Hop til indhold
Guest nicegent2

Skønheds idealer ?

Recommended Posts

Guest nicegent2

Jeg er i et lidt tænksomt humør for tiden, og det slog mig, at rigtigt mange piger/kvinder lider under tidens uopnåelige skønheds idealer.

 

Så er det ikke på tide at vi tager et opgør med nutiden forskruede skønheds tyranni, som  vi alle uden undtagelse er underlagt?

Naturligvis uden at gå over i den anden grøft !

 

Man hører udtalelser som:

' Jeg skal lige tabe 5 kilo (sagt af en dejlig naturlig  og sund pige)', ' hvis jeg var tynd ville jeg være  super attraktiv - sagt af en skøn GP med de rigtige former )'´, ' Hader mine fregner ' sagt af en bedårende rødtop', ' min næse er forkert/for stor - hørt mange gange !'.

 

Jeg ville sådan ønske, at vores skønhedsidealer ikke var så hardcore og skadelige for usikre ofte unge mennesker af begge køn.

 

De gamle sandheder  'Beauty lies in the eye of the beholder' + 'Beuaty ´lies in imperfection' holder stadig vand. og der er en kæmpe forskel på det at være 'flot' og 'smuk'.

Bevares der findes flotte og smukke eksemplarer som Jennifer Aniston, men ofte er 'de flotteste sjældent de smukkeste' og vice versa.

 

Jeg ser f.eks. mange 'perfekte' fotomodeller, de er ofte høje, alt for  tynde og ikke særlig udtryksfulde, de lever af cigaretter, yoghurt, salater og vand på flaske, men så passer de perfekt som tøjstativer og scene udstyr.

Næh vis mig en velplejet kvinde der accepterer sig selv, er nysgerrig og livsnyder, passende feminin,  spontan og varm, så vil jeg elske at bruge min sparsomme tid med hende..

Den slags kvinder er ofte smukke, blot  fordi de ikke selv anser sig som specielt flotte.

 

Naturligvis har vi alle mere eller mindre umulige præferencer, turn-on's og turn-off's,

Det er ingen hemmelighed, at jeg ikke er til meget under/overvægtige kvinder, eller piger der drengede/mandhaftige og lign.

Men det betyder jo ikke, at der noget galt med de piger/kvinder og jeg er jo heller ikke en 'hottie'.

 

Som den lille L.rt  jeg er, er ofte tiltrukket ad  de små slanke petite kvinder,

Men boy: jeg har mødt en del  dejlig høje kvinder (175-183 cm,  og for den sags skyld også let buttede livsglade piger ( det gælder  både GP'er og privat ).

Fælles for dem alle var, at de bare betog mig i faretruende grad, både menneskeligt og seksuelt.

 

Måske skyldes det, at jeg først og fremmest tænder på øjne, mund og smil, personlighed og rummelighed  ( og hår !), fremfor de photoshoppede billeder vi dagligt bombarderes med.

og så har jeg en svaghed for de der små finurlige detaljer, der adskiller et perfekt med et smukt ansigt. 

 

Et perfekt flot ansigt er jo bare en kultur bestemt 'standard', men et smukt ansigt gør dig glad og nysgerrig, det skiller sig positivt  ud fra mængden og tiltaler dit hjerte - ikke dit intellekt.

 

I min verden  er prægtige vinder som eksempelvis Kate Winslet, Signe Bentzen (sexolog fra EB) og Connie Nielsen  gode eksempler på kvinde typer , hvis 'smukheds' faktor langt overstiger deres 'flotheds' faktor.

 

Nå nu fik jeg det ud af systemet , det hjælper med  et glad Amarone vin sent på aftnen

Men jeg er da nysgerrig:

Hvad synes Eroguides medlemmer:

Hvad gør et menneske henholdsvis flot og smukt ?

 

Kan I nu alle sammen have en dejlig sommer og ikke spilde for meget tid her på 'indernettet' !

 

 

 

Redigeret af nicegent2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...