Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Kæreste med en glædespige..?

Recommended Posts

Guest M54Årh.

Enig S.E. Mor! Og tak til Sisse for et meget ærligt og interessant indspark i debatten.

Den med magtforvridningen har ikke tidligere indgået i mine egne overvejelser .

Viden om dobbeltlivet giver magt, som alt anden viden, og bør ikke misbruges. Spørgsmålet er så, om et misbrug er udtryk for, at der ryger en finke af panden i et ophedet skænderi fx, eller er et udtryk for at en partner, uagtet hvad der er ellers er bedyret, dybest set ikke kan acceptere, at kvinden helt eller delvis ernærer sig som glædespige.

I de modbydelige skænderier med partneren, hvor vi føler os presset og sat til vægs,er den ubehagelige kendsgerning vel netop, at vi jagter partnerens ømme punkter.

Mange konflikter kan undgåes med en fair og respektfuld kommunikation. Og det er vist noget, vi bør øve os på hele livet igennem.

Redigeret af M54Årh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Uanset om man er kærester med en glædespige eller andre, så er den med at bruge ømme punkter i diskussioner om andet altså for lav. Gør det med mig, og det er ud. Jeg gør det heller ikke selv, og ville mene at blev jeg presset til det punkt, var det nok slut alligevel.

Jeg kan godt se hvad der menes med "magtforholdet" i hvad der tidligere er sagt. Jeg mener bare at det er et non-issue. Hvis nogen har så meget som bare TÆNKT tanken at bruge den slags som pression mod glædespigen/andre, så er der jo ikke længere tale om et kæresteforhold, i mine øjne. 

Kald mig dum og naiv - det er OK - men jeg mener altså at man skal respektere andre mennesker, kærester, venner, naboer, kolleger, og gør man det, opfører sig ordenligt, samtidig med at man ikke accepterer at man ikke bliver behandlet ordenligt: så bliver man behandlet ordenligt !!

Og accepterer man sig selv, og det job ens kæreste nu engang har valgt, elsker hende og der er ærlighed i forholdet; så er der altså ingen problemer som jeg ser det. Hvis forholdet så ikke holder, er det IKKE fordi pigen er glædespige. Det var bare ikke holdt alligevel. Men selvfølgelig; har man et problem med kærestens valg af job, skal man nok ikke gå ind i forholdet.

tvr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Cowboy &

.....elsk og bliv elsket, lad være og modtag intet. Respekter andre, og andre vil gøre det samme. GP'er har truffet et valg som mange almindelige piger ville løbe skrigende bort fra......det alene fortjener en stående applaus. Eroguide ville aldrig eksistere uden dem....og dermed....ingen debat....kun gråzone. GP'er har større nosser end de fleste mænd, men ingen mænd ville nogensinde indrømme det. De får ikke credit for det......(hmm jo penge og måske en god anmeldelse). Men lever og levere ydelser, som vi modtager, betaler for, for så at vende tilbage til "den virkelige verden" glade med et smil på læben. Drømmesex med en pige, som ellers for altid ville være uden for vores rækkevidde, og kun er tilgængelig hvis vi er villige til at dele vores midler (læs penge).

Min kæreste er GP, og der mest smukke menneske som jeg nogensinde har mødt. Sort selvværd, fantastisk empati for alle og frem for alt.....en viden om at hun gør det rigtige. Jeg er stolt af hende, for hun gør noget som ikke ret mange kan...... i særlig lang tid. Jeg elsker hende fordi hun kan leve med...frygten for at ingen kunne elske hende tilbage......fordi hun er GP. Jeg elsker hende fordi hun bare er pisse lækker, inden i og uden på.

Min kæreste er GP, og jeg er forhenværende gæst. Ævbæv bussemand

Love Cowboy

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var sammen med en glædespige i ca 1/2 år og der var ingen problemer mht hendes job. Jeg tror, hvis man ikke er den jalouxe type og kan abstraherer for hendes erhverv, eller kan lide det(som jeg kunne :) ) så er det lidt som et hvilket som helst andet forhold :)

Dog gav det mig et kæmpe personligheds boost ,samt oplevelse jeg aldrig vil være for uden.

