Hop til indhold

Hvordan er det at have en Pik?

Featured Replies

Skrevet

En veninde der er sexolog er ved at skrive en bog og har rakt ud fordi hun ved at jeg er meget bevidst og god til at sætte ord på ting som mange har svært ved.

Hun vil skrive et kapitel om pikken og især om hvad kvinder bør vide og forstå bedre.

Jeg har selv en masse input, men tænkte at der her på siden er en masse mænd der måske kan supplere og perspektivere. Alle former for input er velkommen og naturligvis også fra de damer, som igennem branchen har været i kontakt med rigtig mange tissemænd.

Mine pointer:

Betragt pikken som var den et menneske, med behov, følelser og ofte en smule ondt i selvværdet. Den har brug for accept, for at føle sig velkommen og værdsat og den har brug for ros og at føle sig elsket og kompetent.

Det er dejligt som mand at blive rost for det man er og kan, men få ting går direkte i selvværdet, som ros og kærlighed til vores lem.

Vi oplever den næsten også som et selvstændigt væsen. Vores underbevidsthed tændes ofte af smukke kvinder, hvilket pikken reagerer på og bringer det frem i bevistheden. Det føles lidt som om han kalder på os og gør os opmærksomme på lækkerierne.

Specifikke pointer:

• Det er super lækkert at blive rørt på penis, når den ikke er erigeret, hvis det bliver gjort på den rigtige måde. Lad være med at prøve at forcere en rejsning, men hold om og nus den stille og roligt. På den måde føles den accepteret også når den ikke lige står rank og klar. Under forskellige seksuelle aktiviteter kan man let miste rejsningen, hvilket kan være sårbart og så er det super helende at mærke at hun elsker og nyder den, selv om den ikke lige er stiv.

• Undersiden er vigtig. Mange tror at hovedet (glans) er det mest følsomme område, men faktisk er undersiden (på og langs urinrøret) langt mere følsomt overfor stimuli i forspillet. Læg hans semi erigerede pik op ad maven og slik eller nus nænsomt undersiden fra rod til spids.

• På samme måde som accepten af den "slappe" penis er helende, så kan accepten af den stive også være det. Når man f.eks. ligger i ske, så er det helt naturligt at manden får rejsning. Kvinder opfatter det som regel som opfordring til/pres for at vi skal dyrke sex og trækker sig fra kontakten, hvis de ikke lige har lyst. Men det er ærgerligt, da man ofte sagtens kan blive i den dejlige kontakt også selv om det ikke lige bliver til sex. Nogle gange vil man faktisk også selv gerne bare sove, men vi er ikke herrer over hvornår vores pik reagerer. Det er super nice, hvis den bare kan få lov til at være der uden at den skal føles påtrængende. Ræk evt. om og giv den et klem, som tegn på at du har lagt mærke til den og påskønner den, selv om i ikke lige skal knalde nu.

• Udløsning er et tveægget sværd! Ja det er dejligt at komme, men det medfører for de fleste at vores evne OG lyst forsvinder fra det ene øjeblik til det andet. Rigtig mange kvinder tror at udløsning er det eneste eller vigtigste mænd ønsker ifm. sex, men der er skrevet tykke bøger om hvordan man kan kontrollere og stoppe udløsningen, så man kan dyrke sex i længere tid. Vi ville elske at kunne sprøjte og få orgasme og kunne knalde videre, som kvinder kan når de får orgasme og der er meget skam forbundet med at føle at man kommer for tidligt, da det vi ønsker aller højest er at føle at vi har tilfredsstillet den kvinde vi er sammen med.

• Vi kan godt lide det lige på og hårdt! Kvinder frustreres over at vi "har så travlt", at de slet ikke når at blive varme. Mange tolker det som om vi er ligeglade med deres nydelse. Men oftests er det fordi vi overfører vores lyst til dem og tror at de fungerer som os. Kvinder gør det samme den anden vej og det kan være pisse frustrerende at bliver pirret i halve timer uden at der rigtig sker noget! Mænd skal lære tålmodighed og langsommelighed, men kvinder bør forstå at for os er det super, hvis hun bare falder på knæ og pakker ud! Der skal naturligvis være masser af plads til variation og både quickies og lange sessions, men en mand der aldrig oplever den meget direkte "giv mig så den pik" energi, savner noget på nøjagtig samme måde som en kvinde der aldrig bliver varmet ordentligt op.

