Hop til indhold
Guest arneo

En anderledes thai-oplevelse

Recommended Posts

Guest Michelangelo

Det er ikke helt korrekt. Du er forpligtiget til at oplyse dit CPR nr. til offentlige myndighender, som f.eks. SKAT, Politiet, kommunnen etc. Gråzonen er offentlig ejet virksomheder somf.eks. DSB. Faktisk mener jeg ikke man er forpligtiget til at oplyse sit CPR nr. til en billet kontrollør.

Selvom banker er private firmaer, skal man også oplyse sit CPR nr. her når man opretter en konto. Det samme gælder ved kreditkort selskaber, kvik lån etc. Dette skyldes vores bigbrother finanslovgivning.

Rejsekortet kræver CPR nr. men det har de faktisk ikke krav på, da de ikke er under kreditkort lovgivningen selvom de selv påstår dette. Deres kort er et simpelt købekort, som kun kan bruges til at købe rejser inden for Danmarks græser på, og de beløb der kan indsættes på kortet er under bagatelgrænsen for hvornår der er tale om et kreditkort. Deres kort har derfor intet med et kreditkort at gøre.

Politiet har ret til at tilbageholde enhver i 24 timer hvis der er begrundet mistanke om at man har medvirket til en ulovlig handling. Inden for de 24 timer skal man stilles for en dommer hvis politiet fortsat ønsker at tilbageholde en.

Tingene bliver blandet lidt sammen.

Det er rigtigt at man skal oplyse cpr.nr. til offentlige myndigheder, herunder politiet. Det har betydning for administrationen.

Noget andet er, hvad politiet kan kræve af folk de møder i deres virke. De har ikke ret til at kræve legitimation, for det ville betyde at danske borgere havde pligt til at bære legitimation. Det har vi ikke. Noget andet er at de kan spørge, om man har noget på sig med sit navn. Så behøver man ikke stave for dem. De kan kun kræve at få oplyst fødselsdato - ikke de sidste fire cifre af cpr.nr.'et som det jo heller ikke er alle der kan huske.

Man kan blive tilbageholdt for afhøring uden at være mistænkt. Man har stadig kun pligt til at oplyse navn, adresse og fødselsdato. Man kan selvfølgelig ikke være tilbageholdt mere end 24 timer, men tilbageholdelsen bør ikke tage længere tid end nødvendigt. Hvis jeg havde været til stede som kunde i den beskrevne situation, ville jeg have bedt om at få lov til at gå.

Hvis man er anholdt (altså ikke kun tilbageholdt) skal man straks have oplyst, hvad klokken er, og det er en betingelse at man er sigtet for en strafbar forbrydelse. Det er ikke strafbart at få massage, heller ikke hvis massøsen har rod i opholdstilladelse eller skatteforhold,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det ikke hip som hap om man oplyser cpr.nr eller ej,

hvis politiet får dit navn, adresse og fødselsdato, så kan de hurtig finde ud af hvem du er og får adgang til dit strafferegister alligevel.

Men enig i at politiet ofte misbruger deres beføjelser især hvis man står i en dårlig situation, som fx bliver taget med bukserne nede.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tingene bliver blandet lidt sammen.

Det er rigtigt at man skal oplyse cpr.nr. til offentlige myndigheder, herunder politiet. Det har betydning for administrationen.

Noget andet er, hvad politiet kan kræve af folk de møder i deres virke. De har ikke ret til at kræve legitimation, for det ville betyde at danske borgere havde pligt til at bære legitimation. Det har vi ikke. Noget andet er at de kan spørge, om man har noget på sig med sit navn. Så behøver man ikke stave for dem. De kan kun kræve at få oplyst fødselsdato - ikke de sidste fire cifre af cpr.nr.'et som det jo heller ikke er alle der kan huske.

Man kan blive tilbageholdt for afhøring uden at være mistænkt. Man har stadig kun pligt til at oplyse navn, adresse og fødselsdato. Man kan selvfølgelig ikke være tilbageholdt mere end 24 timer, men tilbageholdelsen bør ikke tage længere tid end nødvendigt. Hvis jeg havde været til stede som kunde i den beskrevne situation, ville jeg have bedt om at få lov til at gå.

Hvis man er anholdt (altså ikke kun tilbageholdt) skal man straks have oplyst, hvad klokken er, og det er en betingelse at man er sigtet for en strafbar forbrydelse. Det er ikke strafbart at få massage, heller ikke hvis massøsen har rod i opholdstilladelse eller skatteforhold,

Tak for, at du redte trådene ud. Nu står tingene lidt klarere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

... Men enig i at politiet ofte misbruger deres beføjelser især hvis man står i en dårlig situation, som fx bliver taget med bukserne nede.

I dit her beskrevne tilfælde har politiet ligefrem PLIGT til at gribe ind :D :D :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

I dit her beskrevne tilfælde har politiet ligefrem PLIGT til at gribe ind :D :D :P

Jeg ville erklære mig uskyldig til politiet og forlade stedet, hvis de ville noget kan de kontakte min advokat. 

