Hop til indhold
Guest VarmePia

40 kroner for et glas saftevand, værgo og skyl :)

Recommended Posts

Guest VarmePia

Her til morgen ville jeg lige forkæle mig selv med en lille lækker brunch her på Nørrebro, gips mand for nogen priser i holder jer her i hovedstaden. Da jeg fik regningen var jeg nær faldet ned af stolen. 

 

Pris for brunch bestående af

 

1 youhurtbæger på størrelse med en lillefingernegl

2 overstegte lettere indtørrede cocktailspølser (gamle?) 

Lidt bacon

4 tynde skiver brød

Rigeligt med røræg som dog havde microovns konsistens  

2 stykker pålæg

2 stykker frugt der må være skåret med en ostehølv for at få dem så tynde 

 

Dertil 1 glas saftevand

 

 

trommehvivel trommehvivel trommehvivel

 

                                           170kr!

 

 

Af regningen fremgik det at saftevandet alene kostede siger og skriver 40kroner 

 

 

Oh gips, Oh piv, Oh banke mig selv på brystet for at få luft igen 

 

mens jeg sad med regningen i hånden gik det med al sin gru op for mig, hvor langt fra de vestjyske kyststrækinger jeg har bevæget mig 

 

 

 

:D   

 

 

 

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja det er alligevel en 4-5 del af prisen på en Dansk/Fransk svarende til 4-5 minutter sammen med en pige  :grin:  :grin:  :grin: (gælder kun hvis du sender pigen et skidt socialøkonomisk signal ved kun at vælge en Dansk/Fransk) ellers kan du godt komme op på 6-7 min ved længere cocktails :smile:

 

Der skal trods alt betales husleje, indkøb af mad, moms og skat af beløbet. Utrolig restauranter kan leve af Brunch til 80-100 kr :smile:

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg
VarmePia sagde den 06 Jul 2014 - 4:46 PM: VarmePia sagde den 06 Jul 2014 - 4:46 PM: VarmePia sagde den 06 Jul 2014 - 4:46 PM:

Her til morgen ville jeg lige forkæle mig selv med en lille lækker brunch her på Nørrebro, gips mand for nogen priser i holder jer her i hovedstaden. Da jeg fik regningen var jeg nær faldet ned af stolen. 

 

Pris for brunch bestående af

 

1 youhurtbæger på størrelse med en lillefingernegl

2 overstegte lettere indtørrede cocktailspølser (gamle?) 

Lidt bacon

4 tynde skiver brød

Rigeligt med røræg som dog havde microovns konsistens  

2 stykker pålæg

2 stykker frugt der må være skåret med en ostehølv for at få dem så tynde 

 

Dertil 1 glas saftevand

 

 

trommehvivel trommehvivel trommehvivel

 

                                           170kr!

 

 

Af regningen fremgik det at saftevandet alene kostede siger og skriver 40kroner 

 

 

Oh gips, Oh piv, Oh banke mig selv på brystet for at få luft igen 

 

mens jeg sad med regningen i hånden gik det med al sin gru op for mig, hvor langt fra de vestjyske kyststrækinger jeg har bevæget mig 

 

 

 

:D   

 

måske tjeneren genkendte dig og tænkte at han ville ha' lidt 'retur penge'  :D :D

 

Nørrebro er det nye Mekka

 

GP priserne er jo heller ikke i den lave ende  :D :D

 

jeg kommer med glæde med en hel flaske saftevand for et blæs  :D

 

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som I danske piger plejer at sige, kære Pia

Snup en tudekiks

Lad være med at købe en brunch hvis du synes prisen er for dyr

Hvis du synes prisen for saftevand for dig er dyr så er du i din frie ret til at lade være med at købe den

Men stop med at tude bagefter

Restauranten har masser af udgifter der skal dækkes og alene huslejen er mindst fem gange så høj som i vestjylland

Men du er måske kunden der hellere vil have mad lavet af sort arbejdskraft eller af østarbejdere

Osv.

Det er jo det vi mænd får at vide hvis vi stiller spørgsmål ved om en timeløn på kroner 2200 til jer piger er rimelig ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her til morgen ville jeg lige forkæle mig selv med en lille lækker brunch her på Nørrebro, gips mand for nogen priser i holder jer her i hovedstaden. Da jeg fik regningen var jeg nær faldet ned af stolen.

Pris for brunch bestående af

1 youhurtbæger på størrelse med en lillefingernegl

2 overstegte lettere indtørrede cocktailspølser (gamle?)

