Hop til indhold
an2n

Kæledyr og mad

Recommended Posts

Efter en ophedet diskussion på kontoret, fordi een havde ladet børnenes kæle kanin ende i kødgryderne, efter de, børnene, var blevet trætte af den.

 

Her kom jeg til at tænke på dengang bysbørn blev sendt på landet.

 

Knægten nægtede at blive længere på gården, og forældrene ville vide grunden.

 

'En dag døde en høne, og vi fik hønsekødsuppe og tarteletter om aftenen. En anden dag døde en gris, og vi fik flæskesteg om aftenen. Samme da en kalv døde, vi fik kalvefrikasse om aftenen.'

 

'Jamen, hvorfor vil du så hjem nu - du har fået masser af god mad ?'

 

'I morges døde bedstemoren - Derfor vil jeg hjem'

 

:grin:  :grin:  :grin:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor ikke ?

 

I Kina spiser de hunde. Har hørt at kat smager lidt som kylling  :wink:

 

Dansen om at spise et kæledyr, eller andre dyr, er vel ikke anderledes end folks syn på at besøge en glædespige - Nogle er forargede - andre finder det helt i orden . . .

 

Jeg accepterer begge dele - Spise kæledyr og besøge glædespiger . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

kan ikke se hvad der er galt i at børn får at se hvor maden kommer fra og at det godt kan spises. i dag findes der da børn der tror at mælken kommer fra irma og kyllinger samme sted fra

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis børnene er blevet trætte af den, og evt ikke passede den ordentligt, så syntes jeg det er helt i orden at lillemor slagtede den og lavede den om til hakkekød, hvis hun ikke kunne finde et nyt hjem til den. Hvis børnene ingen interesse havde for den, jamen så skal de heller ikke brokke sig bagefter. BUM! Iøvrigt smager kaninfrikadeller lækkert, lidt dilddressing, og ovnstegte kartofler, mums ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Netop min pointe - Hvorfor skulle kaninen ikke gøre nytte, når børnene ikke gad den længere.

 

Samme med den personificering af hunde/katte man ser i dag. Hvad F..... skal en lille køter med lyserød/camouflagefarvet dækken ? 

 

Hørte en dame, der gik forbi med sådan en hund, sige, 'Nej, se hvor den lille Mis fryser' - Lørdagskyllingen (12 kg hankat) sad bare på trappen og pustede sig op, og han GIDER ikke være inde

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe:) Lørdagskyllingen (12 kg hankat) som bare sad ventende og frøs på trappen på at du fik startet Weber-grillen op så den ku komme ind i varmen:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe:) Lørdagskyllingen (12 kg hankat) som bare sad ventende og frøs på trappen på at du fik startet Weber-grillen op så den ku komme ind i varmen:)

 

Der har børnene dog sat grænsen . . .  :D Og de hader det kælenavn . . . .  ;) Hans spæklag isolerer ham udmærket . . . 

 

Men lårbasserne føles bedre, end dem i køledisken - Mere muskuløse og kødfulde . . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Jeg har nu aldrig smagt kat – det er jo et rovdyr, men jeg har smagt to andre rovdyr – sæl og isbjørn, de er ret stærke i smagen :eek:   og det er ikke jeg jeg går efter – foretrækker dyr som er vegetarianer, og kanin er faktisk god i en "sort gryde" :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Hørte løvrigt et DR radioprogram for nogle år siden om en mand som gik sin vej fra det hele og levede i skoven – en del af det han spiste var trafikdræbte dyr – han nævnte at kat var ret stærk i smagen ;)

Redigeret af mature man

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er kanin jo en ganske almindelig spise, og en avlshun (kanin) kan producere omtrendt de samme kilo kød pr. år som en so. Men kaninkød er altså en lille smule kedelig.

 

Men jeg syntes da det ville være synd, at spise børnenes kæledyr. Hvis man vil opnå, at få børnene til have dårlig samvittighed og føle sig som nogle dårlige mennesker, så ville det være den rigtige fremgangsmåde.

 

 

 

 

'I morges døde bedstemoren - Derfor vil jeg hjem'

 

:grin:  :grin:  :grin:

 

Ligeledes syntes jeg heller ikke de bør spise bedstemor, selv om de så var aldrig så træt af hende.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hørte løvrigt et DR radioprogram for nogle år siden om en mand som gik sin vej fra det hele og levede i skoven – en del af det han spiste var trafikdræbte dyr – han nævnte at kat var ret stærk i smagen ;)

 

 

Tror jeg hørte/så samme udsendelse - Mener bare han sagde, kat smagte af kylling - MEN den erfaring overlader jeg til ham - Læste for nyligt, at danske rovdyr er fyldt med giftrester fra mus og rotter . . . 

 

Selv om Lørdagskyllingen leverer mad på trappen herhjemme, går jeg ud fra, det kun er overskud, som han ikke selv orker . . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...