Hop til indhold
Default User

Traficking

Recommended Posts

Gæst

Jeg tror desværre vi bliver nød til at give Starson ret... der foregår trafficking i danmark... dog skal det lige med at mange af de piger som ses på Skelbækgade/Halmtorvet af "østeuropæisk" herkomst så er det deres kærster der sælger dem... i disse lande er et forhold meget tæt på arbejde... det er jo en indkomst for disse mennesker. og mange af de mænd ser heller en indkomst end deres kvinde beholder deres værdighed...

Der forgår da helt sikkert trafficking i DK, bare ikke så meget som statistikken umiddelbart tyder på. Trafficking paragraffen dækker også de sager hvor pigerne friviligt tager til DK for at sælge sex, men har en "bagmand" til at hjælpe sig. Denne type dækker langt hovedparten af de trafficking sager der har været hidtil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Pas lige på med den statistik. Såvidt jeg husker dækker de 50-70 tilfælde også over sager hvor de prostituerede frivilligt er rejst til DK for at tjene penge, men i DK bliver hjulpet af en bagmand, som højst sandsynligt tager hans andel af deres indtjening for at arranger bolig/arbejdsplads, annoncer, telefoner etc.

Hos politiet og venstrefløjs politikerne er dette trafficking. I min verden har det intet med trafficking at gøre. Trafficking er når en person bliver tvunget til prostitution mod sin vilje. Ikke når de gør det frivilligt for at skaffe penge.

Alene det at du nævner ordet bagmand, er alt rigeligt for mig. Hvor frivilligt er det, at sælge sex som sidste mulighed for at tjene penge, fordi der ikke er andre alternativer? Og mon ikke pigerne er tvunget til at sælge sex indtil bagmanden mener at have fået sin andel? Pigerne bliver presset på tid og må levere ydelser mod deres vilje for hurtigst muligt at kunne skrabe sammen til bagmanden inden turen går hjem igen.

Alle disse forhold mener jeg med rimelighed kan siges at være dækket af trafficking og dermed paragraffen om menneskehandel.

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Alene det at du nævner ordet bagmand, er alt rigeligt for mig. Hvor frivilligt er det, at sælge sex som sidste mulighed for at tjene penge, fordi der ikke er andre alternativer? Og mon ikke pigerne er tvunget til at sælge sex indtil bagmanden mener at have fået sin andel? Pigerne bliver presset på tid og må levere ydelser mod deres vilje for hurtigst muligt at kunne skrabe sammen til bagmanden inden turen går hjem igen.

Alle disse forhold mener jeg med rimelighed kan siges at være dækket af trafficking og dermed paragraffen om menneskehandel.

Jeg tror du misforstår mig. Hvis nogen bliver tvunget til prostitution mod deres vilje, så er det ulovligt, og jeg er stækt imod den slags. Det gør det dog ikke automatisk til trafficking og menneskehandel. Men at en pige vælger at prostituer sig for at tjene penge for at betale en gæld er hendes frie valg. Desværre ryger denne type piger også ind under trafficking og menneskehandels paragraffen, også selvom de kan sige stop og rejse hjem med en gæld.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har længe holdt på at al den snak om handlede kvinder, traficking, er vildt overdrevet, og at det udelukkende tjener et kønspolitisk formål, italesat af frustrerede kvinder der ønsker at fremelske et had mod prostitution og mænd, for at dække over deres egen sexuelle uformåen. Der er således tale om hykleri af værste skuffe. Påtaget bedreviden uden dokumentation. Opblæste statistiker og påstande uden hold i virkeligheden.

Jeg har ligeledes altid været af den mening, at det er op til kvinden selv at bestemme over anvendelsen af sit køn. Hun sælger det jo ikke, men lejer det ud i en tidsbegrænset periode - læs timebasis.  De prostituerede såkaldt handlede kvinder kommer ofte fra lande hvor udsigterne for et liv i velstand er stærkt begrænsede. De ser prostitution 

som en nem levevej og et middel til velstand, målt i forhold til deres oprindelsesland.

Nu har vi så omsider et bevis på disse godgørenhedskvinders falske påstande og manipulerede "kendsgerninger" omkring såkaldt handlede kvinder.

