Hop til indhold

Bryster2: Førstehjælp til kvinder.

Featured Replies

Skrevet

Mænd overlever oftere hjertestop, hvor der ydes førstehjælp, end kvinder gør. Viser en ny opgørelse.
Her hævdes det, at det skyldes - bryster.
Altså, at førstehjælperen føler en ulyst til at blotte den hjertestop-ramtes bryster, og derved vanskeliggør den nødvendige førstehjælp. Der er dog delte meninger blandt eksperter, om en bh er et problem eller ej.
Men hvorfor er det sådan?
Skyldes det blufærdighed?
Et ønske om at skærme den ramte for andres blikke og mobiltelefoner (sic!)?
Er der gået metoo i den? altså en frygt for at blive anklaget for overgreb?
Er det både mænd og kvinder, som viger tilbage for "at gøre, hvad der skal gøres"?

Jeg har et førstehjælpskursus, men har aldrig haft brug for det. Jeg håber, at jeg gør det rigtige, hvis det skulle ske.

Skrevet

Der er slet ikke noget at være i tvivl om, den skal af for at kunne yde en korrekt hjertelungeredning.

Det er spørgsmål om liv og dø!

Brug 2 minutter på at læse dette alle sammen,  det kan være det der skal til for at redde et andet menneskes liv :)

https://hjerteforeningen.dk/artikler/alle-artikler/kun-hver-fjerde-vil-tage-kvindens-bh-af-ved-hjertestop/

Få et gratis Hjerteredderkursus 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.