• Holdbarhed er ikke forbundet med lækkerhed! Rigtig mange kvinder tolker mandens holdbarhed som en "kritik" af hendes udseende. Det gør det mærkelig tvetydigt at hun på en og samme tid er smigret over at hun er så hot at han kun holdt i 2 min. men samtidig ikke blev specielt mæt. Omvendt tolkes besvær med eller udeblivelse af udløsning ifte som at hun ikke er lækker nok! Jeg tror det opleves meget forskelligt for mænd, men for mig er det nærmest omvendt... Hvis sexen virkelig er gid og rammer mig dybt, så er der uendeligt langt til mine udløsninger og de enten udebliver eller skal forceres med hånden. Når det er mere almindelig sex, så kan jeg komme på 5-10 min.

Der er sikkert mere, men må holde nu, da jeg skal i bad og ind til en fræk aftale 😍

Jeg glæder mig til at høre jeres tanker og perspektiver 🙏

Skrevet

jeg tror det første sted at starte er ved ikke at generalisere, da pikke er så forskellige.

"Undersiden er vigtig. Mange tror at hovedet (glans) er det mest følsomme område, men faktisk er undersiden (på og langs urinrøret) langt mere følsomt overfor stimuli i forspillet."

det lyder mærkeligt at være sådan lidt "vidste du det her om din pik?"

der bliver skrevet som om "Vi ville elske at kunne sprøjte og få orgasme og kunne knalde videre, som kvinder kan når de får orgasme"... det kan alle kvinder ikke og det kan nogen mænd godt?

jeg synes intentionen er god, men I får faktisk ikke tegnet et særligt godt billede indtil nu af, hvad det vil sige at have en pik og I skriver på en lukket og konkluderende måde, som lidt spænder ben for det gode arbejde, da det er nogle forkerte konklusioner; at den gennemsnitlige mands underside af penis er mere følsomme end hans pikhovedet og at mænd ikke kan fortsætte efter de er kommet. (det er dog ikke så almindeligt).

det er f.eks. heller ikke rigtigt at "Det er super lækkert at blive rørt på penis, når den ikke er erigeret, hvis det bliver gjort på den rigtige måde" men det er rigtig at det gør for nogen og slet ikke for andre.

pikke er forskellige og det mangler jeres skriv helt klart at åbne op for.

konstruktiv feedback: din veninde kunne starte med at skrive "alle mænd penis er forskellige, så du kommer ikke udenom at skulle spørge indtil, hvad han godt kan lide, selvom du læser dette kapitel" :)

Redigeret af Pindebrænde
Manglende noget konkret og konstruktivt

Skrevet

Lige en lille kommentar fra min side, der er meget og det kan sikker uddybes mere - med forbehold for "sprogblomster" etc, så er her min hurtig feedback:

Der er mange ting du kommer forbi, nogle rammer godt, nogle nogenlunde, men

Refresh skrev, for 3 timer siden:

en smule ondt i selvværdet

kan jeg slet ikke genkende (nærmest tvært i mod...)

Og

Udløsning er et tveægget sværd! Ja det er dejligt at komme, men det medfører for de fleste at vores evne OG lyst forsvinder fra det ene øjeblik til det andet.

passer slet ikke på mig, som yngre kunne jeg 2- 3 gange i træk, uden at blive slap, i dag er jeg stadigt stiv efter at være kommet og måske er der chance for en anden runde hvis lysten og det hele er der.

Vi kan godt lide det lige på og hårdt

jaaa, for mig er det faktisk et turn off med en kæreste som bare ligger sig ned og siger "knep mig". Det var måske letter i mine yngre dage, men i dag vil jeg gerne røres og kysses og jeg tændes faktisk ret meget af at kunne mærke kvinden tænder på mine kys og kærtegn på hendes krop, at mærke at den anden gerne vil mig og kan lide det jeg gør ved hende og at hun også er aktiv på mig, ikke kun på Pikken, selv om Pikken er et meget stort sanse organ. (I har set de figure med hvor kroppen er mest følsom? - sjove figure som også passer godt med hvor jeg bliver mest tændt)

Holdbarhed er ikke forbundet med lækkerhed

Helt klart ja - nogle gange :-). Det kommer jo an på situationen, hvis det er en ultra hot og stram kvinde så kan jeg komme rigtigt hurtigt og det er skønt bare at mærke og nå klimaks og så ligge og bygge op til runde 2. Men det kan også være situationen er ophidsende/fræk som gør at jeg kommer i løbet af nogle få minutter (har ikke taget tid men 2 minutter lyder godt nok hurtigt). Men en kold og kynisk topmodel tænder overhovedet ikke mig - det er i det samspillet jeg tændes og sådanne har det altid været og det bliver jeg mere og mere opmærksom på. Og så må jeg indrømme en svaghed jeg har, hvis jeg holder mig og undlader at komme når jeg har lyst første gang, så bliver det faktisk svært at komme, så er det som om at runde 2 er startet og så kan der gå 20-30 minutter før det lykkes (og det har givet klager, så det gør jeg ikke længere). Det er i øvrigt et stort turn off hvis kvinden skynder på mig og vil have mig til at komme hurtigt, det har den modsatte effekt.

Jeg tror der hvor jeg kommer hurtigst er når kvinden vil have mig, tænder mig fysisk og psykisk, og er stram, så er det svært at holde ret længe - og hvis vi så kan ligge og nusse og kysse efterfølgende er det skønt, de gange hvor hun tager mig ud og tager mig i munden efterfølgen er himmel.

God påske

Skrevet
  • Author
Pindebrænde skrev, den 3.4.2026 at 09:43:

konstruktiv feedback: din veninde kunne starte med at skrive "alle mænd penis er forskellige, så du kommer ikke udenom at skulle spørge indtil, hvad han godt kan lide, selvom du læser dette kapitel" :)

100% det er hun helt klar over, men der må da være ting der har meget generel udbredelse og som vi ville ønske kvinder forstod bedre. Problemet med "alle er forskellige" argumentet er at det gør det nærmest umuligt at dele og opbygge erfaring, hvilket absolut ikke er min opfattelse. Ja der er forskelle, men der er dælme også ligheder og masser af ting og teknikker som langt de fleste finder nydelsesfulde.

Kommunikation er altid godt, problemet er dog at man jo ikke kender til noget, før man har oplevet det og netop derfor er det rart at kunne læse om andres oplevelser, for at kunne blive inspireret.

"Undersiden er vigtig. Mange tror at hovedet (glans) er det mest følsomme område, men faktisk er undersiden (på og langs urinrøret) langt mere følsomt overfor stimuli i forspillet."

det lyder mærkeligt at være sådan lidt "vidste du det her om din pik?"

Ja og det er jo bare min måde at udtrykke det på. Det skal nok nærmere udtrykkes som et forslag til at gå på udforskning.

Jeg oplever dog stort set ingen kvinder der giver undersiden af pikken særligt meget fokus og det tænker jeg er pga. manglende inspiration.

Det kommer faktisk fra min egen udforskning, hvor jeg meget bevidst har berørt mit lem i både slap, halvstiv, stiv og midt i voldsom onani, for at mærke hvor og hvordan de forskellige områder føles og hvordan det udvikler sig.

Jeg har siden delt det med 3 venner, som alle har bekræftet at de faktisk oplever det samme, men aldrig har været bevidste om det før.

I alle tilstande undtagen midt i onani, er undersiden forbavsende sensitiv.

Har du rørt bevidst nok ved dig selv, til at forstå din pik??? Jeg havde ikke, men det har jeg nu.

Skrevet
  • Author

det er f.eks. heller ikke rigtigt at "Det er super lækkert at blive rørt på penis, når den ikke er erigeret, hvis det bliver gjort på den rigtige måde" men det er rigtig at det gør for nogen og slet ikke for andre.

Må jeg spørge hvad din opfattelse bygger på? (nysgerrigt, ikke anklagende 🙏)

Jeg tror jeg har hørt 20-30 mænd udtrykke at de fandt det aldeles nydelsesfuldt på de tantrakurser jeg deltager på og hver gang sidder alle mænd og nikker samtykkende. Jeg har aldrig hørt en mand tale imod det.

Skrevet

Hvordan føles det at have en pik ?

Tja, som Lotte Heise engang sagde: "hvis mandens pik sad i ryggen..... så gik han baglæns"

Det holder trods det sjove nok ikke på alle mænd, men en del mænd er styret af deres pik, hvilket tit og ofte kommer til udtryk i irrationelle beslutninger

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.