Hop til indhold

BDSM i køb sex miljø - helt generelt.

Featured Replies

Skrevet

Hej alle,

Denne tråd har til formål at omhandle BDSM i køb sex  miljø generelt.

Jeg opnår efterhånden mere og mere erfaring inden for dette område, særligt i forhold til at udøve dominans. Jeg ønsker dog fortsat at udvide min viden og forståelse af forskellige aspekter af BDSM.

Skrevet
  • Author

Efter kære – Subdrop

Efter en BDSM-session er det ikke usædvanligt, at den submissive person oplever det, man kalder et subdrop – typisk i dagene efter.

Ved en almindelig BDSM-leg kan den submissive person ofte række ud til sin dominerende partner for støtte og omsorg, hvis oplevelsen har været intens eller følelsesmæssigt krævende.

Men hvordan forholder det sig i køb-miljøet?

Selvom det foregår i et købesexmiljø, følger der stadig et ansvar med for den dominerende part for at sikre, at den anden person lander godt bagefter. Det handler om respekt, omsorg og at tage ansvar for den følelsesmæssige efterreaktion, uanset om dynamikken er professionel eller privat.

Må jeg høre om jeres erfaringer med det? Jer, som køber jer til dominans – hvordan håndterer I situationen omkring subdrop?

Skrevet

Er det din  oplevelse at der er mange som får en efterreaktion?

Jeg har igennem de seneste 15 år  leget som  den  submisive.  Startede i privat regi og har tilbudt det indenfor købesex.  Jeg har aldrig oplevet at få sådan en reaktion. 

Hvis jeg var dig  ville jeg række ud til de  professionelle dominaer og høre hvordan de forholder sig. 

Skrevet

Jeg er til tider sub og jeg får ikke subdrop medmindre jeg har leget BDSM i en meget tæt relation hvor jeg holder af vedkommende. Det er dog stadig sjældent og mest hvis legen har været meget degraderende. Men i denne verden, hvor jeg ikke har en tæt relation sker det ikke (endnu ihvertfald). Jeg bliver bare mere liderlig når jeg tænker tilbage på oplevelsen :lol: jeg synes ikke rigtig man kan pålægge doms det ansvar i en betalingsrelation - men forstår godt din tanke i det. Men der kan være mange årsager til at de ikke kan stå til rådighed efter legen er slut. Tror man skal have en ret stærk psyke og være en meget afklaret sub,  for at lege BDSM i dette miljø, da du 100% er dit eget ansvar. 

Skrevet
cowgirl.90 skrev, for 2 timer siden:

Hej alle,

Denne tråd har til formål at omhandle BDSM i køb sex  miljø generelt.

Jeg opnår efterhånden mere og mere erfaring inden for dette område, særligt i forhold til at udøve dominans. Jeg ønsker dog fortsat at udvide min viden og forståelse af forskellige aspekter af BDSM.

hej jeg er mest til at købe en slavetøs jeg kan desværre er udvalget ikke stort

Skrevet
  • Author
lejogbrug skrev, for 3 timer siden:

Er det din  oplevelse at der er mange som får en efterreaktion?

Jeg er ikke særligt aktiv i rollen som Domina, og derfor har jeg kun erfaring med dette i private sammenhænge, ikke i køb af seksuelle tjenester. Alligevel har jeg i lang tid haft lyst til at udvikle mig på området.

Først vil jeg dog gerne lære mere om emner som smerter, hormoner, påvirkninger, reaktioner og ambitioner hos dem, der søger denne type oplevelser. Jeg ønsker ikke bare at kaste mig ud i det uden at forstå de forskellige mekanismer, der kan spille ind hos mine potentielle kunder.

Så hvis en person har en godt bog som omhandler den store emner... Komme med en. 

Skrevet

De få gange jeg har oplevet den submissive rolle har jeg kunnet føle mig tryg i hænderne på en empatisk og professionel domina. Jeg har aldrig sådan rigtigt oplevet et subdrop. Må dog tilstå at jeg nok er lidt en turist i den verden, og ikke identificerer mig som sub/slave.

Til gengæld har jeg prøvet når jeg har måtte være dominerende overfor en submissiv pige, at have et kæmpe behov for nærhed og aftercare med hende lige efter, og i langt højere grad end hvis det havde været "vanilje" sex.

Skrevet
Lauersen skrev, for 1 time siden:Til gengæld har jeg prøvet når jeg har måtte være dominerende overfor en submissiv pige, at have et kæmpe behov for nærhed og aftercare med hende lige efter, og i langt højere grad end hvis det havde været "vanilje" sex.

Kan godt genkende det tætte og  kærlige efter  jeg er blevet brugt som  tøs.  Nyder virkelig  kombinationen. 