Lidt bacon

4 tynde skiver brød

Rigeligt med røræg som dog havde microovns konsistens

2 stykker pålæg

2 stykker frugt der må være skåret med en ostehølv for at få dem så tynde

Dertil 1 glas saftevand

trommehvivel trommehvivel trommehvivel

170kr!

Af regningen fremgik det at saftevandet alene kostede siger og skriver 40kroner

Oh gips, Oh piv, Oh banke mig selv på brystet for at få luft igen

mens jeg sad med regningen i hånden gik det med al sin gru op for mig, hvor langt fra de vestjyske kyststrækinger jeg har bevæget mig

:D

Når det hedder brunch, så koster det bare mere :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har altså også ofte opfattelsen af at der består et mere fair forhold mellem ydelse og pris når jeg spiser ude, end de priser danske sexarbejdere beregner sig for egne ydelser.

 

Som oftest betaler jeg gerne prisen for et godt måltid, mens jeg ikke ser anden mulighed end at rejse ud af landet for at købe sex til priser hvor udgift til samme og ydelsen du får opleves som helt fair.

 

Her er jeg helt på linje med Fraiser :!:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Som I danske piger plejer at sige, kære Pia

Snup en tudekiks

Lad være med at købe en brunch hvis du synes prisen er for dyr

Hvis du synes prisen for saftevand for dig er dyr så er du i din frie ret til at lade være med at købe den

Men stop med at tude bagefter

Restauranten har masser af udgifter der skal dækkes og alene huslejen er mindst fem gange så høj som i vestjylland

Men du er måske kunden der hellere vil have mad lavet af sort arbejdskraft eller af østarbejdere

Osv.

Det er jo det vi mænd får at vide hvis vi stiller spørgsmål ved om en timeløn på kroner 2200 til jer piger er rimelig :wink:

 

Nu var indlægget skrevet lidt humoristisk Fraiser og med et glimt i øjet :)

 

Knus Pia

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil da lige sige at man mange stede kan få en glimrende brunch med alt incl. for under 100kr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ha ha. GP`er skal ikke komme her og pive over for høje priser, dem kender vi alt for godt til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu var indlægget skrevet lidt humorispOtisk Fraiser og med et glimt i øjet :)

Knus Pia

Mit var da også med et lille glimt i øjet og blev krydret med en afsluttende ;-)

Men begge indlæg var jo også udsprunget af en holdning hos os begge :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som I danske piger plejer at sige, kære Pia

Snup en tudekiks

Lad være med at købe en brunch hvis du synes prisen er for dyr

Hvis du synes prisen for saftevand for dig er dyr så er du i din frie ret til at lade være med at købe den

Men stop med at tude bagefter

Restauranten har masser af udgifter der skal dækkes og alene huslejen er mindst fem gange så høj som i vestjylland

Men du er måske kunden der hellere vil have mad lavet af sort arbejdskraft eller af østarbejdere

Osv.

Det er jo det vi mænd får at vide hvis vi stiller spørgsmål ved om en timeløn på kroner 2200 til jer piger er rimelig :wink:

 

Ja, jeg vil da godt citere den dejlige Sisse:

 

Den der har grisen - bestemmer prisen!!!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her til morgen ville jeg lige forkæle mig selv med en lille lækker brunch her på Nørrebro, gips mand for nogen priser i holder jer her i hovedstaden. Da jeg fik regningen var jeg nær faldet ned af stolen. 

 

Pris for brunch bestående af

 

1 youhurtbæger på størrelse med en lillefingernegl

2 overstegte lettere indtørrede cocktailspølser (gamle?) 

Lidt bacon

4 tynde skiver brød

Rigeligt med røræg som dog havde microovns konsistens  

2 stykker pålæg

2 stykker frugt der må være skåret med en ostehølv for at få dem så tynde 

 

Dertil 1 glas saftevand

 

 

trommehvivel trommehvivel trommehvivel

 

                                           170kr!

 

 

Af regningen fremgik det at saftevandet alene kostede siger og skriver 40kroner 

 

 

Oh gips, Oh piv, Oh banke mig selv på brystet for at få luft igen 

 

mens jeg sad med regningen i hånden gik det med al sin gru op for mig, hvor langt fra de vestjyske kyststrækinger jeg har bevæget mig 

 

 

 

:D   

jeg kan kun give pia ret det er da nogen sindsyge priser i holder jer derover på øen. man kan jo ikke engang blive mæt af det, 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Priserne i København ER meget høje, og de er nok stærkt medvirkende til at Danmark falder længere og længere ned på Listen over BNP pr indbygger justeret for prisniveauet. Hvilket er en meget god tilnærmelse til hvor rig eller fattig et land er.

