Hop til indhold

Reverse image search?

Featured Replies

Skrevet

Jeg har tidligere brugt Reverse image search ret meget, men har ikke brugt det i seks måneder og derfor vil jeg høre, hvilke sider bruger I og er det kommet nogle nye sider?

Jeg spørger da denne teknologi jo hurtigt ændre sig, og derfor er min viden og tidligere tråde herinde nok forældet allerede.

Tak for svar.

Skrevet

Jeg bruger mest bare den indbyggede google søgning som ligger i Chrome og synes den virker fint nu. Altså højreklik, søg med Google Lens.
Tidligere synes jeg ikke den var så god, så har brugt Tineye før, men synes Google Lens er blevet meget bedre, mens Tineye er blevet dårligere.

Skrevet
  • Author
Den erfarne skrev, for 43 minutter siden:

Google Lens.

Er det rigtig forstået, at det ikke er en hjemmeside, som man kan sætte billeder ind i såsom med Tineye, men mere en app/tilføjelse som er aktiv konstant?

Skrevet
½angel skrev, Lige nu:

Er det rigtig forstået, at det ikke er en hjemmeside, som man kan sætte billeder ind i såsom med Tineye, men mere en app/tilføjelse som er aktiv konstant?

Ja lige præcis 👍 Det er samme funktion som hvis du søger direkte i google med et billede.

Du kan også hente både Tineye og andre tilføjelser til din browser, og så lægger de sig ned i højrekliks menuen automatisk. Meget nemmere end at copy/paste billeder ind på diverse hjemmesider.

Skrevet
  • Author
Den erfarne skrev, for 9 timer siden:

Du kan også hente både Tineye og andre tilføjelser til din browser, og så lægger de sig ned i højrekliks menuen automatisk. Meget nemmere end at copy/paste billeder ind på diverse hjemmesider

Tak for svar. Jeg er dog ret privat og gider ikke have alle IT-selskaber ved alt om mig, så har slået de fleste tilføjelser fra eller afholdt mig fra at hente dem. For de vil jo registere alle sider man besøger med sådan et program.

Så der er ikke bare en hjemmeside man kan bruge?

Skrevet
½angel skrev, for 3 minutter siden:

Tak for svar. Jeg er dog ret privat og gider ikke have alle IT-selskaber ved alt om mig, så har slået de fleste tilføjelser fra eller afholdt mig fra at hente dem. For de vil jo registere alle sider man besøger med sådan et program.

Så der er ikke bare en hjemmeside man kan bruge?

Jo som jeg skrev kan du bare bruge google eller feks. tineye.com yandex.com eller lignende. Men de registrerer da lige så meget når du bruger dem, så det går vist ud på et.
Du behøver ikke at logge ind i chrome browser for at hente en tilføjelse, eller udvidelse som det hedder der.

Skrevet

Jeg gør det samme. Men man kan jo ikke så godt søge på fx. billeder af pigerne hos Google synes jeg da den censurerer, eller er der nogle instillinger jeg ikke har forstået?

Skrevet
DonSantos skrev, for 27 minutter siden:

synes jeg da den censurerer

Det er rigtigt, der er tit billeder den ikke vil hjælpe med, hvis f.eks. der er for meget "hud" ) Men så prøver man bare et af de andre billeder, som regel ryger de igennem.

Skrevet

Ja det giver naturligvis god mening :) Jeg prøver dem lidt uden så meget hud så. Tak for at guide os andre lidt )

Skrevet

Jeg synes også at Google's søgefunktion er blevet meget fintfølende med censur, så jeg bruger mere og mere Yandex til lige netop dette.

Skrevet
  • Author
Den erfarne skrev, for 12 timer siden:

Men de registrerer da lige så meget når du bruger dem

Og det er der forskellen ligger, siderne registerer når jeg bruger dem, tilføjelser går det kontinuerligt, så en VPN vil ikke engang hjælpe her.

Skrevet
½angel skrev, for 48 minutter siden:

Og det er der forskellen ligger, siderne registerer når jeg bruger dem, tilføjelser går det kontinuerligt, så en VPN vil ikke engang hjælpe her.

Du kan selv styre hvor meget eller hvor lidt tilføjelserne skal have adgang til, de behøver jo ikke være tændt hele tiden og logge alt. Prøvede at hente Tineye, det ser således ud:

image.png

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.