Nye tider 6825 Skrevet 25. Maj, 2014 (edited) ”Eros Center" - Puff mit kontakthof - Repeerbahn, Sct Pauli, Hamburg. Jeg vil fortælle om det største bordel nogensinde i Hamburg Tyskland Tak - fordi du har lyst til at kigge med, og du skal nu spole filmen tilbage til sommeren 1975 i Hamburg Tyskland. På det tidspunkt var det 40 år siden at Hamburg var en ruindynge af mursten, og selvom genopbygningen var ved vejs ende erindrer jeg, at der i 1975 stadig hist og her kunne ses nogle gamle slet skjulte ar på eks. bygningsfacader . Jeg var i Hamburg som turist i ca. 1 uge og i dagtimerne besøgte jeg de mange turist hotspot, herunder nogle totalt udbombede bydele, der endnu ikke var genopført. Om aftenen så jeg ”live tv” på Repeerbahn i Sct. Pauli. Hvordan bygningerne havde det på Repeerbahn, ved jeg ikke, - for der kom jeg kun om aftenen og der var sådan set kun gadelys og en masse neonreklamer om SEX SEX SEX og atter SEX og endnu mere SEX - - ja - - SEX i lange baner. Jeg kom der kun om aftenen, fordi der om aftenen var mest ”run” på - - mere gang i den , i form af mange piger og mange kunder på de 2 bordeller på Repeerbahn. Det lille bordel besøgte jeg kun en gang, og jeg kan ikke huske noget derfra - kun at det var lille og havde en lukket og overdækket ”Kontakthof” nøjagtigt som ”Eros Center”. Reeperbahn var karakteristisk ved en helvedes masse neonreklamer om sex i alle mulige varianter, en masse mennesker på gaden specielt om aften/nat og faktisk INGEN gadepiger, man kunne gå på gaden uden at blive antastet af pigerne, og uden at vide, at Repeeerbahn også husede Vest Tysklands største bordel - ja måske det største nogensinde i hele Europa + UK + det tidligere USSR . Tyskerne er gode til at organisere - ”og gode til at adlyde - - og gode til at blive adlydt” - ordnung muss sein! - - - men døm selv: Det jeg vil fortælle om er det største - ”Eros Center” - og samtidig det som jeg husker bedst - og hvorfor? - det var jo helt anderledes, end hvad jeg tidligere havde set. Alle gadepiger og deres potentielle kunder var sammen gået ”diskret under jorden” i en ”Kontakthof” og samtidig væk fra forargede/nysgerrige blikke på gaden. Eros Center bestod af et ”Hurenhaus” (horehus) med dertil indrettede små rum. Jeg erindrer dette Hurenhaus som en 4 -5 etagers bygning med en lang midtergang på hver etage, og små rum på begge sider og døre ud mod midtergangen. Det var på ingen måde et rigtigt hotel; men en bygning indrettet med små ”bollerum” som pigerne lejede sig ind i, og hvor de bollede med deres kunder. Jeg husker rummene som lidt aflange, 5 - 6m2, og indrettet med et lille skab, en 1½ mandsseng, et lille bord ved vinduet, et par stole til tøjet. Lidt spartansk - men OK som et bollerum. Ude på gangen et toilet med håndvask (ingen mulighed for bad). Jeg har senere fundet ud af at, der var 247 bollerum i dette Hurenhaus. Eros Center, - og den tilhørende underjordiske Kontakthof, en tidligere P-kælder var et meget meget stort rum uden vinduer og dagslys, og selv med de blå neonlys alligevel lidt dunkelt. Kontakthof lå lige klods op ad Hurenhaus, og man gik lige fra Kontakthof og ind Hurenhaus og trapperummet til alle etagerne med bollerummene. Denne underjordiske Kontakthof betød jo samtidig en god beskyttelse mod vejrliget hele året rundt; men hvor må det have været udmarvende for pigerne at opholde sig stående i mange timer i dette dunkle rum - de eneste lyspunkter var sådan set besøgene sammen med kunderne i bollerummet. Adgang til Kontakthof skete fra gadeplan igennem 2 forskudte lange parallelle vægge, således at ingen kunne kigge ind i Kontakthof. Hvor stor denne Kontakthof egentlig var, er det svært at sige - men meeeget stor - mit gæt 2000m2, og på fredage og lørdage aftener/nætter fyldt op som et ”bundt asparges på højkant” - og jeg mener