Hop til indhold
Jasmin

En glædespiges reflektioner - kap. 2 :)

Recommended Posts

Jeg har haft en hel påske til at reflektere.... *gg*  over et aspekt af min "hobby" som faktisk har været den absolut største udfordring for mig overhovedet... mere end noget andet...

og helt sikkert også har været den største kilde til tristhed og frustration... og derfor handler dette kapitel om det... 

allerede nu er nogen faldet over ordet "hobby"... de vil sige: "det er ikke en hobby det er et job" fordi der er penge involveret.... men faktisk nej hvad angår mig...

jeg gør det ikke fordi jeg skal ikke bruge pengene, jeg har eget firma, ingen mand, ingen børn..... jeg gør det fordi jeg kan, vil, har lyst og har tiden at bruge på det... definitionen på en hobby..... 

jeg vil gerne forblive single... sjovt nok... og dette er en genial løsning... mænd der betaler mig for at jeg lukker døren uden forpligtelser når vi er færdige.... den perfekte måde at få sex uden at nogen vil andet og mere eller er svære at afvise hvis de udvikler følelser der ikke skal være der.... verdens bedste hobby....  

men FORDI det er en hobby... så betragter jeg min færden herinde på EG som en del af den hobby... fordi det er en del af set-uppet at kunne snakke og debattere med ligesindede sexkøbere og sexsælgere uden forpligtelser..... det giver fin mening for mig... 

Men omvendt - så har EG både været og er stadig den største kilde til forundring og frustration.... og ideen med dette kapitel er både at vise hvorfor, samt at give de mennesker der er kommet til at betyde noget for mig herinde et lidt bedre indblik i hvem jeg er.... og give "jeg hader Jasmin-klubben" et lidt mere nuanceret syn på mine indlæg i debatterne... (de plejer jo at læse med i stor stil når jeg skriver *ggg*)

jeg gør det via 2 eksempler som er ret præsente... og som fik mig til at overveje dette kapitel... 

Første eksempel.... 

For lidt over en uge siden fik jeg noget af et chok.... mildt sagt... og blev rigtig ked af det faktisk... 

for at forstå hvorfor jeg blev ked af det skal man nok vide at jeg aldrig i hele mit liv har løst en konflikt med vold, aldrig direkte har opfordret til fysisk vold mod andre og naturligvis har en ren straffeattest fordi jeg aldrig har begået en forseelse der er omfattet af straffeloven

MEN.... i en tråd omkring formodet stalking brugte jeg et helt specifikt ord..... rygmærker... 

hvis nogen siger rygmærker til mig, så tænker jeg omgående MC-træf rundt om i landet, Bakkens åbning, Marienlyst, fællesture til tyskland, havnen i Gilleleje..... jeg tænker venskab, sammenhold, fællesskab og et sikkert sted at henvende mig hvis jeg skulle få brug for det... 

alt det der er godt og positivt og sjovt og vigtigt i min verden.... 

Da jeg så de første reaktioner om rockere fra "Jeg-hader-Jasmin" klubben slog jeg det hen som en dårlig joke..... jeg tænkte at det ville der da ikke være nogen der tog særlig seriøst...

men når brugere der betyder noget for mig og som jeg respekterer højt OGSÅ læser og tolker noget helt andet end jeg nogensinde har tænkt - så må fejlen naturligvis være min... så er det mig der har kvajet mig for det er mit ansvar at de forstår mit indlæg.... den gruppe der ikke misforstår med vilje skal jeg dælme kommunikere ordentligt til....

men FUCK jeg blev ked af det... for lige så ligeglad jeg er med hvad haters synes - lige så berørt bliver jeg hvis BX, Prinz, Monty, ÅE, Nille, Heine, Kanonkongen, Blue og mange andre også har misforstået mig...... for så har jeg jo jokket grundigt i spinaten... 

