Hop til indhold

Skålen i BH'en siger ikke hvor store brysterne er

Featured Replies

Skrevet

Jeg ser ofte folk diskutere om en GP har bryster af den ene eller den anden skålstørrelse, men de fleste mænd (og lidt færre kvinder) fatter i min erfaring ikke, hvad skålstørrelse egentlig betyder.

Skålstørrelse beregnes som forskellen i omkreds henover brysternes største del og under brysterne. I praksis betyder det, at når omkredsen under brystet er 90 cm og skålen er en D-skål, så er forskellen i omkreds ca. 20 centimeter. Men brysternes volumen svarer til en anden kvinde med 75 cm under brystet der har en G-skål. En D-skål kan altså have samme volumen som en G-skål. Og så findes der derudover også forskellige udformninger (ekstra brede) skåle, som forvirrer billedet yderligere. Se forklaring sammenhæng mellem volumen, skål og omkreds her:

https://www.lace.dk/bra-sister-sizes

Så når fx @sunnynoyo i en tråd spørger om skålstørrelse på en thaimassør med enorme bryster, så bliver han sandsynligvis ikke klogere end han bliver af at se på billederne i hendes annonce og læse kundernes omtale. Hvis han fik den fulde bh-størrelse, blev han noget klogere, men der er en faktor mere: Det visuelle og det berøringsmæssige indtryk påvirkes helt ekstremt af helheden - resten af kropsformen osv. Så bryster med samme volumen kan virke større på en kvinde end på en anden kvinde.

Skrevet

Det forudsætter også at kvinderne bruger den rigtige størrelse. Nogle køber for små, andre for store. 

Så det giver aldrig et klart billede andet end "D-skål = over gennemsnit" 

Skrevet

Det kommer også virkelig meget an på hvilket mærke bh du køber. Jeg købte et fint sæt til konen i dobbelt D, for det er hvad der stod i hendes bh hun havde liggende i forvejen. De var alt for små og hun byttede det i butikken, til den størrelse der passede hende og det var så en G skål. 

Skrevet
  • Author
Sweex2 skrev, den 8.2.2026 at 20:50:

dobbelt D,

Den størrelse med dobbelte bogstaver er ikke gængs i Europa, bortset fra UK (og måske Italien). Til gengæld bruger de det også i USA, men størrelserne er helt anderledes end i UK. Så det kan måske også forklare mismatch, hvis omkredsmålet også var lidt skævt, så er det jo som jeg forklarer en større fejlkilde: Hvis du går fra fx 80 til 85, så skal du også gå en skålstørrelse ned - altså UK 80DD svarer i skålstørrelse til UK 85D. Hvis det var helt galt, tror jeg mere at det var størrelser til forskellige markeder, og/eller fejl i omkreds end at det var mærket, selvom spring fra DF til G alligevel er noget.  Du kan se UK størrelser på det link jeg har ovenfor. Og UK skål DD svarer til europæisk skål E, hvis omkredsen er ens. Den sidste faktor jeg også nævner er "form" - nogle har fx samme skålstørrelse i to forskellige bredder.

Redigeret af Bebop

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.