Hop til indhold
Guest Potatohead

At fiske

Recommended Posts

Guest Potatohead

Man sidder der hjemme, sætter den bare krog i en tvinge. Nænsomt former man et tilnærmelsesvis vellignende insekt, mens man drømmer sig ud til åen, ud til søen, ud til havet. Hvad bringer morgenens eventyr? Hvad får man på krogen, om  noget overhovedet? Det er ubestemmeligt at fiske. Man forbereder sig, forsøger at forudsige fangsten i størrelse, i iver, i skønhed. Hvad man ender med at hive op defineres dog ej fuldkomment af fiskeren. Jo, man kan omhyggeligt vælge sit agn efter hvad man ønsker at fange, man kan tålmodigt kaste der, hvor fangsten burde opholde sig, men selve biddet er fiskens valg.

Efter man har fanget den skønneste af fisk, et individ der af størrelse og statur var uovertruffen, en fisk der gav modstand der var så stimulerende, en fisk der gjorde netop den dag, den fangst så eventyrlig og uforglemmelig, returnerer man med den samme intention, agn og håb om en gentagelse.

At den så smagte mig vel også, gjorde jo ingenting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg vil altså nødig sætte den bare krog i en tvinge for at ændre formen. Den har den form den nu en gang har ;-)

Den skal såmænd også bare holdes fast, medens den bliver pyntet, og gjort attraktiv ;)

Det kan du vel godt ønske dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den skal såmænd også bare holdes fast, medens den bliver pyntet, og gjort attraktiv ;)

Det kan du vel godt ønske dig?

 

Den bliver attraktiv af at blive holdt fast - af de rigtige hænder :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke også det vi gør, i overført betydning, når vi fisker efter en af de lyserøde 'sild' ?  :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmmm blev jeg lige kaldt en torsk der...

Elsker dine skriv kartoffel..

Du hører squ da til sildene  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Potatohead

Nu vil jeg nødigt kloge i fiskeriets kunst, det var såmænd hverken min intention eller mit budskab. Sild går da i stimer, så der takker jeg nej, jeg overlader det trygt til de der er til den slags udfoldelser. Havfiskeri har jeg aldrig forsøgt mig med, så torsken er også udelukket for mig, men en gammel sagnomspunden gedde, der har en idyllisk sø som sit domæne, sådan en ville jeg gerne kroge!

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vil jeg nødigt kloge i fiskeriets kunst, det var såmænd hverken min intention eller mit budskab. Sild går da i stimer, så der takker jeg nej, jeg overlader det trygt til de der er til den slags udfoldelser. Havfiskeri har jeg aldrig forsøgt mig med, så torsken er også udelukket for mig, men en gammel sagnomspunden gedde, der har en idyllisk sø som sit domæne, sådan en ville jeg gerne kroge!

Nu foretrækker jeg den lille båd der gynger.

 

Jagte på stimefisk og lyserøde er vel ens ? - Kaster snøren ud, og håber at få den bedste fisk på krogen. Nogle gange er man uheldig, og smider den ud/går igen. Andre gang får man en dejlig kamp, for at få fisken indenbords (metafor) - Så kan man leve på minderne, og prale af sin fangst. Uanset om det er noget fra vandet, eller en af de lyserøde.  ;)  :P  ;) Lystfiskerhistorier bliver kun bedre for hver gang man fortæller den . . . .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...