 

Målt på ren BNP pr indbygger burde vi på 2013 tal være verdens 6 rigeste land i følge IMF:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29_per_capita

 

Imidlertid bør man justere for landets prisniveau (i.e. Purchasing Power Parity) for at finde ud af hvor rig man rent faktisk er i reale termer. På den liste er Danmark RASLET nedaf til en 19. plads på IMF's liste:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita

Vi er nu det fattigeste land i Skandinavien, og vi er blevet overhalet af Lande, der for nyligt har været mere eller mindre statsbankerot såsom Irland og Island. Selv Tyskland INKLUSIV det gamle Østtyskland er rigere end os.

 

Sådan går det når man ansætter en stor del af befolkningen i den offentlige sektor og sætter dem til at producere besvær for resten af befolkningen i form af åndsvage love og reguleringer såsom fx. Planloven og Lukkeloven, der forhindrer effektive butikker og priskonkurrence. Sætter DONG til at spendere millarder på at lave ekstra dyr strøm fra vindmøller, som alligevel ikke hjælper en skid på miljøet, da de kun kan suppleres med kulkraft, når det ikke blæser. Betaler dele af befolkningen flere penge for ikke at arbejde end de vil kunne tjene ved at arbejde osv. osv. osv.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sweetie - du er blevet taget i røven på den dårlige måde

 

 

Lad mig tage dig ud når du er her næste gang *gg* (eller når jeg starter min sommerferie og holder sex-ferie.... *gg* ) så skal du få super brunch for helt andre priser

 

 

Nogle restauranter slipper afsted med det.... andre leverer varen til prisen :) 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Spooney

Nu kommer jeg jo også selv fra den civiliserede del af landet, men jeg tror sq da jeg havde spurt efter hvor meget guld de blander i deres saftevand for at opnå den pris :-P

 

Men som flere andre har været inde på - kom og besøg mig, så skal jeg lave det lækreste måltid morgenmad du har smagt for en enkelt guffer :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Frej jeg har fuld forståelse for sammenhængen mellem købekraft og omkostninger, men i den udstrækning at brutto forbruger priser indenfor typiske lavtløns serviceerhverv i Danmark, beror på det forhold at medarbejdere her trods alt opretholder en lønindkomst, der gør dem til medlemmer af den lavere middelklasse, hvor de i vid udstrækning i de samme jobs i de lande du fremhæver ville leve et liv som fattige i arbejde, arms troz arbeit, working poor, ja der betaler jeg med glæde den merpris der kommer til udtryk herfor, når jeg går på cafe eller handler ind i supermarkedet, bor på hotel mm.

 

Kronologisk med den udvikling du fremhæver er den procentuelle andel af befolkningen, der ved lønarbejde kan betegne sig som medlemmer af middelklassen faldet støt, eksempelvis i Tyskland, til fordel for den højere middel og overklasse, hvor den statistiske gennemsnitlige velstand bliver mere og mere skævvreden på bekostning af en stadig stigende arbejdende underklasse - det er i høj grad derfor at det ofte er for billigt at handle ind og forbruge service i Tyskland.

 

Det viser sig faktisk at den af produktivitetskommissionen påståede lavere produktivitet i danske serviceerhverv, ikke er så lav som påstået, da det et langt stykke beror på så anstændige lavtløns niveauer som muligt i overenskomsterne, hvilket influerer på de forbrugerpriser som vi alle sammen betaler - priser jeg gerne betaler for at ikke alle disse mennesker skal arbejde som fattige arbejde, reelt udelukket fra det samlende nationale økonomiske fælleskab.

 

Alternativet kan bestå i en aflønning der defacto afhænger af at vi betaler nok drikkepenge, fordi folk reelt ikke får løn for deres arbejde - sådan er det udbredt i USA.

 

Jeg anerkender at realløn ikke pr definition er lig med bruttoløn, men Anders Samuelsen der påstår at han ikke går ind for fattig i arbejde i Danmark, argumenterer for at hvis bare skatterne sattes ned, ville de lavtlønnede ikke skulle kræve så meget i løn, hvilket han anerkender at de er nødt til nu, men i samme ombæring siger han så at de kunne nøjes med 70 kr i timen.

 

Ok, men hvad så med arbejdsmarkedspensionen i overenskomsterne, feriepengene - intet af det  kan opretholdes som en realløn/købekraft for 70 kr i timen, om så du betaler 0 kr i skat.

