Martyren 1200 Skrevet 23. Maj, 2014 Jasmin ..... Lige et spørgsmål ...... Du har ikke tænkt dig at stille op som kandidat til folketinget vel ... ? ...... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 23. Maj, 2014 Jasmin ..... Lige et spørgsmål ...... Du har ikke tænkt dig at stille op som kandidat til folketinget vel ... ? ...... synes du da jeg burde det ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 23. Maj, 2014 Ikke helt. Tingene fungerer lidt anderledes i den politiske verden. Her har de deres helt egen dynamik, og jeg vil æde mit gamle storsejl på, at denne sag vil blive ved med at rulle, indtil Løkke dokumenterer, at der er betalt skat af "gaverne". Omvendt bevisbyrde eller ej. og det er derfor jeg har minus respekt for familien DK i den her sag... fordi hvis det var den almindelige dansker - så ville det ikke være sådan det er bare ikke ok.... det er ikke i orden at forlange forkert retspraksis fordi manden er politisker... ALLE - også politikere må altså være uskyldige til det modsatte er bevist.... ikke bare tyder på kan det bevises at manden har snydt i skat - fint... så er han et fjols igen igen... men han skal fandme ikke selv bevise det... mere forkert kan det bare ikke blive Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 23. Maj, 2014 (edited) Redigeret 23. Maj, 2014 af Jasmin Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. Maj, 2014 Og i dag er det, selvretfærdige og selvfede Margrete Auken, der topper nyhederne: http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-05-22-medie-auken-k%C3%B8bte-annoncer-%C3%B8rem%C3%A6rkede-eu-penge Og lige netop den sag, synes jeg er meget værre end Løkkes. Pinligt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Martyren 1200 Skrevet 23. Maj, 2014 Ok så skider vi på moral og politiske grundholdninger, alt hvad der ikke er ulovligt skal dyrkes !!!!! ......... Vel og mærke så længe det kun handler om os selv !!!! ...... Men de andre må ikke !!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 23. Maj, 2014 Til sailor: takker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 23. Maj, 2014 ....det er ikke i orden at forlange forkert retspraksis fordi manden er politisker... ALLE - også politikere må altså være uskyldige til det modsatte er bevist.... ikke bare tyder på kan det bevises at manden har snydt i skat - fint... så er han et fjols igen igen... men han skal fandme ikke selv bevise det... mere forkert kan det bare ikke blive Som Onslow skrev højere oppe i strengen, må man faktisk forvente - og kræve - en højere moralsk standard af lovgiverne. Det ser jo ikke kønt ud, hvis en politiker f.eks stemmer for et (fortsat) forbud mod hash og få timer efter af politiet bliver antruffet som handlende i Pusher Street. I denne sag forstår jeg simpelthen ikke, at Løkke ikke siger: "Ålerajt, jeg skal efter normal dansk retspraksis ikke bevise min uskyld, men da jeg har rent mel i posen, vil jeg da gerne - for at undgå en bunke problemer, polemik og mistænkeliggørelse, som politisk kan koste mig dyrt - fremlægge mine regnskaber". Hvor svært kan det være? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. Maj, 2014 Hvor svært kan det være? Hvorfor skulle han? Vi er alle ens for loven. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 23. Maj, 2014 Hvorfor skulle han? Vi er alle ens for loven. Jeg ser, at du totalt misser pointen i mit indlæg: Hvorfor pokker udsætte sig for hetz og heksejagt, Ekstrabladet, samt store politiske omkostninger for sig selv og partiet, hvis man alligevel med god samvittighed selv kan fremvise et "rent" papir? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 23. Maj, 2014 Som Onslow skrev højere oppe i strengen, må man faktisk forvente - og kræve - en højere moralsk standard af lovgiverne. Det ser jo ikke kønt ud, hvis en politiker f.eks stemmer for et (fortsat) forbud mod hash og få timer efter af politiet bliver antruffet som handlende i Pusher Street. I denne sag forstår jeg simpelthen ikke, at Løkke ikke siger: "Ålerajt, jeg skal efter normal dansk retspraksis ikke bevise min uskyld, men da jeg har rent mel i posen, vil jeg da gerne - for at undgå en bunke problemer, polemik og mistænkeliggørelse, som politisk kan koste mig dyrt - fremlægge mine regnskaber". Hvor svært kan det være? Må man som politiker godt besøge Jasmin, eller er det heller ikke moralsk iorden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 23. Maj, 2014 Må man som politiker godt besøge Jasmin, eller er det heller ikke moralsk iorden Altså, hvis nogen politiker tør rive sig på den kaktus, der hedder Jasmin, så er det sgu' også hans egen skyld. Hvordan han vil forklare de røde streger på ryggen over for Rigsrevisionen, er hans eget problem :D :D 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. Maj, 2014 Jeg ser, at du totalt misser pointen i mit indlæg: Hvorfor pokker udsætte sig for hetz og heksejagt, Ekstrabladet, samt store politiske omkostninger for sig selv og partiet, hvis man alligevel med god samvittighed selv kan fremvise et "rent" papir? Igen, hvorfor skulle han fremvise sine skattepapirer bare fordi hr og fru DK hyler op? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 23. Maj, 2014 Igen, hvorfor skulle han fremvise sine skattepapirer bare fordi hr og fru DK hyler op? Igen: Du forstår helt åbenlyst hverken pointen eller politik i almindelighed. Så nu hensætter jeg dig til syltekrukken. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. Maj, 2014 Igen: Du forstår helt åbenlyst hverken pointen eller politik i almindelighed. Så nu hensætter jeg dig til syltekrukken. Det var jo et intelligent indlæg. Jeg tror bare, at jeg lader det stå ubesvaret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 23. Maj, 2014 Det var jo et intelligent indlæg. Jeg tror bare, at jeg lader det stå ubesvaret I sin substans var det faktisk også det, jeg gjorde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. Maj, 2014 I sin substans var det faktisk også det, jeg gjorde Det så ikke sådan ud Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 23. Maj, 2014 BX - det skal han ikke fordi det rent principielt vil være umådeligt forkert.. at være politiker skal IKKE være ensbetydende med at skabe præcedens for at alle danskere ikke er lige for loven.. det er muligt at man kan forvente (IKKE kræve) en højere moralsk forpligtelse, men i såfald taler vi IKKE jura.... vi kan allernådigst tale lovens ånd men ikke lovens bogstav og det er nu engang lovens bogstav der gælder og der i følge skal han aldrig never ever bevise sin uskyld eller ligge under for nogen der fuldstændig uden hjemmel kræver dette man er ikke frit jaget vildt eller lovløs fordi man er politiker... heller ikke selv om man er i forreste rækker og har dummet sig før 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Martyren 1200 Skrevet 24. Maj, 2014 Lad os nu antage at en person ryger på et hotelværelse, hvor det ,vel og mærke, er forbudt at ryge. Derudover har denne person selv været en af beslutningstagerne bag dette forbud. Er det så ikke både moralsk forkert, dobbeltmoralsk og ulovligt at ryge pågældende sted ? Sæt X i JA Sæt X i NEJ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Martyren 1200 Skrevet 24. Maj, 2014 Så vi må altså konkludere at årsagen til at Lars Løkke ikke fremlægger bevis for at han er uskyldig, er af principielle årsager ....... ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg