Hop til indhold
Borende X

Citat, Punktum

Recommended Posts

Jeg synes ikke, mit indlæg hører hjemme i de andre fora, så jeg vover det ene øje og lægger det her. Ellers må Bunkeren jo flytte det.

 

Jeg har bemærket en besynderlig tendens, der er begyndt at gribe om sig herinde på det sidste. Senest i strengen om Mylena, men der er flere eksempler blot de sidste to dage:

 

Brugere er begyndt at citere større eller mindre indlæg uden at skrive nogen som helst ledsagende kommentar til.

 

Hvad er filosofien bag det?

 

En sådan handling er helt meningsløs, for hvad vil "kopisten" sige med dette? Er han – for det er jo som regel en han – enig i citatet? Er han uenig i citatet? Eller er der noget, han vil fremhæve?

 

Uden et indlæg eller blot en kommentar i tilknytning til citatet, er der tale om spild af spalteplads.

Kunne folk herinde ikke godt aflægge sig denne besynderlige vane?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Organizer

Jeg tror ikke, at der er nogen tendens bag det fænomen, kun at det drejer sig om nyere brugere, der kommer til at klikke på "citer" knappen. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt spørgsmål.

Mit svar: Det tæller på ens beskedkonto.

 

Skal der indføres besked-begrænsninger herinde?

Max 5 pr. dag!!

 

Men alligevel: God hvededags-ferie...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ikke, mit indlæg hører hjemme i de andre fora, så jeg vover det ene øje og lægger det her. Ellers må Bunkeren jo flytte det.

 

Jeg har bemærket en besynderlig tendens, der er begyndt at gribe om sig herinde på det sidste. Senest i strengen om Mylena, men der er flere eksempler blot de sidste to dage:

 

Brugere er begyndt at citere større eller mindre indlæg uden at skrive nogen som helst ledsagende kommentar til.

 

Hvad er filosofien bag det?

 

En sådan handling er helt meningsløs, for hvad vil "kopisten" sige med dette? Er han – for det er jo som regel en han – enig i citatet? Er han uenig i citatet? Eller er der noget, han vil fremhæve?

 

Uden et indlæg eller blot en kommentar i tilknytning til citatet, er der tale om spild af spalteplads.

Kunne folk herinde ikke godt aflægge sig denne besynderlige vane?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ikke, mit indlæg hører hjemme i de andre fora, så jeg vover det ene øje og lægger det her. Ellers må Bunkeren jo flytte det.

 

Jeg har bemærket en besynderlig tendens, der er begyndt at gribe om sig herinde på det sidste. Senest i strengen om Mylena, men der er flere eksempler blot de sidste to dage:

 

Brugere er begyndt at citere større eller mindre indlæg uden at skrive nogen som helst ledsagende kommentar til.

 

Hvad er filosofien bag det?

 

En sådan handling er helt meningsløs, for hvad vil "kopisten" sige med dette? Er han – for det er jo som regel en han – enig i citatet? Er han uenig i citatet? Eller er der noget, han vil fremhæve?

 

Uden et indlæg eller blot en kommentar i tilknytning til citatet, er der tale om spild af spalteplads.

Kunne folk herinde ikke godt aflægge sig denne besynderlige vane?                                                                                                                                                          eller dem der skriver svaret her i feltet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man læser Citater godt igennem (eller ihvertfald det sidste af den), så har personen faktisk skrevet noget... ihvertfald i nogle af tilfældene.

Tror bare de klikker eller sådan lidt for vildt og deres indlæg så ender i citatet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis man læser Citater godt igennem (eller ihvertfald det sidste af den), så har personen faktisk skrevet noget... ihvertfald i nogle af tilfældene.

Tror bare de klikker eller sådan lidt for vildt og deres indlæg så ender i citatet.

 

Du har sikkert ret. Det er åbenbart en udfordring for nogle at flytte curseren og skrive et svar under citatboksen, hvorefter det hele ender med at blive en gang ulæseligt misk-mask. :sad:

 

At citatet ofte er unødvendigt, er så en anden sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har sikkert ret. Det er åbenbart en udfordring for nogle at flytte curseren og skrive et svar under citatboksen, hvorefter det hele ender med at blive en gang ulæseligt misk-mask. :sad:

 

Folk skriver jo også midt inde i et citat....  men glemmer bare at ændre skrift farve...

 

At citatet ofte er unødvendigt, er så en anden sag.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

smo sagde den 14 Maj 2014 - 8:58 PM: snapback.png

 

 

 

Ja, der er bl.a. også derfor, at det bliver ulæseligt; netop fordi svaret ikke fremgår tydeligt.

 

Og undskyld mig og min negative indstilling, men det er da sjusk ikke at sørge for at svaret fremgår tydeligt, og i øvrigt også at gøre noget så gammeldags som at læse korrektur på det, man svarer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ikke, at der er nogen tendens bag det fænomen, kun at det drejer sig om nyere brugere, der kommer til at klikke på "citer" knappen. :)

 

Jeg har nævnt det tidligere i andre tråde, hvor fænomenet er forekommet - at man nemt fremfor at trykke på "I like", istedet kommer til at trykke på "svar" - trykker man så efterfølgende på "send" - har vi miseren  :cry:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har nævnt det tidligere i andre tråde, hvor fænomenet er forekommet - at man nemt fremfor at trykke på "I like", istedet kommer til at trykke på "svar" - trykker man så efterfølgende på "send" - har vi miseren  :cry:

 

Vi er nok mange, der er klar over, at du har nævnt det flere gange. :-P  Men hvorfor trykke på "send" iøvrigt  hvis man har intention om at trykke  "Like dette", det giver da ingen mening. :???:

 

Men det betyder jo heller ikke, at man ikke har mulighed for at rette op på fejlen efterfølgende f.eks. ved at slette den fejlciterede tekst og skrive en lille kommentar og bede en moderator slette resterne af indlægget.

 

Men deuden sker det også jævnligt, at et svar gemmer sig midt i den tekst, der citeres, men opdager man kun hvis man bruger tid på at læse det 'kommenterede' citat som anført tidligere. 

 

Og for at gentage mig selv, så kan disse fejl kan undgås hvis den, der skriver indlægget, bruger ganske kort tid på at læse korrrektur.  :mad:

Redigeret af smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt spørgsmål.

Mit svar: Det tæller på ens beskedkonto.

 

Skal der indføres besked-begrænsninger herinde?

Max 5 pr. dag!!

 

Men alligevel: God hvededags-ferie...

God ide, men så skulle der nok være nogle der skulle have nogle "Euro abstinens piller", og hvem skulle udstede dem?

Euroguide? Ja så ville det jo være en "skjult" indtægt, og da Eurogide ikke er ude på at tjene penge, men være et forum for

debat om sex køb og, og hvad der dermed følger, så kunne det være at nogle debatter blev kortere, mere saglige. Så pillen ville være gratis, den hedder 5 indlæg i snit pr 24 timer 

Vi ville nok også undgå mange af de der mudderkastninger, nogen er bedre til at skjule dem, end andre, men de er der!

kommer lige med et ord, mange ikke forstår, og hvorfor gør de det?

 

Så jeg tror at en begrænsning på 5 ville være en god ide, det vil også få dem der svarer tid til at tænke over hvad de svarer, inden de svarer, og hvad de svare. Nogle vil sige langsomt/langtrukkent, ja men en velovervejet debat :)

 

God Bededag

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

God ide, men så skulle der nok være nogle der skulle have nogle "Euro abstinens piller", og hvem skulle udstede dem?

Euroguide? Ja så ville det jo være en "skjult" indtægt, og da Eurogide ikke er ude på at tjene penge, men være et forum for

debat om sex køb og, og hvad der dermed følger, så kunne det være at nogle debatter blev kortere, mere saglige. Så pillen ville være gratis, den hedder 5 indlæg i snit pr 24 timer 

Vi ville nok også undgå mange af de der mudderkastninger, nogen er bedre til at skjule dem, end andre, men de er der!

kommer lige med et ord, mange ikke forstår, og hvorfor gør de det?

 

Så jeg tror at en begrænsning på 5 ville være en god ide, det vil også få dem der svarer tid til at tænke over hvad de svarer, inden de svarer, og hvad de svare. Nogle vil sige langsomt/langtrukkent, ja men en velovervejet debat :)

 

God Bededag

 

Hmmm. Det er, såvidt jeg ved, muligt at oprette flere profiler på EG, så det vil kræve at IP adresser logges for alle indlæg fremover, hvis der skal lukkes ned for x antal (5?) indlæg fra samme IP adresse, ellers giver det jo ingen mening. Så brugernavnet bliver komplet ligegyldigt.

 

Men iøvrigt en dårlig løsning at lukke for muligheden for at svare ubegrænset i debatter, ikke ikke mindst for de lyserøde, som er i undertal herinde og hurtigt kan løbe tør for svarmuligheder, selvfølgelig fordi det ikke giver mening for dem at ha' en alternativ brugerprofil.

 

Min mening er, at det forslag ikke kan bruges til noget som helst.  :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...