 

Selvfølgelig er det uacceptabelt at nogen ikke vil arbejde fordi det ikke kan betale sig at arbejde, men fattig i arbejde er ikke svaret, bare for at et glas saftevand skal være lige så billig på en cafe i Danmark, som i Tyskland, England eller USA.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Imidlertid bør man justere for landets prisniveau (i.e. Purchasing Power Parity) for at finde ud af hvor rig man rent faktisk er i reale termer. På den liste er Danmark RASLET nedaf til en 19. plads på IMF's liste:

Hej Frej, du tager fejl: Danmark er ikke på en 19. plads, vi er på en 32. plads.

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html?countryname=Denmark&countrycode=da&regionCode=eur&rank=32#da

Vi er stadig en anelse over EU-gennemsnittet, men det er bare et spørgsmål om tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sådan går det når man ansætter en stor del af befolkningen i den offentlige sektor og sætter dem til at producere besvær for resten af befolkningen i form af åndsvage love og reguleringer såsom fx. Planloven og Lukkeloven, der forhindrer effektive butikker og priskonkurrence. Sætter DONG til at spendere millarder på at lave ekstra dyr strøm fra vindmøller, som alligevel ikke hjælper en skid på miljøet, da de kun kan suppleres med kulkraft, når det ikke blæser. Betaler dele af befolkningen flere penge for ikke at arbejde end de vil kunne tjene ved at arbejde osv. osv. osv.  

Ja da, nej lad os lade forretningsfolk ansætte på vilkår, som vi ikke selv vil arbejde under - så kan de få lov til at tjene meget mere selv

Vor herre bevares!!!!!

Redigeret af sailor

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Hmm det fås bedre hyggeligere og billigere.

Jeg fik en næsten tilsvarende brunch ( ingen yoghurt og kaffe i stedet ofr saftevand) på første række på Nyhavn (Cafe Barock) - pris : 99 kr :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

.... en lille lækker brunch her på Nørrebro ....

Af regningen fremgik det at saftevandet alene kostede siger og skriver 40kroner 

 

..... Og du er helt sikker på, at det ikke var i Oslo, du vågnede op?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

De høje madpriser skyldes nu overudbud af supermarkeder, der stadig er rentable pga de højere priser de er begyndt at tage.

 

De sidste 10 år er der dukket enormt mange Supermarkeder op. Befolkningstilvæksten er på ingen måde fulgt med. Hvilket medfører færre kunder per Supermarked. For at komme ekstra Salt i såret har butikkerne udvidet åbningstiderne meget, hvilket betyder højere lønudgifter. Både pga skæve løntillæg og nogle perioder af dagen hvor der praktisk talt ikke er kunder men stadig mandskab. De flere butikker har medført at varerne skal deles ud til flere butikker, altså unødvendig mange fragtomkostninger. Der er flere butikker der får for gamle varer etc, så spildet som kunden også betaler er steget. Det er unægtelig noget nemmere at holde friske varer (kød, frugt etc) i en butik med stor omsætning fremfor en med lille.

 

Brødpriserne steg meget for et par år siden, da kornpriserne steg meget (logisk nok) men da kornpriserne faldt igen, faldt brødet ikke i pris. Kunderne havde vænnet sig til den højere pris, så butikken kunne ligeså godt score den ekstra advance. Det samme skete med smøret, det steg naturligvis meget under fedtafgiften, men efter fjernelse af afgiften, er prisen ikke faldet tilbage i gammel niveau. (dog faldet) sådan er det med mange ting, advancerne er stille og roligt skruet op, hvilket har medført vi er blandt de 3 dyreste lande i EU at købe ind i, selvom priserne er renset for moms og afgifter. 

 

Noget skyldes naturligvis vores høje lønninger men meget skyldes også vi bevæger os imod en masse små døgnkiosker, der stadig er rentable.

 

Tilbage til trådstarten, vi er meget forvænt med meget lave restaurantpriser. 100 kr for en stor Brunchtallerken, det er altså enormt billigt. Tænk sig en håndværker koster 400-500 kr i timen inklusiv moms. Ja nogle endda mere efterhånden. Så kig på dit lille restaurant besøg. En kommer og tager bestilling, en laver din Brunch, en kommer og serverer, en kommer og rydder af, en vasker bestikket op. Alt dette til sølle 100 kr inklusiv madvarerne endda. Hvis maden var gratis for restauranten, måtte hele processen med at tage bestilling lave mad anrette mad service rydde af etc kun tage 12 min, hvis det skulle følge håndværkernes timepris. Men maden skal jo betales, så vi snakker formentlig kun 6-8 minutter. Ikke så mærkelig mange cafeer og restauranter bukker under og det er svært at låne penge til opstart. Det kræver virkelig en dygtig forretninsmand/kvinde at kunne levere en Brunch til den pris. Formentlig en af vores mest effektive servicebrancher :smile:

 

 

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...