Hop til indhold

Cvr hjælp

Featured Replies

Skrevet

Kan virkelig ikke finde hoved og hale med det her cvr, moms og SKAT..hvordan får jeg styr på det så jeg ikke pludselig får en kæmpe bøde til SKAT senere ? Er ny og har ingen ide hvor jeg ska starte henne.. skal man have oprettet cvr? Eller hvordan foregår det med at skulle betale moms SKAT ?  Og jer GP’er hvad gøre i med de penge i tjener? 

Redigeret af Jasxoxo

Skrevet

Du skal på ind på hjemmesiden. virk.dk og oprette dit firma og så får du cvr nr.  

det foregår med Mit ID.   

du får nok brug for en revisor også til at lave dit momsregnskab mv

skriv mig  bare privat besked, hvis du har brug for mere hjælp 

Skrevet
Jasxoxo skrev, for 5 timer siden:

cvr, moms og SKAT

Nu ved jeg ikke om det er et hygge/fritidsjob du overvejer, eller om du tænker at leve af det.

Men du skal som enhver anden mindre erhvervsdrivende beslutte dig for om du forventer en årlig omsætning over eller under 50.000 kr.

Er du over det beløb skal du have cvr nummer og momsregistreres.

Er du under 50.000,- er det noget mere simpelt, så kan du nøjes med at betale skatten via b-skat og behøver ikke cvr nummer. Hvis du vil trække dine udgifter fra i skat, skal du oprette et cvr.

Under alle omstændigheder skal du registrere dig hos skat. Der er lidt mere info i denne vejledning:

https://skat.dk/media/ln1hoxsr/indkomst_ved_intim_massage_og_prostitution.pdf

Skrevet
Jasxoxo skrev, den 24.2.2026 at 03:29:

Kan virkelig ikke finde hoved og hale med det her cvr, moms og SKAT..hvordan får jeg styr på det så jeg ikke pludselig får en kæmpe bøde til SKAT senere ? 

Jeg har selv en revisor og har bedt ham tage sig af det hele. Uden at vide det tænker jeg godt du kan forhandle dig til en godt pris :) også til fuld pris er det det hele værd. 

Skrevet

Denne side er guld for nye firmaejere
https://virk.dk

Få dig et gratis regnskabssystem som Dinero, Billy eller lignende. 
I Dinero kan du betale et pr tusinde om året, og så overfører de automatisk moms og skat. Det er der sikkert også andre systemer der gør

Skrevet

Hej søde.  @Jasxoxo

Du må tjener op til 50000 kroner om år som du beskatter via B Indkomst - eller du indbetaler selv den del som skal betales ind manuelt. 

Når du tjener mere skal du betale oven på moms. Og så skal du blev registreret som en ens person firma med cvr faktisk. 

Du er velkommen at skrive

Mange hilser 

AmmaRose / Cowgirl.90

Redigeret af AmmaRose

Skrevet

Det med SKAT, kan være lidt kompliceret men du er velkommen til at sende mig en PM, så kan jeg måske hjælp dig

husk at moms skal her i starten laves hvert halve år og kræver at man registrer sine bilag og igen her er også kommet nye regler, men det er til at finde ud af :-)

Redigeret af Henry11

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.