Redigeret af DCDO

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

.....elsk og bliv elsket, lad være og modtag intet. Respekter andre, og andre vil gøre det samme. GP'er har truffet et valg som mange almindelige piger ville løbe skrigende bort fra......det alene fortjener en stående applaus. Eroguide ville aldrig eksistere uden dem....og dermed....ingen debat....kun gråzone. GP'er har større nosser end de fleste mænd, men ingen mænd ville nogensinde indrømme det. De får ikke credit for det......(hmm jo penge og måske en god anmeldelse). Men lever og levere ydelser, som vi modtager, betaler for, for så at vende tilbage til "den virkelige verden" glade med et smil på læben. Drømmesex med en pige, som ellers for altid ville være uden for vores rækkevidde, og kun er tilgængelig hvis vi er villige til at dele vores midler (læs penge).

Min kæreste er GP, og der mest smukke menneske som jeg nogensinde har mødt. Sort selvværd, fantastisk empati for alle og frem for alt.....en viden om at hun gør det rigtige. Jeg er stolt af hende, for hun gør noget som ikke ret mange kan...... i særlig lang tid. Jeg elsker hende fordi hun kan leve med...frygten for at ingen kunne elske hende tilbage......fordi hun er GP. Jeg elsker hende fordi hun bare er pisse lækker, inden i og uden på.

Min kæreste er GP, og jeg er forhenværende gæst. Ævbæv bussemand

Love Cowboy

Muligvis godt indlæg-men GP hva det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Muligvis godt indlæg-men GP hva det?

GP = GlædesPige... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg mener at det at være kæreste med en glædespige ER stort set UMULIGT på længere sigt.

Altså hvis hovedingrediensen og brændstoffet i forholdet skal være ubetinget kærlighed.

Det er noget helt andet hvis man blot ser forholdet som noget der er ikke skal tages for seriøst.

Så kan alt nok lade sig gøre.

Til gengæld er jeg sikker på at de mænd der har oplevet et forhold med en glædespige aldrig nogensinde ville have været foruden.

Det slår vilde gnister, der er masser af drama og jalousi.

Redigeret af Marquis de Sade

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Jeg mener at det at være kæreste med en glædespige ER stort set UMULIGT på længere sigt.

Altså hvis hovedingrediensen og brændstoffet i forholdet skal være ubetinget kærlighed.

Det er noget helt andet hvis man blot ser forholdet som noget der er ikke skal tages for seriøst.

Så kan alt nok lade sig gøre.

Til gengæld er jeg sikker på at de mænd der har oplevet et forhold med en glædespige aldrig nogensinde ville have været foruden.

Det slår vilde gnister, der er masser af drama og jalousi.

... Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvorfor du mener, som du gør...?

- Hvorfor mener du, at det stort set er umuligt på længere sigt?

- Hvorfor mener du, at et sådan forhold ikke skal tages for seriøst?

- Hvorfor mener du, at der nødvendigvis vil være en masse drama og jalousi?

Ser frem til dine svar, da du, uden tvivl, må have en helt masse erfaringer, med den slags forhold i rygsækken, siden du postulerer som du gør.. :);)  

Redigeret af Smuk Enlig Mor

Del dette indlæg

Link til indlæg

... Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvorfor du mener som du gør...?

- Hvorfor mener du, at det stort set er umuligt på længere sigt?

- Hvorfor mener du, at et sådan forhold ikke skal tages for seriøst?

- Hvorfor mener du, at der nødvendigvis vil være en masse drama og jalousi?

Ser frem til dine svar, da du, uden tvivl, må have en helt masse erfaringer, med den slags forhold i rygsækken, siden du postulerer som du gør.. :);)  

Jeg kunne personligt ikke udholde at min kæreste sommetider skulle deles med andre mænd, blot fordi at hun skulle tjene en skilling ekstra til budgettet.