tæt - jeg skulle sådan nærmest sno mig lidt rundt for at komme til at snakke med de forskellige piger, og hvor mange piger/kunder, det bliver igen et gæt baseret på min hukommelse , 200 - 250 piger og 500 - 600 potentielle kunder. - - - man kan sige, at på en travl weekend blev der virkeligt bollet godt og grundigt igennem - - som på et langt samlebånd. Den allerførste gang jeg kom ned i Kontakthof - ”troede jeg faktisk” jeg var gået forkert og havde forvildet mig ind i ”Guds Harem” - og hvorfor det ! - aldrig før i mit unge liv - jeg var jo kun en knaigt på 23 år og havde aldrig før set så mange dejlige piger samlet på et sted. De var i alle aldre (dog min. 18 år) op til sådan ca. 30 år, ingen udenlandske piger, og alle kun iført meget små hvide trusser og hvid BH. Der var som sagt ingen dagslys, kun neonlyset med det her blålige skær, der påvirker på den specielle måde, at det gør alle dejlig solbrune - ja bruningsgaden fuldstændig ens, og det uanset blegfesen eller solbrun, så var alle lige ”solbrune - pigerne havde 2 farver - skinnende hvide trusser og BH og solbrune. Det gjaldt selvfølgelig også mændenes ansigter solbrune og evt. noget skinnende hvidt tøj. Selvom der dengang i 70érne, som i Danmark næppe var større udbredelse af kønssygdomme, så var der obligatorisk lægekontrol for alle pigerne om mandagen, efter en travl og hård weekend hvor de havde bollet med mange forskellige kunder. Selv hjemkommet til DK igen var jeg selv lige en tur forbi lægen, for lige at tjekke ”spulerøret” for evt. hjembragt souvenir - jeg var helt clean. Jeg kom der som sagt kun om aftenen, og hver aften mødte der mig følgende syn ved indgangen til Kontakthof: - en kødrand af civile kvinder med ”girafhalse” der forgæves forsøgte, at kigge rundt om de 2 hjørner i slusen ned til Kontakthof - det kunne de ikke, - dem der var særlig modige, de forsøgte meget diskret at liste bagefter nogle af mændene; men det hjalp dem heller ikke, for længere nede ad gangen blev de sendt tilbage af en vagt. De eneste der kunne komme og gå var kunderne, og de passerede lige forbi de ”girafhalsede” - forargede eller måske lidt liderlige kvinder, der forgæves spejdede efter ”Det forjættede rum”. Eftersom de sandsynligvis var mere eller mindre turister i Hamburg - de var i hvert fald nysgerrige, så havde de næppe nogen forestilling om hvordan det hele foregik i Kontakthof - den dunkle neonblå belysning - kun trusser og BH, for så slet ikke at snakke om al det lumre i de små bollerum i Hurenhaus. Faktisk føler jeg lidt med disse kvinder, at de ingen viden fik/synd for dem. Der var jo sådan en fredag og lørdag aften, - en lind strøm af mænd på vej ned i Kontakthof og samtidig nogle retur igen - det var dem som ikke havde købt noget under deres besøg. I en anden sluse i samme facade lidt fra indgangen var der udgang for dem som havde været en tur med en af pigerne i Bollerummene og fået ”dyppet den” i noget fræk fisse - - så også denne udgang kunne ”Girafhalsene” holde øje med - forargede eller måske lidt liderlige. En episode husker jeg tydeligt, det var en aften hvor en kunde kom ud fra udgangs slusen - veltilfreds - havde fået lige fået ”dyppet den” og trykket lettet. Han kom gående lige hen mod ”girafhalsene” - stillede sig i behørig afstand fra dem - og så provokerede han dem : - han skød underlivet lidt frem - - så de kunne se, at han efter bordelbesøget ikke havde fået ”lukket stalddøren til grisebassen” - hvorefter han rettede lidt på bukserne og langsomt trak lynlåsen i, og gik lige forbi dem. - Hvad tror I ”Girafhalsene” tænkte - brug jeres fantasi. Hvordan var der så i Kontakthof : - der var altid fyldt godt op, og med de brune kroppe og de hvidt skinnende trusser og BH - og kundernes ditto udseende, kunne det minde lidt om: ”det strutter af sommer, solskin og