Det var noget rigtig lort... og det værste er - jeg var længe om at forstå sammenhængen, for det tog mig en evighed at gennemskue at der slet ikke var plads til alle mine positive associationer.....  de eksisterede slet ikke for andre end mig.. 

rygmærker kunne kun være rockere.... så jeg var pludselig EGs uofficielle rockerdronning...  

den sved... for hvis der er noget jeg altid har gjort meget ud af, er det at tage afstand fra kriminalitet.... det faldt mig slet ikke ind at nogen kunne tro jeg mente rockere, vold og opfordrede til noget kriminelt... 

men det fik jeg lært... og FUCK det er en meget behåret kamel at sluge for jeg synes jo stadig at ordet "rygmærker" betyder alt muligt positivt.... jeg må bare ikke sige det ord for det er værdiladet til den helt modsatte side og vil blive misforstået af alle andre end mig :( 

"Den danske språk er en svær en".....  men det er et grimt label at skulle forsøge at ryste af... især når "jeg hader Jasmin" klubben gør alt hvad de kan for at overbevise alle andre om det modsatte på samme tid og gør så meget nar de kan nar når misforståelsen bliver evident... 

så det var udfordring nr 1..... en meget værdifuld men også meget grim lektie min hobby gav mig der..... den var i hvert fald HELT ny for mig... 

Så var der eksempel nr 2

Jeg er det de fleste betegner som en "stærk pige" - i hvert fald mentalt... selvfølgelig kan jeg blive meget ked af det, men jeg sætter mig ting for, gør det, lærer af det og lader mig aldrig bremse hvis der er noget jeg ikke kan... alt kan læres.... 

men styrke for mig handler egentlig mere om at jeg altid går i brechen for de svage... børn, dyr, moder jord..... og tager voldsomt afstand fra alle der udnytter, drager uberettiget fordel af andre, dominerer, øver vold mod eller på anden vis bruger en magt jeg ikke synes er deres at bruge

jeg stiller mig uden tøven direkte op foran det 1,90 m høje perfide fædrende ophav der lige har slået sin lille søn fordi han var panisk angst for den forlystelse jeg havde ansvar for i forlystelsesparken ... og jeg tager altid gerne en halv eller hel fridag på mit arbejde for at tage med min invaliderede veninde på kommunen eller til lægen i kampen for den FTP hun burde have fået for længst... 

kort sagt - jeg er der altid for dem der ikke kan selv eller har brug for støtte, hjælp, assistance... whatever.. 

men omvendt... dem jeg klassificerer som stærke... mænd som kvinder - dem forventer jeg også kan selv... og når talen falder på svage - så er de personer slet ikke med i mit verdensbillede... for de kan jo alting lige så godt eller bedre end jeg selv kan.... så de har hverken brug for min hjælp eller støtte.... de skal nok selv sige til og fra når det er nødvendigt... det skal jeg slet ikke blande mig i eller have en mening om... 

MEN... 

der kom jeg alvorligt på glat-is med pigerne herinde... og hvis der er noget der piner mig så er det hvis piger som Sunny, Liv, Nikita, Trine eller Sisse misforstår mig...  de må være så rygende uenige det skal være... jeg har ingen forventninger om enighed nogensinde.... men jeg har et meget stort ønske om IKKE at blive misforstået... 

skal folk være uenige med mig skal de være uenige med det jeg mener - ikke de de tror jeg mener..... 

jeg hader at blive misforstået, for det betyder at jeg skal i defensiven og forklare døre op og stolpe ned med 10.000 forbehold for nye misforståelser... det er noget jeg virkelig hader.. for er der først en misforståelse i gang - så kommer der hurtigt 10 nye.... 

eksemplet er at jeg skriver om en tendens der er baseret på ret lang research, mange samtaler forud for at jeg gik i gang med min hobby... men - den blev af pigerne opfattet som en generalisering baseret på fordomme der også omfattede dem...... 