Derfor tror jeg ikke på at grundlaget for en dybere kærlighedsrelation er til stede på længere sigt, da min personlige overbevisning er monogami.

Tillid er i min verden det vigtigste mellem to mennesker, og det er også en af grundsubstanserne for kærlighed.

En af mine veninder er GP ( on / off ), og hun ytrer sig ofte til mig, så indsigt har jeg da en smule af.

Der er ikke et eneste af hendes forhold der har kunne holde mere end 6 mdr og så pause.

Derfra kommer også min påstand med drama og jalousi. - hendes seneste forlovede troede sq at jeg lå og hyggede med hende.....

Redigeret af Marquis de Sade

Del dette indlæg

Link til indlæg

Efter at have læst Nikitas skønne beretning vil jeg også gerne give mit besyv med....

Da jeg startede i branchen for et lille års tid siden (efter en skilsmisse), havde jeg indstillet mig på at være single. Jeg kunne ikke forestille mig at man kunne have 

en kæreste som glædepige. Kærligheden må vente tænkte jeg.  Dels vidste jeg ikke om jeg selv ville kunne have en følelsesmæssig relation til en mand samtidig

med dette lidt "anderledes arbejde", og dels var jeg sikker på at INGEN mand ville være kæreste med en glædespige!  Men jeg blev klogere :) Jeg forelskede mig i

en kunde efter et par måneder og vi har stadig et dejligt forhold. Så ja, det kan lade sig gøre, tingene er ikke så sorte og hvide som vi nogle gange går og tror. Der

findes heldigvis så mange skønne gråzoner. Og der har jeg altid haft det bedst.

Kh

Maise

Det lyder helt fantastisk.

Tænk sig hvis han også følger med herinde.

Han må have et uendeligt stort overskud på alle mulige måder der eksistere.

Tillykke med ham.

Hvis jeg var dig, ville jeg satse alt hvad der er muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Spock

Tillykke med ham.

Hej Marquis.

Det virker som et noget sarkastisk svar. Det håber jeg ikke er tilfældet!

Vi er alle forskellige, og hvad er kan virke umuligt og utænkeligt for nogle, kan være det eneste rigtige for andre?! Jeg mener det er uklogt at generalisere og erklære at et forhold til en glædespige som udgangspunkt ikke kan tages for seriøst. Men jeg accepterer selvfølgelig at med en seksual moral der er i det monogame hjørne, vil det være en udfordring at have et forhold til en glædespige. I særdeleshed hvis der er jalousi med i blandingen.

Spock

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Jeg kunne personligt ikke udholde at min kæreste sommetider skulle deles med andre mænd, blot fordi at hun skulle tjene en skilling ekstra til budgettet.

Derfor tror jeg ikke på at grundlaget for en dybere kærlighedsrelation er til stede på længere sigt, da min personlige overbevisning er monogami.

Tillid er i min verden det vigtigste mellem to mennesker, og det er også en af grundsubstanserne for kærlighed.

En af mine veninder er GP ( on / off ), og hun ytrer sig ofte til mig, så indsigt har jeg da en smule af.

Der er ikke et eneste af hendes forhold der har kunne holde mere end 6 mdr og så pause.

Derfra kommer også min påstand med drama og jalousi. - hendes seneste forlovede troede sq at jeg lå og hyggede med hende.....

Marquis...

Kunne det tænkes, at der var andet end den "ekstra skilling til budgettet", der drev hende..?

Synes at du fremkommer med dine postulater på et MEGET tyndt grundlag, da du blot har været tilskuer og ikke egentlig involveret med den pågældende pige... Der kan nok tilføjes en del mere til historien end som så... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Marquis...

Kunne det tænkes, at der var andet end den "ekstra skilling til budgettet", der drev hende..?

