Guest stump Skrevet 8. Maj, 2014 (edited) Hejsa. Brug af freelancere, har jeg ret når jeg påstår, at det er som at leje "russisk roulette"? Jeg har lavet nedenstående, som bygger på en virkelig begivenhed, som foregik natten til den 1. maj 2014. Se fø li giver man en freelancer sin nøgle, og… Det endte med en katastrofe, men begyndelse var fin. Han havde mødt hende på stranden tre nætter tidligere. Han var fuld, han syntes at hun var både smuk og sexet, og tilfældigt, men heldigt, syntes han faktisk det samme, da de ved middagstid vågnede op sammen, i hans langtidslejede værelse. Læs mere her! Redigeret 8. Maj, 2014 af stump Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 8. Maj, 2014 Tak til Stump for at bringe historien, men jeg forstår ikke helt det med pengene i fryseren - havde han både et bundt med 12.100 $ og en med 1,200? Eller var det en skrivefejl ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 8. Maj, 2014 Det er da for dumt gjort, en erfaring turist laver ikke denne fejl. Det er også dum at drikke sig fra sans og samling i et fremmed land. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 8. Maj, 2014 (edited) Tak til Stump for at bringe historien, men jeg forstår ikke helt det med pengene i fryseren - havde han både et bundt med 12.100 $ og en med 1,200? Eller var det en skrivefejl ? jeg læser det som 12x 100 sedler = 1200$ jeg tror det er samme bundt penge i historien, som han formodede han genialt havde gemt i fryseren, men de blev også stjålet... Redigeret 8. Maj, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 8. Maj, 2014 Det er da for dumt gjort, en erfaring turist laver ikke denne fejl. Det er også dum at drikke sig fra sans og samling i et fremmed land. Ja, især når man har en sød pige ved hånden? - Tror nu hun nærmest selv har hældt på ham - eller opfordret ham til at drikke 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 8. Maj, 2014 Tak til Stump for at bringe historien, men jeg forstår ikke helt det med pengene i fryseren - havde han både et bundt med 12.100 $ og en med 1,200? Eller var det en skrivefejl ? Pigens rigtige kæreste havde jobbet med at finde det, som turister gemmer. Han fandt rullen med de 12 100 dollar sedler i en plastpose i fryseren. Jeg ser offeret dagligt, jeg kender værten som havde CCTV optagelserne hvor man ser det som foregik på lejlighedskompleksets område. Min pointe er flg: Det er meget meget dumt at give en freelancer sine nøgler, man skal holde sig fra freelancere som man ikke kender/ er blevet anbefalet, og man skal aldrig "miste kontrollen" over sine egne handlinger, eksempelvis ved at drikke sig fuld. Men det sker hele tiden, og spritkørsel er en del af d e t. Freelancere er, som jeg har skrevet flere gange, for 95% tilfældes vedkommende OK. Det er den ukendte faktor, som jeg personligt ikke skal lege med. Er der nogen her, som vil gå over gaden, hvis der var 5% risiko for, at man blev kørt over af en bus? Håber at sammenligningen er ok. Hestemedicinen, som ofte bruges af pigerne, hedder Ketamin, dyrlæger bruger den når heste bliver opereret. Ingen piger, jeg har i hvert fald aldrig hørt om det, som er organiseret i barer, og som der er betalt barfine for, gør den slags. Og de organiserede piger tømmer heller ikke folks lejligheder, som det var tilfældet med den omtalte fyr. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 8. Maj, 2014 Tak til Stump for at bringe historien, men jeg forstår ikke helt det med pengene i fryseren - havde han både et bundt med 12.100 $ og en med 1,200? Eller var det en skrivefejl ? "Pigens rigtige kæreste, havde jobbet med at finde penge. Han fandt dem i fryseren. 12 100 dollar sedler, holdt sammen med et elastik" Havde der i stedet stået: "12 stk. 100 dollar sedler", havde det været let læseligt. Selv var jeg også først i tvivl om, hvorvidt det skulle læses som "12.100 i dollar sedler" eller som "12 stk. 100 dollar sedler", men sidstnævnte fortolkning vandt pga. "konteksten".. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 8. Maj, 2014 "Pigens rigtige kæreste, havde jobbet med at finde penge. Han fandt dem i fryseren. 12 100 dollar sedler, holdt sammen med et elastik" Havde der i stedet stået: "12 stk. 100 dollar sedler", havde det været let læseligt. Selv var jeg også først i tvivl om, hvorvidt det skulle læses som "12.100 i dollar sedler" eller som "12 stk. 100 dollar sedler", men sidstnævnte fortolkning vandt pga. "konteksten".. Bare mærkeligt at skrive det på 2 måder så - jeg ville nok for forklarelsens skyld have skrevet 12 x 100 $, men jeg syntes også at have kr. 12.100 $ liggende i fryseren var meget - men jeg har da hørt om folk med endnu flere - og så er fryseren nok heller ikke det sted, der brænder først - og ved nedsmeltning vil pengesedlerne nok også bare blive våde, hvis fryseren ellers er normalt fyldt op med isterninger, kød, frosne frugter, vanilieis, mm. Men de kunne evt. have været gemt bedre ved at være puttet ind i f.eks. en klump fars e.lign. - indtil man glemmer dem og begynder at varme den forlorne hare i ovnen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 8. Maj, 2014 Pigens rigtige kæreste havde jobbet med at finde det, som turister gemmer. Han fandt rullen med de 12 100 dollar sedler i en plastpose i fryseren. Jeg ser offeret dagligt, jeg kender værten som havde CCTV optagelserne hvor man ser det som foregik på lejlighedskompleksets område. Min pointe er flg: Det er meget meget dumt at give en freelancer sine nøgler, man skal holde sig fra freelancere som man ikke kender/ er blevet anbefalet, og man skal aldrig "miste kontrollen" over sine egne handlinger, eksempelvis ved at drikke sig fuld. Men det sker hele tiden, og spritkørsel er en del af d e t. Det lyder til at offeret, tog episoden meget køligt, da han ikke vil involvere politiet, fordi han opholdt sig ulovlig i landet. Måske er han bare ligeglad og har penge nok ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 8. Maj, 2014 "Pigens rigtige kæreste, havde jobbet med at finde penge. Han fandt dem i fryseren. 12 100 dollar sedler, holdt sammen med et elastik" Havde der i stedet stået: "12 stk. 100 dollar sedler", havde det været let læseligt. Selv var jeg også først i tvivl om, hvorvidt det skulle læses som "12.100 i dollar sedler" eller som "12 stk. 100 dollar sedler", men sidstnævnte fortolkning vandt pga. "konteksten".. Spændende, at en enkelt sætning skygger så meget, for en god historie, som var inspireret af et indlæg i en anden tråd om at en bruger havde haft OK oplevelser med freelancere, ja de var endda bedre end de risikofri piger man køber ud fra baren. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oxen 420 Skrevet 8. Maj, 2014 (edited) Stump du skal ikke tage det så nøje. Jeg synes det er en virkelig interessant historie og det vil jeg skyde på der også var rigtig mange andre der synes. Gerne flere historier fra det virkelige liv i Thailand Redigeret 8. Maj, 2014 af oxen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 8. Maj, 2014 Oxen. He he. Jeg har faktisk lært, at man skal skrive for sin egen oldemor / oldefar, forstår de det man sætter på linjer, så er man som skribent på den sikre side. Jeg har ændret formuleringen, fandens så at mine oldeforældre er døde for halve århundreder siden. Tak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 8. Maj, 2014 Spændende, at en enkelt sætning skygger så meget, for en god historie, som var inspireret af et indlæg i en anden tråd om at en bruger havde haft OK oplevelser med freelancere, ja de var endda bedre end de risikofri piger man køber ud fra baren. Stump, det at formidle en historie til en bred kreds af læsere stiller faktisk store krav til formidlingsevnen og præcisionen Din skrivefejl "skygger" da ikke mere, end at formentlig langt de fleste læsere værdsætter historiens pointe og den indbyggede advarsel. Det gør jeg ihvertfald selv Jeg har ikke kommenteret freelancerens udnyttelse af den naive turist, fordi jeg i mange år har kendt til den slags "ufine tricks" i det pågældende land/miljø og derfor ikke er det mindste overrasket. Så op med humøret igen! Vh./TH Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 8. Maj, 2014 Jeg læser det som 12x100$ hvilken er tilforladelig at miste, men lå der 12000$ kontanter i en fryser, leder tankerne hen på nogle lyssky penge... det giver altså en anden karakteristika af manden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg