Hop til indhold
Kizzermis

Godmorgen ønsker jer alle et lille smil, på sådan en våd tirsdag .

Recommended Posts

En anstændig mand møder en smuk pige og indvilliger i at tilbringe natten sammen med hende for 1000,- kr. Og således gjorde de! Før han forlod hende om morgenen, fortalte han hende at han ikke havde nogle kontanter med sig, men at han ville bede sin sekretær om at udskrive en check og sende denne til hende. På checken ville 

der stå: "Leje af lejlighed".

På vejen til sit kontor fortryder manden hvad han har gjort, og han erkender at hele nattens begivenhed ikke var prisen værd. Så han får sin sekretær til at sende en check på kun 500,- kr. og vedlægger følgende besked: "Vedlagt finder du venligst en check på kr. 500,- som betaling for leje af din lejlighed. Jeg sender ikke hele det aftalte 

beløb, fordi da jeg indgik lejemålet havde jeg den opfattelse at:

- den ikke tidligere havde været lejet ud 

- der var masser af varme 

- den var lille nok til at gøre mig tilpas og få mig til at føle mig hjemme

I aftes fandt jeg imidlertid ud af at den havde været lejet ud tidligere, at der ikke var nogen varme og endvidere at den var alt for stor."

Da den smukke pige modtog denne note, returnerede hun øjeblikkeligt checken med følgende besked:

"Kære Hr. XXX 

For det første kan jeg ikke forstå hvordan du kan forvente at en flot lejlighed kan stå ulejet hen i al evighed. Og med hensyn til varmen, så er der rigeligt af den, hvis man vel og mærket ved hvordan man tænder for den. Vedrørende pladsen, så kan jeg meddele Dem at lejligheden har en passende størrelse, men hvis De ikke har nok møbler til at fylde den ud, skal De ikke bebrejde udlejeren."

Kærligst Kizzermis

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En lidt anden, dog med en check involveret. Mon de yngre herinde egentlig ved, hvad en check er? Jeg var nemlig for små ti år siden på en restaurant inde i byen, og da jeg skulle betale, stod den unge servitrice og gloede vantro på min check. Hun måtte lige høre chefen først, for sådan en havde hun da aldrig set før.

 

Nå, men tilbage til det egentlige:

 

MacArine lå for døden, og de fire venner kom for at tage afsked. De ville vide, om der var noget, de kunne gøre her på det alleryderste :cry: :cry:.

 

MacArine var ikke skotte for ingenting, så han forlangte at få de penge med i graven, som de andre skyldte ham :twisted::mrgreen: :mrgreen:.

Dagen oprandt, og kisten skulle lukkes.

 

MacSennep trådte frem og lagde med et suk en 100-pundseddel ned i kisten :( :(. MacIntosh bidrog med 200, og MacMoney slap under største sjælekval tre 100-pundsedler :angry: :angry:.

 

Endelig trådte MacStraarup hen til den åbne kiste. Han tog sedlerne, talte de 600 pund op og lagde med et smil en check på samme beløb ned til afdøde :cool: :cool:, inden låget blev skruet på.

 

PS: Enhver hentydning til en tidligere dansk bankdirektør er absolut tilsigtet :)  

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...