Hop til indhold

Penis kræft - ADVARSEL

Featured Replies

Skrevet

Man kan få penis kræft ved at have ubeskyttet blow job med en GP

Er hun smittet i munden med HPV, kan det gå videre til dig.

Jeg har fået konstateret peniskræft, og haft en del ubeskyttede blowjobs. Selv om jeg er vaccineret mod HPV.

Udsigterne er blandede. Lille stykke af penis skæres væk, til det syge væv er borte. Næste trin er at der bortskæres mere, og sidste er, hvis det er gået i lymferne, så skal de osse fjernes, og det er livsforkortende.

Så, for et øjebliks nydelse, betaler man med sin livslængde og helbred.

Der er kun 70 tilfælde om året, men lur mig om ikke mange har været forbi en GP, og blevet smittet.

Skrevet
Ramsaltet1 skrev, for 2 minutter siden:

Det gælder vist ikke kun for GP’er.

Skrevet
Lady Cherie skrev, for 12 minutter siden:

Måske ikke et indlæg, der høre ind under anmeldelser, men mere under generel debat🙂

Den er hermed flyttet...

Skrevet

Det er jeg ked af at høre @Ramsaltet1 Jeg håber dig alt det bedste i dit videre forløb 😊

Jeg synes du sætter det lidt på spidsen, og får det til at lyde som om at alle skal være bange for at få BJ uden kondom.

Iht. Kræftens bekæmpelse får ca. 60 personer hvert år peniskræft, heraf mener forskere at mellem 30-50% af disse tilfælde kan tilskrives HPV infektion. Altså ved mellem 18 og 30 personer forventes det at skyldes HPV infektion.

https://www.cancer.dk/peniskraeft-peniscancer/fakta/aarsager/

Iht. SundhedDK er følgende gældende for rygere

• I Danmark dør omkring 14.000 mennesker om året på grund af rygning

• Rygere lever i gennemsnit 10 år kortere end ikke rygere

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/sundhedsoplysning/rygning/om-rygning/sundhedsskader-ved-rygning-og-passiv-rygning/

Selv om vi antager at en stor del af de 14000 mennesker, er ældre mennesker der har fået følgeskader af rygningen og formentlig har skræntene helbred generelt så vil jeg stadig være meget mere bange for at min rygning tager livet af mig, end ubeskyttede blowjobs.

Når det er sagt så vil jeg da anbefale at alle os der frekventerer GP'er vaccineres mod HPV, da det ofte smitter uden symptomer og HPV vaccinen beskytter mod flere af de mest aggresive typer af HPV (de mest kræftfremkaldende)

Jeg får i hvert fald booket en tid hos vaccinationsklinikken ved snareste mulighed 😊

Skrevet

GPenjoyer

Havde fremhævet min point med langt flere beviser og fakta.

Tusind tak for informationer, og alt det bedste til Ramsaltet1

Redigeret af Kakam1980
GPenjoyer Havde fremhævet min point med langt flere beviser og fakta.

Skrevet
Legetimen skrev, 1 time siden:

Håber du kontaktede pigen og fortalte hende om forløbet?

Det er jo ikke sådan at man går ud i byen og får et BJ i weekenden og dernæst sidder med peniscancer hos den praktiserende læge mandag morgen. Med klamydia, gonorre eller andre kønssygdomme, hvor der kan være symptomer næsten med det samme man får sygdommen, kan man måske have en ide om hvor det kommer fra. Det forholder sig noget anderledes med HPV. Fra det øjeblik man bliver smittet med HPV går der mange, mange år, årtier ligefrem, før canceren udvikles. Ifølge WHO typisk 15-20 år for livmoderhalskræft, som er den hyppigste HPV-relaterede kræftform hos kvinder (https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/human-papilloma-virus-and-cancer).

Så i praksis er det fuldstændig umuligt at pinpointe hvor smitten kommer fra, med mindre man har et sexliv der kører på absolut vågeblus eller er 100% monogam det meste af livet.

Skrevet
Ramsaltet1 skrev, for 4 timer siden:

Du smider fanden på væggen man siger også man får kræft af at drikke

.

Du håber på det er også det men der er også mange andre måder man kan få det bare ved sex intet med oral sex at gøre .. og da du er vaccineret mod HPV er det nok ikke pga det. Nu kender jeg ikke din alder men rammer typisk mænd plus 50 år , kan være pga forhudsnævirng og andet

Er hun smittet i munden med HPV, kan det gå videre til dig.

Jeg har fået konstateret peniskræft, og haft en del ubeskyttede blowjobs. Selv om jeg er vaccineret mod HPV.

Udsigterne er blandede. Lille stykke af penis skæres væk, til det syge væv er borte. Næste trin er at der bortskæres mere, og sidste er, hvis det er gået i lymferne, så skal de osse fjernes, og det er livsforkortende.

Så, for et øjebliks nydelse, betaler man med sin livslængde og helbred.

Der er kun 70 tilfælde om året, men lur mig om ikke mange har været forbi en GP, og blevet smittet.

Nu behøver det jo ikke kun være HPV og slet ikke hvis du er vaccineret imod det, kan lige så godt komme via oral , vaginal eller anal sex eller generelt hud kontakt ud over det er et typisk 50 plus det rammer primært men kan også være pga manglende hygiene ved forhudsforsnævring osv Forhudsforsnævring: Hvis man har en stram forhud, kan det være svært at holde området rent, hvilket kan føre til kronisk irritation og betændelse.

1. Dårlig hygiejne: Manglende renlighed kan øge risikoen, især i kombination med forhudsforsnævring.

2. Rygning: Flere undersøgelser peger på, at rygning kan øge risikoen for at udvikle kræft i penis.

Man kan også få HPV eller Hepatitis vis at gi finder til en pige hvis du har en rift på fingeren osv .. så bare du bilder dig selv ind det er pga du har haft oral sex ubeskyttet .. kan ligeså godt være fra en kvinde du ikke har betalt for hvis det skal være i den boldgade.

Du kan også få HIV der er mange ting og lige kræft er jo teknisk set arveligt og er i ens dna bare ikke altid det aktiveres

Redigeret af Massage-testeren

Skrevet
Skrevet

Jeg håber, at du hurtigt kommer ovenpå igen. Den præcise årsag til peniskræft er ikke kendt..man mener dog at ca 50 procent af årsagerne skyldes hpv virus, men dette er dog langt fra sikkert

En anden årsag skyldes højst sandsynligt. Dårlig hygiejne og forhudsforsnævring: Manglende rengøring kan medføre ophobning af smegma (hudfedt) under forhuden. Dette kan give kronisk irritation, som øger risikoen, især hvis manden har en snæver forhud.

Dårlig immunforsvar, hvilket betyder at sygdommen oftest rammer mænd over 50 år.

Det er som sagt meget svært at give en præcis dato eller årsag til sygdommen. Derfor er det også håbløst at give en enkelt gang ubeskyttet sex årsagen til det. Det kan derfor være umuligt at give en enkelt person skylden for det

Det klogeste er selvfølgelig, at man undgår ubeskyttet sex hele livet, men det er der ikke mange, der gør.

Skrevet

Trist at høre og ønsker dig det bedste fremover.

Selv blev jeg HPV vaccineret hos lægen for et par år siden. Der stilles ikke spørgsmål til grunden herfor.

Man skal have tre vacciner og det kostede 4000 kr.

Vaccinen har først den maksimale beskyttelse efter 6 måneder.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.