Hop til indhold

Inputs til Thailand rejse? 😄

Featured Replies

Skrevet

Hej folkens 😁

Beklager på forhånd at det blev lidt af en roman 😉

Jeg tager på en lidt spontan solotur til Thailand i 3 uger fra slut oktober og tænkte, at der sikkert sidder nogle herinde med mere praktisk erfaring end mig, som kan komme med tips, anbefalinger og advarsler.

Det bliver nok, hvis vi skal kalde en spade for en spade, en kombineret dykker- og stoddertur 😄

Jeg har været i Thailand én gang før for en del år siden, hovedsageligt Bangkok, Phuket og Chiang Mai. Det var dog en noget mere sober tur uden de store udskejelser, så Pattaya-delen bliver nyt territorium for mig.

Planen er nogenlunde følgende:

Jeg lander i Bangkok om morgenen og tager direkte videre til Pattaya, hvor jeg regner med at bruge omkring 9-10 dage.

De første dage skal jeg have genopfrisket dykningen med en PADI Refresher, og derefter regner jeg med at tage Advanced Open Water. Så vidt jeg kan se, burde det samlet kunne klares på omkring 3 dage.

Derefter er kalenderen bevidst ikke voldsomt presset. Planen er primært natteliv, rigeligt med damer, god mad, lidt afslapning og hvad jeg ellers falder over undervejs 🍻

Jeg overvejer også en daytrip til en af øerne i nærheden, hvis der er noget, der faktisk er værd at bruge en dag på.

Pattaya
Jeg tænker især på:

• Hvilke beer bars, go-go'er og gentlemen's clubs er værd at besøge?

• Hvilke områder/Soi'er ville I prioritere?

• Hvor finder man bedst den lidt mere afslappede beer bar-stemning kontra det mere rendyrkede go-go-cirkus?

• Erfaringer med freelancers, TF/datingsider/apps osv.? Hvad fungerer bedst i Pattaya?

• Hvordan er jeres erfaring med bargirls kontra freelancers?

• Er der bestemte tidspunkter på aftenen, hvor de forskellige områder er bedst?

• Gode lokale spisesteder, især steder hvor man får noget ordentligt thai-mad?

• Gode steder til strand eller bare et par timers afslapning dagen efter en lidt for sen aften? 😅

Hvis nogen dykker dernede, tager jeg også meget gerne imod anbefalinger til dykkercentre. Jeg har indtil videre kigget på Pattaya Dive Centre og Jomtien Dive Center, men er helt åben for erfaringer.

Hotel i Pattaya
Jeg har ikke booket hotel endnu.

Budgettet er cirka 300-800 kr. pr. nat, alt efter hvad man får for pengene.

Det må meget gerne være:

• centralt nok til, at man ikke skal bruge en halv time på transport hver aften

• ordentligt og rent

• god seng og aircondition

• pool er et plus

• gerne balkon

• og naturligvis guest friendly uden mærkelige ekstra gebyrer, da det jo er hovedårsagen til mit besøg 😉

Er det bedst at bo omkring Soi Buakhao/LK Metro, tættere på Walking Street eller omkring Soi 6?

Jeg vil gerne kunne komme forholdsvis nemt rundt, men samtidig behøver jeg heller ikke bo direkte oven på den højeste musik i byen.

Derefter Khao Lak / liveaboard
Efter Pattaya flyver jeg sydpå mod Phuket og videre til Khao Lak.

Her er planen et par mere rolige dage ved stranden, lidt massage og afslapning, og derefter en 3-4 nætters liveaboard, sandsynligvis med Similanøerne og en god del dykning.

Efter liveaboard tager jeg tilbage til Bangkok og har et par dage, regner jeg med, før hjemrejse.

Hvordan er Khao Lak egentlig på den mere useriøse front? 😄

Jeg forventer selvfølgelig ikke Pattaya, men:

• Er der overhovedet noget bar/pigemiljø?

• Findes der freelancers/datingpiger/bar girls i området?

• Eller skal Khao Lak bare accepteres som nogle dages rehabilitering efter Pattaya? 😄

Hvis nogen har anbefalinger til liveaboards eller områder at bo i omkring Khao Lak, tager jeg også meget gerne imod dem.

Bangkok
Til sidst får jeg et par dage i Bangkok.

Her tager jeg også gerne imod tips til hoteller, barer eller andet. Her vil hovedfokus også være at få et par møder med de lokale piger😋

Forberedelse
Jeg har også forsøgt at være bare en lille smule ansvarlig inden afrejse 😇

Fra tidligere har jeg de almindelige hepatitis-vaccinationer, jeg har fået HPV-vaccinen, og jeg har fået fat i noget doxy gennem lægen.

Jeg overvejer desuden at starte PrEP, eventuelt når jeg kommer til Pattaya. Har I erfaring med dette i Pattaya? Jeg forventer nu kun at være sammen med kvinder.

Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at hvis gummifri nydelse pludselig bliver tilbudt, så har min rygrad historisk set været ikke eksisterende 😂

Er der andre sundhedsting, som I mener, man bør få styr på inden en Pattayatur?

Og ja, jeg er helt med på, at hverken PrEP eller doxy gør en immun over for alt muligt andet skrammel. Det er mere et spørgsmål om at reducere risikoen så meget som realistisk muligt.

Andre der er dernede?
Jeg er i slutningen af 20'erne, rimelig social og nem at have med at gøre. Jeg er frisk på nogle øl og en bytur, men behøver heller ikke være så fuld hver aften, at tourist police skal hjælpe mig hjem 😉

Hvis nogen herinde tilfældigvis er i Pattaya, Bangkok eller Khao Lak omkring samme periode, så skriv endelig.

Jeg er helt frisk på at mødes en dag til et par øl og eventuelt tage en tur i byen. Ingen commitment om at skulle hænge sammen resten af ferien, bare hvis datoerne passer, og man har lyst til lidt selskab til en enkelt øl eller en halv eller hel aften 🍻

Alle tips, erfaringer, hotelanbefalinger, dykkerinput, historier om dyre begynderfejl og generelle advarsler modtages meget gerne 👍

Jeg skal kommer selvfølgelig med et opfølgende opslag, når jeg er hjemme igen, med lidt erfaringer fra turen, hvad jeg endte med at vælge af piger, barer, hoteller, dykning, områder osv., og om planerne holdt bare nogenlunde – eller om Pattaya fik dem kørt helt af sporet 😂 Måske kan det også bruges af den næste førstegangsrejsende, der ender med samme idé 😁

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.