Hop til indhold

Afpresning/politi

Featured Replies

Skrevet

Erfaringer efterlyses

jeg har dummet mig.
Skrevet til en der ikke var anmeldt herinde og aftalt tidspunkt. 
næste step var at jeg fik besked med dokumentation og trussel om at betale ellers afsløring til kone, familie osv. 

betalte mod at slette. Måtte ikke tage screenshot så har ingen dokumentation. 
hun/de har fulgt op tre gange siden. Og fået betaling. 
dumt? Ja. 
så derfor frabedes kommentarer herom. Ved det godt 

men andre der har prøvet det? Hvad har I gjort ? Politi ? Vil de gøre noget ? 
(Jeg har begrænset fakta  som kontonummer) 

ERFARINGER i PB please? 
tak

Skrevet

Afsted til politiet med den her. Det giver den materiale til at retsforfølge- jo flere anmeldelser jo bedre. De tager det alvorligt, jeg har selv anmeldt en lignende sag. Jeg har dog ikke betalt. Det giver politiet endnu bedre mulighed at du (desværre) hsr betalt den - så for din egen og fællesskabets skyld skynd dig at anmelde sagen. 
held og Lykke med det hele 

Skrevet

Det er ihvertfald vigtigt at gemme så megen dokumentation som muligt - og så vil jeg anbefale at man ikke svarer på trusler - og slet ikke at betale.

Ringer de op og begynder at fremføre trusler - så undlad at svare, true med politi eller lægge på - sæt istedetfor optagelse på og lad dem selv levere dokumentation, du kan gå til politiet med.

Fidusen med ikke at true med politi er: at de dermed ikke ved, hvem som har anmeldt dem, medmindre de kun har truet dig - og det skulle være et sært tilfælde! - og når de ikke bliver truet med politi - dækker de sig måske heller ind med at slette dokumentation på deres egen telefon, computer, mm.

Ved ikke at svare - og evt. senere at blokere dem - bliver de ofte trætte af at ringe eller skrive - ligesom telefonsælgere.

Redigeret af Jernsvinet

Skrevet

Tænk på, at det eneste, svindlerne får ud af at gøre alvor af deres trusler, det er, at SÅ kommer der politi på.

Den opmærksomhed har de ingen interesse i overhovedet.  Jeg tvivler på, at de nogen sinde har gjort det.

Skrevet
  • Author

Tak for input. Jeg mangler noget dokumentation for det slettede jeg og kan ikke umiddelbart genskabes. Jeg må se om de kommer tilbage. Men rigtig god pointe @Jernsvinet ikke at true men lytte og optage. Takker. 
ps annoncen findes stadig og tror der er en mere af slagsen. Pas på jer derude 

Skrevet
Fynboen2026 skrev, for 14 minutter siden:

ps annoncen findes stadig og tror der er en mere af slagsen. Pas på jer derude 

Er annoncen stadig aktiv kan du gøre fællesskabet herinde en stor hjælp ved at dele et link til den. På den måde kan den søges frem af andre brugere, så de undgår samme dårlige oplevelse som dig. 

Skrevet
  • Author

Belært af de barske erfaringer - kan se der også er en anden tråd herinde hvor det er langt værre trusler - pas på Jer. Og rigtig godt bud med et dobbelt simkort. Generelt - og nu kaster jeg nogen under bussen beklager - men pas på danske profiler, der skriver at man skal skrive på whatsapp numre, som du ikke kan søge frem. Jeg har prøvet at ringe til et par stykker - ingen svar = alarmklokker.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.