Borende X 25043 Skrevet 3. August, 2014 (edited) Irrelevant i forhold til tråden naturligvis. Logik for burhøns. Hvori er det morsomme, at sagen ikke holdt i Byretten men i Landsretten. Bedre var det, hvis den holdt i Byretten. Starson, jeg opgiver dig som håbløs. Det er muligt, at du er en flink fyr, men humoristisk (og logisk) sans skorter det nu lidt på. Altså for salige prins Knud med bajeren i højre hånd: Der sidder fem mand på en tømmerflåde, og ........ Sorry, det var vist den forkerte, jeg fik fat i. Jeg prøver igen: Altså, Jasmin bruger en blandt det danske folk ganske almindelig talemåde, som du tilsyneladende i dine ophøjede juridiske cirkler enten ikke har fanget eller opfatter som en fornærmelse mod retssystemet. Vendingen betyder blot, at ideen, projektet, planen er god. Altså det, som man i dine kredse ville kalde "en god sag". Jasmins "sag" har holdt i byretten, fordi den er god. Så er det, at jeg i min tåbelige, infantile og forblommede humor kommer ind og siger: "Ja, du kan sagtens tage den med til Landsretten". Fordi jeg synes, at ideen er ekstra god. Med din indsigt i jura må du da også vide, at selvom man får et klart medhold i en enig Byret, er der ingen garanti for, at modparten ikke er så tåbelig, at han appellerer selv en "dårlig sag" til Landsretten. Min pointe er kort og godt, at selvom Byretten skulle underkende Jasmins ide, så ville den sagtens kunne holde i Landsretten. Det er da mageløst, at jeg som lægmand skal sidde her og præke jura og juridiske procedurer. Godt nok i overført betydning, men alligevel. Redigeret 3. August, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. August, 2014 Starson, jeg opgiver dig som håbløs. Det er muligt, at du er en flink fyr, men humoristisk (og logisk) sans skorter det nu lidt på. Altså for salige prins Knud med bajeren i højre hånd: Der sidder fem mand på en tømmerflåde, og ........ Sorry, det var vist den forkerte, jeg fik fat i. Jeg prøver igen: Altså, Jasmin bruger en blandt det danske folk ganske almindelig talemåde, som du tilsyneladende i dine ophøjede juridiske cirkler enten ikke har fanget eller opfatter som en fornærmelse mod retssystemet. Vendingen betyder blot, at ideen, projektet, planen er god. Altså det, som man i dine kredse ville kalde "en god sag". Jasmins "sag" har holdt i byretten, fordi den er god. Så er det, at jeg i min tåbelige, infantile og forblommede humor kommer ind og siger: "Ja, du kan sagtens tage den med til Landsretten". Fordi jeg synes, at ideen er ekstra god. Med din indsigt i jura må du da også vide, at selvom man får et klart medhold i en enig Byret, er der ingen garanti for, at modparten ikke er så tåbelig, at han appellerer selv en "dårlig sag" til Landsretten. Min pointe er kort og godt, at selvom Byretten skulle underkende Jasmins ide, så ville den sagtens kunne holde i Landsretten. Det er da mageløst, at jeg som lægmand skal sidde her og præke jura og juridiske procedurer. Godt nok i overført betydning, men alligevel.Den med Byretten er almindelig (aner)kendt. Men den med Landsretten er en du har opfundet, og netop fordi du er lægmand og tilsyneladende ikke forstår retssystemet, så er din bemærkning nonsens, for så holder den jo netop ikke i Byretten. Min pointe var sådan set den, at du nu er oppe over 5.000 !!!! indlæg, men det undre mig ikke en fis, når du konstant skal kommentere alle indlæg med bemærkninger ofte af samme lave kvalitet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 3. August, 2014 (edited) Den med Byretten er almindelig (aner)kendt. Men den med Landsretten er en du har opfundet, og netop fordi du er lægmand og tilsyneladende ikke forstår retssystemet, så er din bemærkning nonsens, for så holder den jo netop ikke i Byretten. Min pointe var sådan set den, at du nu er oppe over 5.000 !!!! indlæg, men det undre mig ikke en fis, når du konstant skal kommentere alle indlæg med bemærkninger ofte af samme lave kvalitet. Starson, jeg er altså ikke helt så snotdum, som du (og måske andre) går rundt og tror. Jeg har qua min uddannelse en nøje indsigt i samfundsforhold, herunder bl.a. i ganske banale retsforhold. Selvom jeg ikke er jurist. Derimod synes du totalt hjælpeløs i ganske almindelige sproglige ytringer og omgangsformer. Denne åndsfattigdom skal jeg så ikke dømme nærmere om, for den er ikke mit problem. Jeg hæfter mig imidlertid ved, at du til støtte for dit synspunkt er nødt til at gribe til et så tåbeligt argument som antallet af mine indlæg, Hvad har det helt konkret med den aktuelle sag – undskyld: som lægmand kan det jo kun være et spørgsmål – at gøre? Jeg kan kun grine højlydt ad dette mistænkeliggørende kunstgreb, som du her forsøger at slippe af sted med. Det dutter bare ikke. Kvaliteten af mine over 5.000 indlæg vil jeg overlade til andre at dømme om. Redigeret 3. August, 2014 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 4. August, 2014 Jeg bliver ked af de personer herinde der mener at man er svært overvægtig ved 110kg..... Jamen, det er man heller ikke nødvendigvis - højden skal jo med ind i bedømmelsen: Med en højde på 190-200 cm. høj, er 110 kilo jo nærmest "svagt overvægtig" for en mand. Er højden derimod o. 160 cm, så er der tale om svær overvægt. Det spiller også ind, om man er spinkelt eller solidt bygget etc. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Madame Helene 492 Skrevet 4. August, 2014 (edited) nu skal man jo passe på at komme med gode råd i denne forsamling men men men hvorfor skal det være et spørgsmål om vægt ?? er det ikke i bund og grund et spørgsmål om kemi ? da du nu efter Olga metoden har afprøvet at overvægtigt ikke lige er dig så er det vel kemi Så næste gang du har en gæst som er overvægtig så vær ærlig og sig at det ikke lige er dig. giv dem en kop kaffe og et bad hvis det er det men vær dog ærlig ikke mindst over for dig selv og sig at det ikke lige er dig. Det kunne jo også være en anden gæst hvor kemien ikke lige passede MH Redigeret 4. August, 2014 af Madame Helene 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3713 Skrevet 4. August, 2014 (edited) BX og Starson, kan i ikke lade være med at skændes offentligt i andres tråde. Det er pokkers irriterende at se jeg to mundhugge gang på gang... Jasmin, jeg tror jeg ville følge Sisse's og de andre råd. Noter i din annonce at du ikke modtager svært overvægtige gæster. Jeg kan dog se dilemmaet hvis der lige pludselig står en strandet hval og banker på døren. Redigeret 4. August, 2014 af Plaskeren 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. August, 2014 BX og Starson, kan i ikke lade være med at skændes offentligt i andres tråde. Det er pokkers irriterende at se jeg to mundhugge gang på gang... Jasmin, jeg tror jeg ville følge Sisse's og de andre råd. Noter i din annonce at du ikke modtager svært overvægtige gæster. Jeg kan dog se dilemmaet hvis der lige pludselig står en strandet hval og banker på døren. Jo, jeg undskylder for min del af afsporingen af Jasmins streng Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg