Hop til indhold
Flash

Hvornår er man Dansker?

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg har fuldt med på sidelinjen herinde i mange år, men det er først nu at jeg smider en tråd på EG.

 

Det der får mig til stillet dette spørgsmål er jo det at jeg tit læser denne sætning på de fleste GPs annoncer ``modtager kun Danske / Skandinaviske mænd `` og så kan jeg ikke lade være at spekulere i hvad pigerne mener med det. 

 

Selv kommer jeg fra et land syd for Sahara, har bået i DK i 12 år, er dansk gift og far til en mulat på 6. Jamen, jeg kom til DK fordi jeg skulle læse til kemiingeniør som jeg siden hen færdiggjorde og arbejder som ingeniør i en virksomhed her i hovedstatsområdet…Spørger man enten min jydske svigerfamilie eller kollegaer, så er svaret bestemt ja, jeg er Dansker da jeg har de danske værdier i mig…Min integration i det danske samfund har været årsagen til jeg har haft og stadig har problemer med min egen familie tilbage i Afrika. Min forældre fx er uforstående overfor min søn ikke blev omskåret som jeg er, selvom jeg har forklaret dem mange gange at man i DK ikke har tradition for dette og der er heller ikke nogen grund til jeg skal udsætte ham for den smerte jeg som barn blev udsat for ved omskæringen. Jeg skal hilse at sige at det er kutyme der hvor jeg kommer fra at drengene bliver omskåret… Før jeg kom til DK vidste jeg slet ikke at der fandtes sexlegetøj, men i dag har min kone og jeg en helt kasse fyldt med dem derhjemme og jeg kan ikke lade være med at være hende taknemlig overfor hun har lært mig så meget sexuelt :) ...Det er skønt! dejligt at bo et frit og frisindet land hvor man har lyst til at gøre som det passer en, selvfølgelig indenfor lovsrammer.

 

Jeg følger mig Dansker af hjertet, inde i mig, i min gøren, har også de danske værdier som hver anden dansker. Men er dette nok til at blive acceptere af de GP der reklamerer med `modtager kun Danske mænd`?