Hop til indhold

Advarsel. Svindel i Kolding

Featured Replies

Skrevet

Advarsel Advarsel Advarsel

Der er igen en gammel kendt svindel i omgang i Kolding. Dog med et nyt tvist der er træls for alle med MobilePay.

Varierende annoncer, hvor adressen oplyses ved kontakt, som Skovbrynet 1 (Comwell Hotel), eller andre meget mondæne adresser for hotel eller dyre forretnings lejligheder. Man skal betale halvdelen forud og den anden halvdel til en person i receptionen (?!).

Laver man ikke en aftale, får man en mail hvor de vil have 8000kr i erstatning. Og en meget kort tidsfrist til at betale.

Betaler man ikke inden for tidsfristen, kommer truslerne. Selv om man har hemmeligt nummer, som jeg har, kan dette jo ses i en sms. Det nye er at de kan finde navn på dig på MobilePay efter den nyeste sikkerheds opdatering af samme, hvor info om modtager/afsender nu hentes direkte i cpr registret. Af sikkerheds hensyn. Så vær opmærksom på dette. BRUG ET BURNER NUMMER TIL AT KONTAKTE GLÆDESPIGER I FREMTIDEN. Eller ring, med hemmeligt nummer slået til hvis ens abonnement tillader det, da dette stadig ikke kan spores. Ikke mere sms.

Så pas på. De truer med at ringe, hvis de kan finde ens adresse ud fra navn og tlf. nummer, til andre på adressen, hvis der er nogen med et nummer, og fortælle at man har bollet en luder og hvilke perversiteter man har lavet med hende (ja, det er sproget), for at bygge truslen op. Betaler man ikke inden første tidsfrist udløber, er der en ny trussel, om tæskehold og voldsomme renter.

SÅ PAS PÅ

Der er desværre nogen der falder for truslerne og betaler, da konsekvenserne af at ens kone/kæreste/søster/datter, eller andre, får at vide at man boller en luder i røven (bare et eksempel) kan skræmme mangen en mand til at bukke under.

SÅ PAS PÅ

P.S. Glemte at skrive, at jeg ikke ved hvad præcist der sker hvis man laver en aftale, andet end at forudbetalingen temmelig sikkert er fortabt, da jeg tvivler på at der er en pige man kan møde, selv hvis man møder op. Jeg bakkede ud allerede da jeg genkendte adressen som værende Comwell.

Redigeret af Guest85
Tilføjet P.S

Skrevet
  • Author
Nuser007 skrev, 1 time siden:

Links ???

Dem jeg specifikt selv ved af, er fjernet fra Annoncelight, og links vil være nyttesløse.

P.S. Og der hvor jeg i OP skriver man får en mail med erstatningskrav, mener jeg SMS, men jeg kan ikke redigerer i posten mere.

Redigeret af Guest85
Tilføjet P.S

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.