liderlighed, - nogenlunde som i Paradise Hotel - lot of boys looking for girl to make love with. Kunderne mingler rundt mellem hinanden og snakkede med pigerne og lavede aftaler med en pige og sammen gik de hen mod døren til trapperummet til Hurenhaus og videre til etagerne med Bollerummene. Jeg erindrer ikke at der var sådant nogen max tid i bollerummet - der var den tid der var nødvendig for, at kneppe færdig og få lettet trykket i hende og så ellers følges med hende ned til kontakthof - hvor kunden gik mod højre til udgangsslusen og hun ligeud og gennem døren tilbage til sin plads i Kontakthof og klar til næste kunde. Prisen for et knald i Dmark kan jeg ikke huske; men sandsynligvis som i DK, og dengang i de stadig fede økonomiske tider i Europa var det små penge - der var dengang en stor privat penge rigelighed i befolkningen pga af dyrtidsportionerne - hele den fantastiske penge rigelighed ville ingen ende tage - før 1979 så begyndte ”smalhans” og det kun blevet være og være siden. For nysgerrighedens skyld besøgte jeg igen Repeerbahn i 1992, og Eros Center + Kontakthof fandtes ikke mere. Taxachaufføren fortalte, at HIV fuldstændig havde lagt Repeerbahn som nærmest i graven. Det eneste der var tilbage af fordums ”SEX hørm” var et meeeget lille bordel med en ligeså lille Kontakthof i gadeplan. Måske bare 100m2 og nogle få gadepiger. Jeg snakkede med en af dem, hun kom fra Århus - det var ligesom lidt mere diskret end hjemme i Århus. Se det kendte I nok ikke til, - det store ”usynlige bordel” under Reeperbahn i Sct. Pauli - - og lige - hvor mange piger jeg selv bollede med - og deres alder osv - - det kan I selv fantasere om rigtigt længe Jeg var også på Herbert Strasse, - - der var ligesom i Eros Center adgang forbudt for kvinder og igen det med forskudte vægge, og den samme mængde nysgerrige kvinder. Hvordan de egentlig blev holdt tilbage husker jeg ikke. Det jeg husker fra Herbert Strasse er de mange vinduer med piger der byder sig til, jeg var der en enkelt gang og husker ikke videre derfra. Det er mit indtryk at Herbert Strasse stadig eksisterer med sine udstillingsvinduer. Jeg vil senere fortælle om et lille etablissement der hed ”Grosse Freiheit” - det var også grænseoverskridende - men på en helt anden, naturlig og uskyldig måde. Se drenge, - - hvis vi nu lige vender situationen en gang og der i Kontakthof kun er Gigoloer, og i selv står derude som ”girafhalse” og ser den ene smækre lækre unge tøs på bare 18 år og så ellers hele rækken af kvindealdre helt op til mellem 80 og ”skindød” spurte ned til gigoloerne, for at blive hugget godt og grundigt mellem benene af ungt virilt kød. - Prøv lige at forestille jer, at I er henvist til rollen som den ydmyget tilskuer, og tilmed blive provokeret af hende den smækre unge tøs 18 år - der med et veltilfreds smil og dinglende på højhælede sko kommer fra udgangsslusen og hen imod jer, og provokerer jer ved at hive lidt i op den lårkorte og med den anden hånd trække en serviet op af trusserne, - helt klistret - men af hvad. Hun netter sig og går lige forbi jer og I får et sød smil fra hende Hvordan tror I egentlig I har det med at være skinsyge forsmåede jalousi hanrej - for slet ikke at nævne jeres tanker om egen pik størrelse kontra gigoloernes - ??? Helt ærligt så tror jeg ingen mænd vil affinde sig med det - der vil udbryde borgerkrig. Mange hilsner Nyder livet Redigeret 25. Maj, 2014 af Nyder livet 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frenchlover1 4116 Skrevet 25. Maj, 2014 Det skriv vækker sgu minder. Om 70'erne, hvor jeg oplevede det samme. Stort set fuldstændig det samme. Virkelig godt beskrevet. Tak for det. Fantastisk at blive mindet om den parkeringskælder og det kedelige hus med bollerummene. Venligst French Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg