Hop til indhold

Lidt musik til hjertet

Featured Replies

Skrevet

Hans Zimmer når han er bedst. de færreste kender ham nok men han har lavet musik til over 100 film. og til forskel for andre filmkomponister bærer hans musik aldrig præg af at være samlebåndsmusik ( jeg synes det i hvert fald ikke )

Måske er det ikke det rigtigt sted, men måske giver det gode minder fra jeres eget liv, jeg tænker i hvert fald på hvor meget jeg har opnåede i det seneste tid, det er dybt rørende. Lad os alle gå ud i sommeren med oprejst pande, optimisme og glæde.

God sommer til alle her fra

her er første del  

Skrevet

det er sjovt at du siger at hans musik ikke er samlebåndsmusik... men det er SÅ tydeligt at høre når det er ham der laver scores..  jeg ELSKER ham og jeg har altid et af hans tracks kørende når jeg kører bil.... meeeeen

hvis du hører fx gladiator, transformers og the rock lige efter hinanden vil du tro det er samme film :)

det samme med ham der har lavet til avatar og titanic... hvis du hører titanic først, så vil avatar lyde som en billig kopi hvor man hele tiden forventer at musikken vil lyde lidt anderledes end den gør.. 

de enkelte komponister har nogle særlige overgange de favoriserer meget og som gør dem meget let genkendelige :) 

Skrevet

Personligt er et af mine favorit stykker musik igennem de sidste mange år. Musikken fra interview with a vampire

Helt igennem fantastisk

Interview with the Vampire Soundtrack:

Skrevet
  • Author

Musikken til the Holiday er faktisk meget atypisk Hans Zimmer.

James Horner er jeg også vild med, ham der blandt andet har lavet musikken til Titanic. Han er også meget alsidige, men jeg tror nu også at han får såkaldte benspænd. Og nogen gange har de nok også lynende travlt så de må ty til genbrug.   

Skrevet
  • Author

Her er Hans Zimmer som ganske ung.

Driving miss Daisy tydeligt firser præget, kan godt lide klarinetten. filmen er faktisk også udmærket. 

Skrevet

Er også stor fan af Hans Zimmer :) men de stykker musik som i har nævnt er lige lovlig stille til min smag. Jeg er mere til de stykker der har et touch af drama, som for eks

Skrevet

Tillad mig at afspore (udvikle) strengen med filmmusik i en lidt anden retning.

Skrevet
  • Author

I første omgang handlede den end ikke om filmmusik, men det blev det til.

Jeg ville bare ønske god sommer med musik der er optimistisk og glad til de mange sommerminder eller andre minder i måtte have.

Tak for en meget lidenskabelig og smuk sang. dejligt underspillet og autentisk.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.