Synes at du fremkommer med dine postulater på et MEGET tyndt grundlag, da du blot har været tilskuer og ikke egentlig involveret med den pågældende pige... Der kan nok tilføjes en del mere til historien end som så... :)

Ja det kunne udemærket være at hun er drevet af den spænding der ligger og befinder sig i gråzonerne som i tidligere har debatteret om i denne tråd.

Det var min personlige mening jeg tilkendegav. Ikke andres, og jeg syntes ikke at det er noget for mig at være kæreste med en der også hygger sig med andre.

Jeg tror ikke på at man kan bygge et stærkt tillidsforhold, hvis ens kæreste ligger og dyrker lagengymnastik med andre, for penge eller ej.

Når det er sagt, så kan vil ja da godt indrømme at mange af jer kvinder der sælger sex, har en sindsyg sexuel tiltrækningskræft på os mænd!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tillykke med ham.

Det ER fantastisk og JA, han er det mest rummelige, kærlige og overskudsagtige menneske jeg nogensinde har mødt. Og det med drama eller jalousi, det er ikke noget vi dyrker - for det gider ingen af os. Og modsat hvad du tror, så bygger vores forhold faktisk på TILLID - og en masse respekt for hinandens værdier og valg her i livet. Hvis du elsker nogen - så sæt dem fri!

Redigeret af MissMaise

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det ER fantastisk og JA, han er det mest rummelige, kærlige og overskudsagtige menneske jeg nogensinde har mødt. Og det med drama eller jalousi, det er ikke noget vi dyrker - for det gider ingen af os. Og modsat hvad du tror, så bygger vores forhold faktisk på TILLID - og en masse respekt for hinandens værdier og valg her i livet. Hvis du elsker nogen - så sæt dem fri!

Jeg er helt enig med de sidste linier du skriver her.

Redigeret af Journalisten

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det kunne udemærket være at hun er drevet af den spænding der ligger og befinder sig i gråzonerne som i tidligere har debatteret om i denne tråd.

Det var min personlige mening jeg tilkendegav. Ikke andres, og jeg syntes ikke at det er noget for mig at være kæreste med en der også hygger sig med andre.

Jeg tror ikke på at man kan bygge et stærkt tillidsforhold, hvis ens kæreste ligger og dyrker lagengymnastik med andre, for penge eller ej.

Når det er sagt, så kan vil ja da godt indrømme at mange af jer kvinder der sælger sex, har en sindsyg sexuel tiltrækningskræft på os mænd!

Sex og elskov er ifølge mange filosoffer kun beregnet til at formere os på jorden.

Hilsen

Journalisten

Redigeret af Journalisten

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror, jeg forstår dig og din holdning. Jeg er bare ikke helt enig. Jeg er enig i, at tillid er essentielt i et par forhold. For hvis den ikke er der, kan kærligheden umulig finde sin rette plads; sit sande udtryk. Jeg tænker, at hvis kærligheden skal have de mest gunstige vilkår, må det dreje sig om åbenhed og ærlighed; at intet bliver skjult, intet hemmelighedskræmmeri.

Men hvorfor skulle man så ikke kunne have tillid til sin kæreste - altså, hvis hun var glædespige - hvis forholdet netop byggede på åbenhed og ærlighed? 

Tillid drejer sig om sandhed; at der ikke er løgne involveret. Det drejer sig ikke om det erhverv, hun har valgt. For hvis hun er en GP, så er det jo åbenlyst, hvad hendes arbejde går ud på, hvilket på ingen måde kan være et grundlag for mistillid. For det er jo hendes arbejde!! Hun ved det, du ved det, det er åbenlyst for jer begge to. Mistillid kan kun få sin næring, hvis man ikke kan stole på hinanden!

Hermed er det ikke sagt, at det ikke kan være problematisk at være kæreste med en GP. Men alle parforhold er problematiske, eller bliver det som regel. Nøj. hvor har jeg set mange parforhold gå i stykker på miskommunikation :-/

Og skal jeg her vende debatten lidt på hovedet, kunne jeg spørge: er der ikke fordele ved at blive kæreste med en glædespige?   

