Hop til indhold

Til jer der har fået foretaget en sterilisation

Featured Replies

Skrevet

Fyrre i den samme mængde sæd ud, eller er der stor forskel på mængden kontra før og efter sterilisation??

Jeg har tænkt på at blive steriliseret, men har også læst om at der er en, om end måske lille, risiko for at det kan påvirker ens evne til at få rejsning, jeg bliver 60 om lidt, og når jeg er sammen med en kvinde kan jeg sagtens få stiv pibe, jeg bruger heller ikke medikamenter, og jeg kan stadig vågne med stiv pik om morgenen.

Hvad er jeres erfaringer med evnen til at kunne få stiv pik, efter jeres sterilisation?

På forhånd tak for jeres bidrag:)

Skrevet

Fik mit gjort i 2007  ca og har ikke mærket noget overhoved til at mængde er blevet mindr:De og jeg fylder 60 næste år og får da også jern på om morgen . Så bare under kniven men jeg var så og 40 år da jeg fik det :rolleyes:

Skrevet

Fik det ordnet for 25 år siden, og er i dag 60+, og har aldrig bemærket nogen forskel, hverken på mængden af sperm eller hårdheden af pikken. Har dog haft lidt sværere ved at holde rejsningen i længere tid de sidste år, men det behøver altså ikke være fordi jeg er blevet steriliseret for 25 år siden, tror nærmere at det har noget med de 60+ at gøre.

Skrevet

Jeg fik det ordnet for 20 år siden, og er kun tilfreds. Ingen ændringer i potens eller følelse, og mængde, farve, konsistens og smag er uændret.

Det er SÅ godt.

Skrevet

Eneste forskel :)  ikke nogen proteiner: læs sædseller "haletusser" :D

fik selv snittet for 24 år siden :rolleyes:

Skrevet

Go for it.

Stadig masser masser af vand i åen - blot ingen fisk.

Skrevet

Jeg har hørt nogen sige, at hvis man bliver steriliseret, kan man blive mere “trykket” eller følelsesmæssigt påvirket efterfølgende. Men er det sandt, eller er det bare en skrøne?
Jeg kom også til at tænke på de gamle kastratsangere, som jo blev kastreret og derfor ofte fik ændret både krop og stemme. Men det er jo noget helt andet end nutidens sterilisering.

Mit spørgsmål er:
Kan moderne sterilisering påvirke ens krop eller følelser på samme måde som kastrering gjorde hos kastratsangere – eller er det to helt forskellige ting?

Kunne godt tænke mig at gøre det. 

Skrevet

Jeg blev selv nysgerrig og nedenfor er hvad jeg lige kunne finde. Jeg bruger oftest kondom og har også en forventnig om at mine partnere typisk bruger spiral/p-piller eller anden prævention, så det er ikke noget jeg selv har overvejet.

1. Meget høj præventionssikkerhed

• En af de mest effektive præventionsmetoder (over 99 % sikker).

• Permanent løsning – ingen daglig, ugentlig eller månedlig indsats.

2. Simpel og hurtig procedure

• Lokalbedøvelse.

• Selve indgrebet tager ofte 15–30 minutter.

• Ingen indlæggelse.

3. Minimal påvirkning af seksuel funktion

• Testosteronniveau ændres ikke.

• Libido (sexlyst) påvirkes ikke.

• Evne til erektion og orgasme er uændret.

• Sædafgang føles normalt; mængden ændres kun minimalt.

4. Lav risiko for alvorlige komplikationer

• Sammenlignet med kvindelig sterilisering er mænds procedure enklere, sikrere og billigere.

Ændringer

• Du bliver infertil (efter bekræftende sædprøve).

• Minimal reduktion i sædmængde (typisk 5–7 %, da det meste af sæden kommer fra sædblærerne, ikke testiklerne).

Ingen ændringer

• Testosteronproduktion.

• Libido/sexlyst.

• Erektionsevne.

• Orgasmefølelse.

• Maskulinitet, muskler, kropsbehåring osv.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.