PIS... i defensiven igen... for det var IKKE det jeg ville have frem... meget bogstaveligt drømte jeg ikke i min vildeste fantasi at pigerne herinde (som jeg har klassificeret som meget stærke) ville identificere sig med nogle der er svagere end dem selv i arbejdsforhold de ikke selv har været eller føler de har oplevet på egen krop

jeg fik ikke engang tanken at de ville identificere sig med den gruppe... MEN - det gjorde de... 

jeg kan ikke forstå baggrunden... jeg kan ikke forstå hvor identificeringen med de udnyttede piger forekommer... men det gjorde den og jeg må altså forholde mig abstrakt til at jeg er blevet misforstået... og forsøge at tage forbehold for at pigerne identificerer sig bredere med andre glædespiger end jeg selv nogensinde kunne forestille mig

Den er skidesvær for mig... men det er en udfordring jeg vil tage op, for jeg VIL ikke misforståes af dem der betyder noget for mig... og det gør de piger der misforstod mig i tråden.... 

Konklusionen... 

Når man skriver den slags som jeg lige har skrevet... så bør der jo være en konklusion... men hvad pokker skal jeg konkludere... 

Har Starson i virkeligheden skudt papegøjen med sin indbyggede mega-disclaimer i signaturen... er det i virkeligheden sådan det skal gøres hvis man har punkter man ikke vil misforstås på ? 

Hvad fanden gør man når man faktisk står ved meningen i det man har skrevet og stadig synes at et ord betyder noget positivt.... jeg kan jo ikke ændre hvem jeg er... eller at hensigten med det skrevne var god...

jeg havde alle gode hensigter med begge indlæg - men blev alligevel misforstået... fordi jeg troede et eller andet..... skal jeg holde op med at tro noget og forlænge mine indlæg med 200% for at sikre mig mod misforståelser.... nix - ingen ville gide læse det

Jeg kan konkludere at styrke herinde er nøvendigt... for mellem "jeg hader Jasmin"-klubben og min egen tristhed når jeg bliver misforstået... så er det ikke nogen helt let sag at være herinde.... 

jeg kan jo godt lide at være her... men omvendt håber jeg at der bliver en lidt voksende tendens til at spørge om man har forstået tingene rigtigt i stedet for at fare i blækhuset over en misforståelse... 

jeg kan i hvert fald konkludere at jeg oven på de her 2 oplevelser selv vil gøre mere ud af at spørge hvad folk mener hvis jeg er i tvivl... for det ville jeg ønske der var et par stykker der havde gjort da det var mig der udtrykte mig så det kunne misforstås... 

og vil man have ændret noget - så må man hellere starte med sig selv :) 

god dag til alle.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

så kom der endnu en røverhistorie, når du skriver til molly, at det plejer at virke at kontakte rygmærkerne, så er det sgu da klart for enhver, at de skal bruges til at true, den formodede stalker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Jasmin

Jeg kan sagtens forstå de frustrationer du her beskriver, om det at blive misforstået. 

Eks med rygmærke, for dig har det ord en betydning, for andre en anden. Er det dig der så er gal på den? næ overhovedet ikke. Lige som snakken og L-ordet. Det kan dog for modtager være svært at afkode hvilke værdier afsender ligger i ordet. Betyder det så at man skal lade være med at bruge disse ord? nej, men gør man det, ville det være klogt lige at sikre at de værdier man selv knytter til ordet, fremstår i det man skriver. For at mindske chancen for  at blive misforstået. For igen, nogen syntes det ord er nedladende, andre bare en stillingsbetegnelse.

Eller det med at blive misforstået, hvilket man hurtig kan blive på sådan et forum, for det kan være svært at beskrive alle nuancerne af en holdning, når man besvare en post herinde. Hvilket bringer mig hen til en anden debat/tråd der har kørt herinde, nemlig om man skal give sig til kende. Vi mennesker har det med hurtigt at putte folk en kasser, vi er måske hurtige til at finde en kasse til en person, men vi er lang tid om at flytte en person fra en kasse til en anden kasse. Derfor tror jeg at vi er flere som har et billede af de personer der skrive i diverse tråden, der ikke stemmer overens med det billede man ville få af selv samme, hvis man sad på en cafe og talte om lyst og fast. 

Så har man den fornemmelse, hvad angår en selv, forstår jeg til fulde, at man ønsker at forblive anonym.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Jasmin hør nu her. Altså. Når jeg læser det her. Så ser jeg altså ikke den stærke person du snakker om at du erq. Men der i mod en pige der gerne vil skrive en masse indlæg. Det er fint nok. Men når du skriver så meget må du forvente at du ind i mellem vil få nogle slag. Og det er fordi du ikke tænker over hvad du skriver. Hvis man ikke nærmest vender vrangen ud på sig selv og skærer tingene ud i pap så vil man blive misforstået og sådan er det.