Skrevet

Så må du dog alligvel skrive en efterlysning istedet for at afspore tråden.

jan j skrev, for 20 timer siden:

hej jeg er mest til at købe en slavetøs jeg kan desværre er udvalget ikke stort

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg mener også at det er den tætte relation efter en flere timers tæt leg der kan føre til et eventuelt subdrop. Dog oftest ved legens afslutning i min erfaring hvor aftercaren er essentielt.

jeg ser derfor ikke samme risiko for et subdrop efter købe leg da den typisk ikke tager samme tætte og dybe forhold og oftest ikke går over de de 1-2 timers leg som en rigtig intens dom-sub leg ellers ville gøre. 

Jeg kender som nogen gange i den dominerende rolle , en del lifestyle subs. men synes også oftest det jeg hører fra andre er at en del af dem der køber sig til dominans oftest ikke er fuldt lifestyle subs - men mere som en anden så flot beskrev det - “ turist subs “ - for oplevelsens skyld. Hvilket jeg også selv en gang imellem kunne finde på at lege “turist sub” blot for oplevelsens skyld :D

@cowgirl.90Så ser derfor mere købe sub leg som et Quick fix uden den store risiko for subdrop - håber det giver mening 

Redigeret af Maassaaggee

• 2 weeks later...
Skrevet
cowgirl.90 skrev, den 2.11.2025 at 06:45:

Efter kære – Subdrop

Efter en BDSM-session er det ikke usædvanligt, at den submissive person oplever det, man kalder et subdrop – typisk i dagene efter.

Ved en almindelig BDSM-leg kan den submissive person ofte række ud til sin dominerende partner for støtte og omsorg, hvis oplevelsen har været intens eller følelsesmæssigt krævende.

Selvom det foregår i et købesexmiljø, følger der stadig et ansvar med for den dominerende part for at sikre, at den anden person lander godt bagefter. Det handler om respekt, omsorg og at tage ansvar for den følelsesmæssige efterreaktion, uanset om dynamikken er professionel eller privat.

Må jeg høre om jeres erfaringer med det? Jer, som køber jer til dominans – hvordan håndterer I situationen omkring subdrop?

Jeg synes, det er en rigtig fin refleksion.

Jeg er submissiv i mit privatliv, og jeg har over en 3 årig periode kun haft 2 egentlige drops og et par mindre.  Det har især været efter som ny/forholdsvis ny, og hvor legen har været hård/grænseleg. 

Jeg forestiller mig, at man som kunde af bdsm ydelser har et rigtig godt kendskab til ens eget niveau. At man som kunde har et medansvar i at sætte den rigtige ramme og stopord.

Som domina ville jeg kun sælge en ydelse incl aftercare og en snak om, hvad sker der/ hvad er planen, hvis de dropper.  Måske sende dem afsted med en plade chokolade og en formaning om selvpleje og selvforkælelse de næste dage. 

Skal man tilbyde andet derudover? Det er et godt spørgsmål. Det er at tage ansvar men er det realistisk og muligt .. jeg ved det ikke. 

• 3 weeks later...
Skrevet
cowgirl.90 skrev, den 2.11.2025 at 06:45:

Efter kære – Subdrop

Du berører et emne, der har rigtig mange facetter. I BDSM-miljøet er kemi, personlighed og kompetencer altafgørende for, hvordan oplevelsen bliver for begge parter. Som med de fleste ting, så vil den ene part med det samme mærke, hvis den anden ikke er 100 % til stede eller "kun gør det for pengenes skyld".

Når det er sagt, så er BDSM-folk ofte ret gode til at holde kontakten og lege flere gange for at opbygge den relation, der er nødvendig for at føle sig tryg. Det er vigtigt, at man på forhånd aftaler, hvad subben har brug for. Hvis man leger vildt, og man kommer i subspace undervejs, kan det være nødvendigt at bruge en times tid efter sessionen på at komme ud af det på en ordentlig måde igen.

Jeg har nogle gange gjort det, at jeg efter sessionen har rullet subben ind i tæpper og siddet og aet hende på ryggen, mens jeg langsomt har talt til hende. Når jeg kan fornemme, at hun er ved at være okay igen, begynder jeg stille og roligt at rydde op i lokalet (jo, det kan blive ret messy :P), mens jeg går og småsnakker med hende og lige ovre og ae hende en gang imellem.

Det plejer at virke rigtig godt. Husk gerne at have en cola, chokolade og vand klar til dem bagefter.

Det er meget forskelligt, hvilke ord der virker, men de fleste kan godt lide at føle sig trygge, elskede og sete.

Håber det giver mening.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.