Hop til indhold
holstebronx

Holde medicin køligt i varmen

Recommended Posts

Lige et hurtigt spørgsmål.

 

Hvordan holder I jeres medicin køligt ?

Noget medicin skal holdes under fx. 25 grader.

 

Nogen der ved noget konkret ?

 

På forhånd tak :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

smider det i køleskabet :) 

 

eller hvis det er noget der ikke må komme under 10 grader - så lægger jeg det bare på badeværelsesgulvet... der er aldrig varmt her

 

 

men ellers, så tag en lille køleboks med et køleelement og smid et køleskabstermometer derned og sørg for at skifte elementerne så temperaturen holder.... eller køb en af de elektriske køletasker med termostat 

 

de koster ikke ret meget efterhånden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det skal ikke være køleskabs temperatur :-)

 

Ja måske en lille køletaske med fryse element og så pakke det ind i papir, så det er "stue temp". sådan ca.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det viser sig at jeg faktisk har en lille køletaske :blink:

Har så købt nogle køle elementer som jeg kommer i køleskabet.

 

Indtil da bruger jeg en dåse makrel i tomat til at køle lidt :D :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt efter hvor længe din medicin skal ligge i køletasken og hvor mange gange tasken skal åbnes imellem "opfyldning" af friske køleelementer, vil jeg foreslå at du ligger elementerne i fryseren i stedet for køleskabet.

De holder længere - dvs de kan afgive kulde/ optage varme over en længere periode end hvis de bare er kølet ned i køleskabet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt efter hvor længe din medicin skal ligge i køletasken og hvor mange gange tasken skal åbnes imellem "opfyldning" af friske køleelementer, vil jeg foreslå at du ligger elementerne i fryseren i stedet for køleskabet.

De holder længere - dvs de kan afgive kulde/ optage varme over en længere periode end hvis de bare er kølet ned i køleskabet.

 

 

Jep det har jeg også tænkt, jeg kan altid lige komme lidt køkkenrulle omkring evt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger sådan en her til mit insulin på motorcykel tur. Den virker fantastisk og du skal kun bruge koldt vand på den, så vil den kunne holde op til 45 timer minimum. http://shop.mediqdanmark.dk/katalog/diabetesudstyr/diverse/koeletasker/2186/6409375.

Jeg så den godt på nettet.

Men det lignede at den havde 4 aflange rum til de sprøjter, og det har jeg ikke brug for.

Men jeg overvejede den da et øjeblik... men ok, den skal jo så bestilles osv. det tager jo tid, og nu fandt jeg en køletaske i min rodebunke :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sphinx

Min har godt nok ikke deciderede rum, så skal de da have ændret den. Men har self haft min i nogle år nu ☺. Men køletaske er da Nr 1 da den kan rumme en 6 pack

Redigeret af Sphinx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min har godt nok ikke deciderede rum, så skal de da have ændret den. Men har self haft min i nogle år nu ☺. Men køletaske er da Nr 1 da den kan rumme en 6 pack

Ja hehe, medicin og alkohol er favoritten i sommervarmen :D

Altså det var bare sådan jeg så den, jeg havde jo ikke fingrene i den :-)

Der var også forskellige størrelser.

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror at der er nogen der burde læse med i den her tråd... Det kunne godt se ud som om at deres medicin ikke virker 100% her i varmen, når man læser i trådene :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sphinx

Haha ja! Man skal jo forholde sig så "rolig" som muligt i varmen, på den ene eller anden måde

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jep det har jeg også tænkt, jeg kan altid lige komme lidt køkkenrulle omkring evt.

 

Hvis nu du fugter køkkenrullen, skulle fordampningen vel køle indholdet af?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis nu du fugter køkkenrullen, skulle fordampningen vel køle indholdet af?

Nej det virker ikke ret godt. I mine unge år som sejler brugte vi våde aviser til at pakke øl i. De var da koldere end luften, men kun lidt. Det virkede bedst hvis det blæste lidt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige et hurtigt spørgsmål.

 

Hvordan holder I jeres medicin køligt ?

Noget medicin skal holdes under fx. 25 grader.

 

Nogen der ved noget konkret ?

 

På forhånd tak :smile:

 

Holde medicinen kold?

Tjah, jeg hører til dem, der mener, at snapsen skal nydes ved stuetemperatur, så det er ikke noget problem :D :D :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...