Min udtalelse til politiet:

"Jeg havde ondt i ryggen, men pigerne ville have min krop" :P

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad sker der hvis man har "glemt" sit navn og fødselsdato? I praksis?

Har ikke meget lyst at politiet m.fl. i deres interne registre/sager har stående at man er blevet mødt der. Selv om det ikke er strafbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad sker der hvis man har "glemt" sit navn og fødselsdato? I praksis?

Har ikke meget lyst at politiet m.fl. i deres interne registre/sager har stående at man er blevet mødt der. Selv om det ikke er strafbart.

De vil spilde din tid og holde dig hen indtil du giver efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

De vil spilde din tid og holde dig hen indtil du giver efter.

....... mens professionelle rumænske hjemmerøvere plyndrede gode danske hjem lige rundt om hjørnet :evil: :evil:

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

....... mens professionelle rumænske hjemmerøvere plyndrede gode danske hjem lige rundt om hjørnet :evil: :evil:

Hvad stemte du den 2. oktober 1972, BX. De kriminaliteter I taler om, skyldes beslutninger, som folket tog ved flere folkeafstemninger, Schengen aftalen er en del af den manipulation som de borgerlige partier plus SD, stærkt støttet af erhvervslivet. som vel er det samme. Danmark ligger som medlem af Schengen aftalen som de har redt.

Jeg ved ikke om det er det daglige politi, som skal stoppe rumænere. det var vel smartere hvis de bblev stoppet i tolden.

Denne tråds emne er thaiprostituerede som er i landet ulovligt, eller som udfører ulovlige aktiviter. Og om danske mænd, som synes at politiet skulle finde på noget andet, end at forstyrre dem i en eller anden kælder, hvor de forsøge at nyde et handjob. :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad stemte du den 2. oktober 1972, BX. De kriminaliteter I taler om, skyldes beslutninger, som folket tog ved flere folkeafstemninger, Schengen aftalen er en del af den manipulation som de borgerlige partier plus SD, stærkt støttet af erhvervslivet. som vel er det samme. Danmark ligger som medlem af Schengen aftalen som de har redt.

Jeg ved ikke om det er det daglige politi, som skal stoppe rumænere. det var vel smartere hvis de bblev stoppet i tolden.

Denne tråds emne er thaiprostituerede som er i landet ulovligt, eller som udfører ulovlige aktiviter. Og om danske mænd, som synes at politiet skulle finde på noget andet, end at forstyrre dem i en eller anden kælder, hvor de forsøge at nyde et handjob. :-P

Jeg synes nu ikke at kriminaliteten herhjemme er værre end andre lande.

Mon kunderne får penge tilbage eller kompenseret for dette afbrudt håndjob ?

Prostitution er ulovlig i Thailand, så i princippen kan både pigerne og kunderne også komme i klemme. At de myndighederne er korrupte og vender det blinde øje til er en anden ting. Men loven er klar, prostitution er ulovlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

For nu at blive på emnet, har andre oplevet lignende oplevelser, hvordan gik det og hvordan blev efterspillet der ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

.... Denne tråds emne er thaiprostituerede som er i landet ulovligt, eller som udfører ulovlige aktiviter. Og om danske mænd, som synes at politiet skulle finde på noget andet, end at forstyrre dem i en eller anden kælder, hvor de forsøge at nyde et handjob. :-P

Ja netop, Stump.

Der ligger implicit i mine betragtninger, at politiet, som hyler over manglende resourcer, må prioritere. Og her synes jeg, at det er hul i hovedet, at et helt salatfad stormer en thaiklinik og i hvert fald tidligere har indfanget teledamer, mens det foregår mord, knivstikkerier, rockeropgør og hjemmerøverier lige for snuden af det.

Jeg har intet imod EU og Schengen. Jeg synes tværtimod, at vi skulle afskaffe retsforbeholdet. Det kunne måske dæmpe den udenlandske kriminalitet her i landet lidt.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

I bund og grund leder dette indlæg vel op til en diskussion om to forskellige ting... 1) det moralske i ikke at betale hvad man skal til staten, imod 2) fornuften i at bruge offentlige ressourcer på en mere økonomisk indbringende måde.

Selvfølgelig skal landets love holdes, og der skal være en risiko (og straf) forbundet med ikke at gøre det... !

Endelig er det ikke mit indtryk, at bordellerne bliver overrendte af politi og skat, mere end pizzariaer o.lign... Men korriger mig gerne hvis de er nogen her der har mere indsigt i dette...

Del dette indlæg

Link til indlæg

I bund og grund leder dette indlæg vel op til en diskussion om to forskellige ting... 1) det moralske i ikke at betale hvad man skal til staten, imod 2) fornuften i at bruge offentlige ressourcer på en mere økonomisk indbringende måde.

Selvfølgelig skal landets love holdes, og der skal være en risiko (og straf) forbundet med ikke at gøre det... !

Endelig er det ikke mit indtryk, at bordellerne bliver overrendte af politi og skat, mere end pizzariaer o.lign... Men korriger mig gerne hvis de er nogen her der har mere indsigt i dette...

