Hop til indhold
Martyren

Nøgne er vi alle ens......

Recommended Posts

Jasmin ..... Lige et spørgsmål ...... Du har ikke tænkt dig at stille op som kandidat til folketinget vel ... ? ......

synes du da jeg burde det ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke helt.

Tingene fungerer lidt anderledes i den politiske verden. Her har de deres helt egen dynamik, og jeg vil æde mit gamle storsejl på, at denne sag vil blive ved med at rulle, indtil Løkke dokumenterer, at der er betalt skat af "gaverne".

Omvendt bevisbyrde eller ej.

og det er derfor jeg har minus respekt for familien DK i den her sag...  fordi hvis det var den almindelige dansker - så ville det ikke være sådan

det er bare ikke ok.... 

det er ikke i orden at forlange forkert retspraksis fordi manden er politisker... ALLE - også politikere må altså være uskyldige til det modsatte er bevist.... ikke bare tyder på

kan det bevises at manden har snydt i skat - fint... så er han et fjols igen igen... men han skal fandme ikke selv bevise det... mere forkert kan det bare ikke blive 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ok så skider vi på moral og politiske grundholdninger, alt hvad der ikke er ulovligt skal dyrkes !!!!! ......... Vel og mærke så længe det kun handler om os selv !!!! ...... Men de andre må ikke !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

....det er ikke i orden at forlange forkert retspraksis fordi manden er politisker... ALLE - også politikere må altså være uskyldige til det modsatte er bevist.... ikke bare tyder på

kan det bevises at manden har snydt i skat - fint... så er han et fjols igen igen... men han skal fandme ikke selv bevise det... mere forkert kan det bare ikke blive 

Som Onslow skrev højere oppe i strengen, må man faktisk forvente - og kræve - en højere moralsk standard af lovgiverne.

Det ser jo ikke kønt ud, hvis en politiker f.eks stemmer for et (fortsat) forbud mod hash og få timer efter af politiet bliver antruffet som handlende i Pusher Street.

I denne sag forstår jeg simpelthen ikke, at Løkke ikke siger:

"Ålerajt, jeg skal efter normal dansk retspraksis ikke bevise min uskyld, men da jeg har rent mel i posen, vil jeg da gerne - for at undgå en bunke problemer, polemik og mistænkeliggørelse, som politisk kan koste mig dyrt - fremlægge mine regnskaber".

Hvor svært kan det være?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvorfor skulle han?

Vi er alle ens for loven.

Jeg ser, at du totalt misser pointen i mit indlæg:

Hvorfor pokker udsætte sig for hetz og heksejagt, Ekstrabladet, samt store politiske omkostninger for sig selv og partiet, hvis man alligevel med god samvittighed selv kan fremvise et "rent" papir?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som Onslow skrev højere oppe i strengen, må man faktisk forvente - og kræve - en højere moralsk standard af lovgiverne.

Det ser jo ikke kønt ud, hvis en politiker f.eks stemmer for et (fortsat) forbud mod hash og få timer efter af politiet bliver antruffet som handlende i Pusher Street.

I denne sag forstår jeg simpelthen ikke, at Løkke ikke siger:

"Ålerajt, jeg skal efter normal dansk retspraksis ikke bevise min uskyld, men da jeg har rent mel i posen, vil jeg da gerne - for at undgå en bunke problemer, polemik og mistænkeliggørelse, som politisk kan koste mig dyrt - fremlægge mine regnskaber".

Hvor svært kan det være?

Må man som politiker godt besøge Jasmin, eller er det heller ikke moralsk iorden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Må man som politiker godt besøge Jasmin, eller er det heller ikke moralsk iorden

Altså, hvis nogen politiker tør rive sig på den kaktus, der hedder Jasmin, så er det sgu' også hans egen skyld.

Hvordan han vil forklare de røde streger på ryggen over for Rigsrevisionen, er hans eget problem :P:D :D :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg ser, at du totalt misser pointen i mit indlæg:

Hvorfor pokker udsætte sig for hetz og heksejagt, Ekstrabladet, samt store politiske omkostninger for sig selv og partiet, hvis man alligevel med god samvittighed selv kan fremvise et "rent" papir?

Igen, hvorfor skulle han fremvise sine skattepapirer bare fordi hr og fru DK hyler op?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Igen, hvorfor skulle han fremvise sine skattepapirer bare fordi hr og fru DK hyler op?

Igen: Du forstår helt åbenlyst hverken pointen eller politik i almindelighed. Så nu hensætter jeg dig til syltekrukken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Igen: Du forstår helt åbenlyst hverken pointen eller politik i almindelighed. Så nu hensætter jeg dig til syltekrukken.

Det var jo et intelligent indlæg. Jeg tror bare, at jeg lader det stå ubesvaret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var jo et intelligent indlæg. Jeg tror bare, at jeg lader det stå ubesvaret :)

I sin substans var det faktisk også det, jeg gjorde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

I sin substans var det faktisk også det, jeg gjorde

Det så ikke sådan ud ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

BX - det skal han ikke fordi det rent principielt vil være umådeligt forkert.. 

at være politiker skal IKKE være ensbetydende med at skabe præcedens for at alle danskere ikke er lige for loven.. 

det er muligt at man kan forvente (IKKE kræve) en højere moralsk forpligtelse, men i såfald taler vi IKKE jura.... vi kan allernådigst tale lovens ånd men ikke lovens bogstav

og det er nu engang lovens bogstav der gælder og der i følge skal han aldrig never ever bevise sin uskyld eller ligge under for nogen der fuldstændig uden hjemmel kræver dette

man er ikke frit jaget vildt eller lovløs fordi man er politiker...  heller ikke selv om man er i forreste rækker og har dummet sig før 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lad os nu antage at en person ryger på et hotelværelse, hvor det ,vel og mærke, er forbudt at ryge. Derudover har denne person selv været en af beslutningstagerne bag dette forbud. Er det så ikke både moralsk forkert, dobbeltmoralsk og ulovligt at ryge pågældende sted ?

Sæt X i JA

Sæt X i NEJ

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så vi må altså konkludere at årsagen til at Lars Løkke ikke fremlægger bevis for at han er uskyldig, er af principielle årsager ....... ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...