Læs dette:

http://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/06/how-bad-sex-trafficking-cambodia-201468124236117557.html

Sikke du dog fører dig frem må jeg sige! Det næste er vel at du også tilslutter dig die Auswich Lüge hvad ved jeg. At postulere, at det ikke forekommer er jo rent useriøst. At omtale forskellige politiske partier nedsættende er barnagtigt og rent til grin. Måske har du ret i, at det er begrænset, men du glemmer en vigtig ting! Mange befinder sig i grænselandet imellem at være handlet. Enormt mange Afrikanske kvinder skal således afdrage en ret stor gæld til en Madame fra deres hjemland. De bliver pressede og pimpede til at tilbagebetale dette store beløb hurtigst muligt. Det betyder, at de kun selv kan beholde en meget lille del af deres indtjening inden denne gæld er afbetalt. Dette er et faktum og ubestrideligt skulle jeg hilse at sige. Er man ikke klar over dette er man enten uvidende eller naiv. Dette system kan sidestilles med en form for traficcing!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er desværre traficking i Danmark. Som nævnt de nigerianske piger som dog ofte er hustlere som bruger luder-imaget til at snøre kunder.

Andre afrikanske kvinder sidder i små klamme huse på Lars tyndskids mark.

Men det er også mange østeuropæiske piger som bestemt ikke virker som om de er her frivilligt.

Generelt er tendensen at hvis de har åbent 24 timer i døgnet ; tror jeg ikke det er frivilligt.

Der er kæmpe forskel på at være "lykkelig luder" hver tirsdag aften under ordnede forhold og så sidde et klamt sted 24/7. Jeg vil opfordre til at boykotte de værste steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er desværre traficking i Danmark. Som nævnt de nigerianske piger som dog ofte er hustlere som bruger luder-imaget til at snøre kunder.

Andre afrikanske kvinder sidder i små klamme huse på Lars tyndskids mark.

Men det er også mange østeuropæiske piger som bestemt ikke virker som om de er her frivilligt.

Generelt er tendensen at hvis de har åbent 24 timer i døgnet ; tror jeg ikke det er frivilligt.

Der er kæmpe forskel på at være "lykkelig luder" hver tirsdag aften under ordnede forhold og så sidde et klamt sted 24/7. Jeg vil opfordre til at boykotte de værste steder.

nu er der ingen som siger at det er den samme pige som har vagten i alle 24 timer i døgnet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad er traficing?

Jeg arbejder for et firma i Norge der lejer min ydelse ud til kunder (ikke seksuelle), selvfølgelig med fortjeneste. Er jeg "handlet"?

Hvis en udenlandsk kvinde får hjælp og betaler for at komme til Danmark; men vil arbejde som prustitueret, er hun da "handlet"?

Menneskehandel er ulovligt i Danmark, skal vi have en lov der gør ulovligheder ulovlig?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad er traficing?

Jeg arbejder for et firma i Norge der lejer min ydelse ud til kunder (ikke seksuelle), selvfølgelig med fortjeneste. Er jeg "handlet"?

Hvis en udenlandsk kvinde får hjælp og betaler for at komme til Danmark; men vil arbejde som prustitueret, er hun da "handlet"?

Menneskehandel er ulovligt i Danmark, skal vi have en lov der gør ulovligheder ulovlig?

Det kan du jo overhoved ikke sammenligne! Du kan til enhver tid vælge at forlade dit jo og du får en hyre baseret på markedets pris. Er prisen for dig ikke ok, er du fri til at forlade dit job efter dit eget valg! Og ulovligheder er per definition ulovlige og derfor er der en lov imod disse ulovligheder! Ellers var der jo ikke tale om en ulovlighed vel?? Pigerne kan godt være handlet selvom de har indvilliget i dealen. Det er ren desperation og de satser på at betale sig fri og senere lave deres egne penge. Eller endnu værre selv at tage en pige herop på samme betingelser. Hvordan skal man forholde sig til dette?? Tja det gode ved det Afrikanske system er, at de faktisk er frie efter ca. 2-3 års slaveri. De beholder osgså lidt af deres penge undervejs, men skal erlægge et klækkeligt afdrag hver dag. Hvis løsesummen er 200.000 - 400.000 kan man jo selv regne lidt på det. Trods alt er det bedre end visse af balkan systemerne eller Øst systemerne, hvor der tilsyneladende er tale om et totalt slaveri uden mulighed for at købe sig fri eller starte sin egen business. Det ene system eller det andet hvad ved jeg?? Under alle omstændigheder er der tale om en form for pimperi, hvor man slår mynt på desperate familiers armod og elendighed. Derfor er det forkasteligt set eller målt med vores værdinormer. Set fra Afrikas side rummer systemet dog store muligheder for på sigt at opnå en relativ stor formue efter endt tjeneste og bygge et eller flere huse i Afrika samt hjælpe familien med uddannelse mv. Langt hovedparten af Madames har jo selv været igennem møllen og føler sig derfor berettiget til selv at høste på andre piger efterfølgende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja for slet ikke at glemme, at trafficking eksisterer i et hav af brancher med mandlige ofre....hvor også danske eksempler fra gartnerier og landbrug har vist, hvordan indkvarteringsforhold og sanitet har været af så ringe kvalitet, at det har rystet selv garvede socialrådgivere og politifolk.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan du jo overhoved ikke sammenligne! Du kan til enhver tid vælge at forlade dit jo og du får en hyre baseret på markedets pris. Er prisen for dig ikke ok, er du fri til at forlade dit job efter dit eget valg! Og ulovligheder er per definition ulovlige og derfor er der en lov imod disse ulovligheder! Ellers var der jo ikke tale om en ulovlighed vel?? Pigerne kan godt være handlet selvom de har indvilliget i dealen. Det er ren desperation og de satser på at betale sig fri og senere lave deres egne penge. Eller endnu værre selv at tage en pige herop på samme betingelser. Hvordan skal man forholde sig til dette?? Tja det gode ved det Afrikanske system er, at de faktisk er frie efter ca. 2-3 års slaveri. De beholder osgså lidt af deres penge undervejs, men skal erlægge et klækkeligt afdrag hver dag. Hvis løsesummen er 200.000 - 400.000 kan man jo selv regne lidt på det. Trods alt er det bedre end visse af balkan systemerne eller Øst systemerne, hvor der tilsyneladende er tale om et totalt slaveri uden mulighed for at købe sig fri eller starte sin egen business. Det ene system eller det andet hvad ved jeg?? Under alle omstændigheder er der tale om en form for pimperi, hvor man slår mynt på desperate familiers armod og elendighed. Derfor er det forkasteligt set eller målt med vores værdinormer. Set fra Afrikas side rummer systemet dog store muligheder for på sigt at opnå en relativ stor formue efter endt tjeneste og bygge et eller flere huse i Afrika samt hjælpe familien med uddannelse mv. Langt hovedparten af Madames har jo selv været igennem møllen og føler sig derfor berettiget til selv at høste på andre piger efterfølgende.

Det er selvfølgelig lidt af en provokation det jeg skriver.

Feministtalibanerne mener jo at stort set alle pigerne er handlede også dem der har betalt for transport til Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er selvfølgelig lidt af en provokation det jeg skriver.

Feministtalibanerne mener jo at stort set alle pigerne er handlede også dem der har betalt for transport til Danmark.

Det kan jeg så udmærket følge dig i! Og det er korrekt, at mange af de danske piger er mærket af konkurrencen og prispresset som følge af indtoget af mange fremragende udenlandske piger som heldigvis har sænket priserne og dermed presser markedspriserne nedad. Det kan de danske piger naturligvis ikke lide og derfor er der en del, som har travlt med at udnævne alle de udenlandske piger som pimpede piger, hvilket ingenlunde er sandheden. Tror dit ærinde ligger i dette point, men derfor er der naturligvis stadigvæk også visse grimme ting, som florerer! Jeg hilser de udenlandske piger velkommen også de Afrikanske naturligvis! Jeg bryder mig bare ikke så meget om Madame systemet. Kneppelysten falder naturligvis en del, hvis 80 pct. skal afregnes.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...