Jo, siger jeg! Det forudsætter selvfølgelig, at hun er et intelligent, reflekterende og empatisk menneske (lige som en selv). Men netop det, at hun er GP, vil tvinge en sund kommunikation frem. Det vil tvinge begge parter til at lægge kortene på bordet, være åbne over for hinanden og stille spørgsmålene: vil vi det her, kan vi det her? Og netop disse spørgsmål ville være udgangspunktet for forholdet. Jeg kender til mange forhold, der aldrig er nået til at stille sig selv disse spørgsmål.

Et kæresteforhold med en GP tvinger en kommunikation i gang (at ville hinanden), hvilket jeg ofte tror er en mangelvare. Man bliver forelsket, flyder med og lige pludselig finder man ud af, at man rent faktisk aldrig har fået snakken om, hvad man vil hinanden i det længere løb. Og denne samtale er nok meget svær at tage op efter 2-3 år som kærester - mange får den aldrig taget. Jeg skal blot se på mine egne forældre for at få en dårlig smag i munden. Ærgeligt!

Så skal man være kæreste med en GP, må det som udgangspunkt være i kommunikationens ånd - åbenhed, ærlighed og tillid. Hvis ikke, er forholdet dødsdømt allerede inden sin fødsel.

Og ja, det er sgu da en fordel eller et plus. For det er jo kærlighedens grundlag, ikke?

/Dandy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Cowboy &

....WAOUU, fantastisk mange spændende indlæg til SEM`s "kæreste med en glædespige".(godt emne SEM...tak). Kan kun sige at det glæder mig at vi så forskellige i fællesskabet på EG. På trods af alle meningerne går jeg ud fra at ALLE enten er købere eller sælgere, og det sætter lidt rammerne for hvad man "kan mene" uden at virke hyklerisk. Kærlighed og sex hænger uløseligt sammen for nogle....og stor respekt for den holdning. Jeg har sat mig selv og min skønne kæreste fri for den jalousi og det drama......som næsten altid opstår når sex og begær er involveret, og hun har gjort det samme. Og min pointe er........er man i stand til at skille de to ting ad.....ja så wupti har man så lige pludselig et liv med mange færre bekymringer.....forstår i?. Det handler ikke om "åbne forhold" hvor der er tilladelse til at rode rundt som man vil, men om at respektere hinanden, mærke hinandens følelser......og for gud skyld en snak i ny og næ....vigtigt.

Jeg har mødt en fantastisk pige på en klinik hvor de solgte sex og det var skide heldigt.....for jeg ville gerne købe noget. Men jeg kunne sq ligesågodt have mødt hende i Føtex. 

Til sidst vil jeg lige svineprale med hende.....hun har den smukkeste hjerne jeg har mødt og hendes værdier er helt på plads.....tænk over det, når i lige glemmer at rejse jer i s toget for en gammel dame med stok.Hun har styr på økonomi og fremtid. Hun er den bedste mor jeg har set og pisse god til at lave mad. Og det hele er jo så pakket smukt ind........grrrrr to die for. Elsker dig skat.

Love Cowboy

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det hele afhænger vel af om man kan leve med, at ens partner har sex med mange andre end én selv.

Om det så er for penge, i en swingerklub eller et andet forum.

I mange sammenhænge vil det helt sikkert være forbundet med et "status tab" for en mand, at have en hustru/kæreste, der solgte sex.

Herinde er accepten af den slags nok mere udbredt, end i samfundet generelt, hvilket man da også kan læse ud fra de allerede afgivne svar i denne tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg

det ville jeg faktisk gerne være kærste med en glædspige men kan ikke finde hende som vil med mig ss.

en som lyst til være kærste med en mand som jeg kan i jo skrive ss

men jo ville gerne, da jeg ser jobbet som glædespige er et job som alle andre,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er umuligt at være kæreste med en glædespige over en længere periode.

Så lad være med at drømme om det, selvom fantasien fare afsted med jer.

Forhold jer til virkeligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...