Hop til indhold

Kvik-Test ved besøg

Featured Replies

Skrevet

Istedet for at komme med oversigt over nylig test fra læge/journal, er kvik-test så noget folk praktiserer? I så fald - hvordan foregår dette i praksis ved de møder I har haft?

(ikke opfordring til ubeskyttet sex), men jeg er blot nysgerrig på denne test-fremgangsmåde :)

Skrevet

I Kenya og Thailand ja. Men kun i forhold til HIV.

For nylig datede jeg en sydafrikansk kvinde og der købte jeg 2 hiv test på apoteket. Det var første gange jeg har prøvet det i Danmark.

Skrevet

Der er en ny service på apotekerne hvor man for 600 kr kan få lavet en bred test af en række infektioner/std. Man får svar med det samme. Men det er ikke en kviktest man kan “tage med”. Jeg tror nogle mænd der har meget ubeskyttet sex i udlandet tager to slags forebyggende behandlinger (mod HIV og øvrige). Er stødt på en enkelt eller to kvinder i sexbranchen som nævner at de gør det samme.

Skrevet

Jeg ville foretrække at gå til lægen i stedet for at fumle med tests selv, som i mange tilfælde er forbundet med en vis grad af usikkerhed hvis de ikke bliver håndteret korrekt klinisk

Ville jeg blive tilbudt en Quick test hos en sød pige(som eksempel dig ;-) ) ville jeg naturligvis takke ja - uanset om der var tale om ubeskyttet sex eller ej! Hvis det giver en tryghed, så hvorfor ikk?

Skrevet

Almindelige praktiserende læger kan godt nægte at lave en screening desværre.

Skrevet
bighead skrev, Lige nu:

Sig du har haft sex med en afrikaner eller thai glædespige og kondomet sprang, så er der forhåbentlig ingen læger der vil benægte dig en test, ellers skulle de over fars knæ og have klask i nummi.

Redigeret af lurikken

Skrevet

HIV er de juridisk forpligtet til men ikke en bred screening uanset hvad du kommer med af historier. Desværre. Screening får man kun på Bispebjerg

Skrevet

Alternativt kan man sige man er bøsse så åbner der sig en række muligheder.

Skrevet

Der er selvfølgelig en øget risiko for at der i de tilfælde så kan være tale om "falsk positiv" test, at antistoffer endnu ikke er dannet (hvis det er inden for et par uger man er smittet), og at bakterieniveauerne er for lave til at blive detekteret af en hjemmetest.

Når det så er sagt, så er det jo et super fint supplement til en rigtig test synes jeg, og hvis det kan være med til at give lidt ekstra sikkerhed lige op til et møde, så synes jeg det er et fint "værktøj" at tage i brug 😊

Skrevet
bighead skrev, 1 time siden:

Yes, din egen læge vil i fleste tilfælde prøve at spise dig af med en almindelig morgen urintest for klamydia og gonorre, da det er det mest almindelige. Tror bare det handler om kroner og øre. Du kan prøve at overtale lægen til en fuld screenning men de er ikke forpligtet til hverken at udføre den, eller at henvise dig bare fordi du beder om det. Hvis de ikke giver sig kan du sige at du har haft ubeskyttet sex med en prositueret eller sex med en fra det afrikanske kontinent, sydøst asien osv. Så vil de henvise dig til Bispebjergs afdeling for kønssygdomme hvor du så får hele turen, med blodprøve og vatpinden.

Hvis du har langt til Bispebjerg, tough luck.

Redigeret af Cowboytoasten

Skrevet

@Vixenida Jeg har set at en del GP tilbyder at man kan tage disse hos dem for at mere beløb, men det er primært ved GB. Ved ikke hvor sikker de er, måske mere vejledning og med risiko for falsk positiv som jeg forstår det. Apoteket til 600kr er vist ikke en man kan tage med, men udføres der, hvor man kan være anonym. I forhold til hospitalet. Der findes jo forskellige typer og de kan jo købes mange steder, så måske er der en del mænd der benytter dette, for lige at få en status på ens situation. Personligt bruger jeg kun hospitalet drop-in, da det er pålideligt og retvisende.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.