Du kan jo begynde med at læse indlæggene i tråden fra starten!.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg er ikke ekspert i det her, men tyve har SKAT vel ikke noget at gøre med. Og almindelige kriminelle er vel heller ikke i fokus når det handler om som udlænding at have et pas, den ene af de prostituerede havde ikke noget pas, og de to andre, som jeg husker det, havde ikke en arbejdstilladelse.

Så rent fagligt, var der bestemt noget at gå efter.

Det som fik mig ind i tråden fra start var såmænd bare, at Arneo helt klart forsvarede tre thailandske kvvinder som havde overtrådt dansk lov. Bordelmutter sikkert også, hvis jeg har ret i at hun tager en del af den fortjeneste som de prostituerede laver ved elstra service, og det er jo langt den største del af fortjenesten.

Igen, Nørden, de kriminaliteter du nævner i citatet her over, hører til i andre afdelinger. SKAT har i hvert fald ikke noget med dem at gøre i første omgang.

Jeg er alvorligt bange for, at I lader de to hoveder I har, blande det heele sammen, så I bliver så forvirrede, at i forsvarer kriminellen handlinger. At opholde sig i et fremmed land uden pas, eller arbejde uden arbejdstilladelse, e r kriminelt i en eller anden form. Det er i hvert fald ulovligt.

Jeg kunne ikke drømme om at melde nogen som helst i den branche til myndighederne, men når nu SKAT og politi passer deres arbejde, synes jeg at det er ok.

Jeg betragter nu finans folk som laver skattesnyd i mill. klassen som tyve, så jo SKAT har noget at gøre med tyve, da det er dem som kan afsløre skattesnyd.

Jeg kan ikke se at nogen i denne tråd forsvare kriminelle, men vi er flere som stiller et stort spørgsmåls tegn ved om de resourcer der bruges på razziaer på bordeller står mål med resultatet.

Det er muligt at det er andre afdelinger både hos politiet og SKAT, som tager sig af efterforskning af indbrud, skyde gale bander, skatte snyd etc. men resourcer kan altid omplaceres, så jeg vil fortsat sættet et stort spørgsmåls tegn ved prioriteringen af razziaer over efterforskning af indbrud, skydegale bander, skattesnyd i mill. klassen etc.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Som en af dem som rejser meget (er ude af DK i mere end 100 dage om året) vil jeg MEGET nødig tilbage til tiden før Schengen.

En af side effekterne ved Schengen er fattige fra andre lande, som kommer til paradiset i håb om et bedre liv. Det vil de fortsætte med indtil at de får bedre forhold derhjemme, og det gør de kun via øget samhandel med de pågældende lande. Så at tro at vi kan løse problemet med udenlandske tyve bander med bedre grænse kontrol er utopi. Politiet har da også haft rigtig stor success når de har prioriteret indsatsen mod indbrud. Og det er vel egentlig ikke så underligt. Hvis politiet ikke kommer ud og undersøger gernings steddet, er det være MEGET svært at fange forbryderne.

Derudover vil en afskaffelse af retsforbeholdet også hjælpe RIGTIG meget når det gælder grænseoverskridende kriminalitet. Herunder også personers ulovlige ophold i paradiset.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Retsplejelovens § 750 er ret klar - fødselsdato men ikke cprnr :-)

Men hvis de ikke tror på, at oplysningerne er korrekte, kan de finde på at tage dig med på stationen får der at fastslå identiteten. Så kan man jo selv vælge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men hvis de ikke tror på, at oplysningerne er korrekte, kan de finde på at tage dig med på stationen får der at fastslå identiteten. Så kan man jo selv vælge.

Også selvom man i egenskab af massagekunde jo ikke har gjort noget som helst ulovligt?

Jeg har f.eks da aldrig oplevet, at en patruljevogn har kontaktet mig blot for at fastslå min identitet, når jeg helt reglementeret har holdt for rødt lys i trafikken.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michelangelo

Også selvom man i egenskab af massagekunde jo ikke har gjort noget som helst ulovligt?

Jeg har f.eks da aldrig oplevet, at en patruljevogn har kontaktet mig blot for at fastslå min identitet, når jeg helt reglementeret har holdt for rødt lys i trafikken.

Politiet har altid ret til at spørge om navn, adresse og fødselsdato, og uden at give nogen begrundelse og uanset, hvor du befinder dig. Ud fra de tre oplysninger kan de sagtens undersøge din identitet i folkeregisteret.

Hvis man føler sig chikaneret af politiet, kan man klage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Kunne det måske tænkes, at Politiet til brug for den eventuelle efterfølgende efterforskning, kunne have interesse i at vide, hvem der befandt sig på det eventuelle gerningssted? F.eks. i form af vidner eller medskyldige m.v.?

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kunne det måske tænkes, at Politiet til brug for den eventuelle efterfølgende efterforskning, kunne have interesse i at vide, hvem der befandt sig på det eventuelle gerningssted? F.eks. i form af vidner eller medskyldige m.v.?

Man bliver nok indkaldt som vidner, hvis politiet anklager mutter for rufferi og drive bordelvirksomhed.

Hun påstår nok det kun er sport massage hun laver.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...