iøvrigt ikke bruge det til erhverv, kun privat.

Hippo, jeg HAR en firmatelefon, det er bare ikke en smartphone ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Email bliver ikke vist, og det er kun det navn man har oprettet mobilepay med der bliver vist.

Hvis du overfører penge til mig kan du kun se mit mobilnr. som du jo allerede har fået for at du kan overføre samt "Miza"

Jeg har lige tjekket mine kvitteringer, det er korrekt at jeg ser kun datoen,  beløbet, tlf og navn/brugernavn samt evt en note for købet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille, tak for info, så mangler jeg bare en smartphone :-)

Når det er sagt, så er der faktisk endnu ikke nogen, der har udtrykt ønske om at betale på den måde, men klart jeg skal ha det med tiden :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Liv, som sagt behøver du ikke have dit arbejdsnr. i en smartphone for at det virker. Du logger bare ind med mobilnr. og pinkode på den smartphone hvor du har mobilepay installeret. Det behøver ikke være det samme nr. på det simkort der sidder i smartphonen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Miza, jeg foretrækker at holde mine ting skarpt adskilt, så det kommer ikke til at ske. På et eller andet tidspunkt får jeg vel en smartphone til arbejdsbrug og så kan jeg kigge nærmere på MobilePay Erhverv :-)

Nille, har du nogen idé om, hvilke informationer der vises på erhvervsudgaven? Jeg vil nødig ha andet end Liv og telefonnummer ud jo ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad med PayPal, er det en mulighed?

Det har jeg ofte brugt når der skal sendes potenspiller, og her oplyser man til køber, kun email adressen tilhørende kontoen.

Jeg er dog i tvivl om køber i sin transaktions historik, kan se modtagers navn og adresse, eller kun email adressen, er der nogen som ved det?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej hos mig kan du betale med kort, både danske og internationale kort eller alt på nær diners og AMEX 

mobilpay og swipe kan bruges til erhverv og grænsen sætter du selv 

men kan ikke forstille mig at mange vil bruge det, dels er det en registering af en indtækt og dels er der aspektet i af nogen kan jo se at jeg har overført penge til en GP (lagen-artist) 

nogle af mine gæster er ligeglade de både forudbetaler eller betaler på stede med kort. 

MH 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...