Hop til indhold
Guest Voksen...

Spansktalende asiater

Recommended Posts

Guest Voksen...

Amigos! Jeg håber I kan opklare et lidt bemærkelsesværdigt forhold for mig. Hvad ligger der bag, at det snarere er reglen end undtagelsen at de kinesiske, koreanske og japanske piger taler nærmest flydende spansk. Som regel bedre end engelsk. Jeg er med på at det er fordi de har tilbragt en del år i spanien før de er kommet hertil. Men hvorfor har de alle sammen, nærmest uden undtagelse gjort det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Amigos! Jeg håber I kan opklare et lidt bemærkelsesværdigt forhold for mig. Hvad ligger der bag, at det snarere er reglen end undtagelsen at de kinesiske, koreanske og japanske piger taler nærmest flydende spansk. Som regel bedre end engelsk. Jeg er med på at det er fordi de har tilbragt en del år i spanien før de er kommet hertil. Men hvorfor har de alle sammen, nærmest uden undtagelse gjort det?

 

 

Det har jeg aldrig hørt om. Derimod ved jeg at nogle af de latinamerikanske lande har indvandrere fra asien, især Japan.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Voksen...

Det er ikke forklaringen i det her tilfælde. Hvem ved. Måske kommer der intet godt ud af at forfølge et svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Philipinerne var en spansk koloni til 1898. Kan (noget af) forklaringen ligge her?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...