Hop til indhold
Romantikeren

Bare man havde været ung i 40erne og 50erne

Recommended Posts

Lev stærk dø ung er der et ordsprog der siger, måske havde jeg levede i disse sprudlende 40er og 50er i et andet liv. i så fald havde jeg haft det vidunderligt. Jeg havde fyrer den af røget stor cigarer, gruise rundt i fantastiske biler lavede med ømhed og sjæl. man har jo lov til at drømme for min tidligere livs vegne. men der er et eller andet ved den tid, som den moderne tid ikke har. Måske er jeg bare gammeldags, måske forholder jeg mig til min tid og tænker mit. 

 

Det er jo helt vildt hvor spændende populærmusik var dengang, i dag er det, ja mangler ord... Jeg kan kun sige jeg bliver træt.

 

Tag f.eks. den henrivende og gudesmukke Doris Day som er en ældre dame på 92 I dag. Hun var virkelig smuk og hvilken stemme hårene rejser sig på mig når jeg hører hende. Tænkt sig hun var kun 21 år da hun sang Sentimental Journey, og hun er tilmed virkelig sexet, hun spinder. Til dem der kan lide Jazz er dette en virkelig god anbefaling fra min side. og jeg er først for nyelig åbnede øjnene for den tidlig jazzmusik. eller brassband.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja eller måske havde du gjort tjeneste ved Østfronten eller siddet i Buchenwald ...

50'erne var i øvrigt en periode med lav (stop-and-go) vækst i Danmark

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan huske jeg som ung knægt havde et tegneserieblad, hvor Doris Day prydede bagsiden og jeg blev noget betaget af hende - jeg har ikke kunnet finde billedet, men det har været noget lignende det her:

 

MV5BMTI4NTQ1MTQwMF5BMl5BanBnXkFtZTYwMzc3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja eller måske havde du gjort tjeneste ved Østfronten eller siddet i Buchenwald ...

50'erne var i øvrigt en periode med lav (stop-and-go) vækst i Danmark

 

Ja det var en frygtelig tid i Europa i den første halvdel af fyrrerne men bag alt krig og alle mord og alle grusomheder og atombomber og hvad vi har, var der et helt særligt omgangstone mellem menneske et helt særlig sammenhold.

 

Victor Borge sagde at smilet er det korteste afstand mellem mennesker, nu er det en ipad, eller smartphone.

 

Vi er blevet ældre vi kan kurere alle mulige og umulige sygdomme men er vi blevet lykkelige, jeg ved det selvfølgelig ikke men da matrialismen er døde ting og vi går op i døde og afhøngige af døde ting så mister vi altså noget. nu skriver til en forum her helt anonymt jeg ser ingen af jer i øjnene, I ved ikke hvem jeg er, så derfor kan tillade mig og svine jer til, selvom jeg aldrig kunne finde på det bevist, eller at kritikere for kritikkens skyld. I sagens natur kunne jeg jo ligeså godt være en robot.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ER ung i 40'erne :-)

I gamle dage var alting bedre, musikken, maden, livet og hvad ved jeg........come on!

Historien kan vi bare ikke ændre ved, men vi kan ændre ved det vi gør i morgen,

Hvem siger at du ikke kan ryge en fed cigar imens du cruiser rundt i en fed bil i dag?

Musikken i dag er der da heller ikke noget i vejen med.....vi har rigtig mange gode danske kunstnere der laver noget fedt musik. Udlandet har endnu mere at byde på.....og hvis du hellere vil lytte til musik fra 40/50'erne, så kan du streame det direkte fra nettet i en super kvalitet, og lytte til lige netop dit yndlingsnummer, imens du cruiser derudaf med en fed cigar i mundvigen :-)

Life goes on - don't miss it :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...