Nu har du allerede nævnt et par gange siden i aftes at der kører en streng hvor vi er nogle piger der ikke giver dig ret og at vi misforstår hvad du skriver. Når vi skriver til dig at du ikke har ret i det du skriver, så skriver du et mega indlæg hvor du prøver at forklare og snøre dig uden om det du har skrevet i første omgang, smider lige mit eks til dig igen når jeg er færdig med at skrive det her.

Du skriver noget vi giver dig ikke ret, straks føler du at vi går imod dig( og at vi måske endda er i hade gruppen) hvilket vi ikke er vi giver dig bare ikke ret.

Altså helt ærligt Jasmin hvor vil du hen med det du skriver her ?? Skal jeg sende dig en pakke tudekiks eller hvad ?. Jeg mod argumenterer bare et indlæg du har skrevet, det er jo ikke det samme som at eks. Hade dig.

Den der med at du er i chok eller ikke havde set den komme, den holder sgu ikke i min verden.

Be strong Baby. Ikke tude hver gang du bliver sagt imod eller føler dig misforstået. Tør næsen. Og bid i dig at du ikke altid kan få medhold og forvent ikke at du ikke vil blive misforstået når du skriver noget.

Smider lige mit eks på igen. Og nej jeg giver dig stadig ikke ret. Hvis du føler jeg er med i hade gruppen så er det et problem du skal arbejde med. For det er jeg ikke.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Jasmin skrev:

klinik er i højere grad for piger der ikke er trygge ved at stå på egne ben og gøre alting selv og ikke har ballast til at vælge til og fra!!! - det er for piger der ikke har tiden, tålmodigheden og viljen til at opbygge en kundekreds på samme måde som PDerne... og fremfor alt slet ikke har den pondus der skal til for at stå branchen imod på egne ben..

MEN

bare fordi man ikke er kvik nok til at køre alle aspekter af sin egen forretning, ikke har styrke nok til at håndtere alle pikspillerne, ikke har mod nok til at sætte foden ned og sige "nej" - så skal man ikke udnyttes eller tromles af nogen der har øjnet en smart måde at udnytte andres svagheder

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu var det lige det her jeg bed mærke i.

Ved du hvad Jasmin.

Lige nøjagtig de ting du skriver her er simpelthen det værste jeg har set du har haft skrevet. Det er simpelthen ikke rigtigt. Det får mig nærmest til at selvantænde at du skriver det.

Syntes det er fint at der er PD steder og at pigerne vælger at have/ være de steder har selv haft et par steder.

Nu har jeg selv arbejdet på andres klinik det meste af den tid jeg har jobbet, jeg har selv haft en par klinikker hvor pigerne lejede sig ind på stedet.

Jeg har på intet tidspunkt fornemmet at de piger var svagere eller mindre selvstændige. Incl mig selv. End dem der arbejdede PD.

Og det sker vel begge steder at pigerne ikke kan finde ud af at sige fra og passe på sig selv. Jeg ved godt at der er klinikker der udnytter pigerne osv... Men det er jo op til pigen at finde en anden klinik i de tilfælde.

Nogengange skulle du måske lige tænke dig om inden du skriver noget. Du skriver mange fornuftige ting, meeeen det sker altså også at du skriver noget som sætter både piger og klinikker i et dårligt lys.

Det jeg kommenterer her er udelukkende til det du skrevet i det jeg har kopieret øverst i dette indlæg. Det du skriver der holder ganske enkelt ikke.

Kan sgu ikke altid følge dig i det du skriver.

Kh Sunny.

Redigeret af Sunny the best

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Første eksempel.... 

For lidt over en uge siden fik jeg noget af et chok.... mildt sagt... og blev rigtig ked af det faktisk... 

for at forstå hvorfor jeg blev ked af det skal man nok vide at jeg aldrig i hele mit liv har løst en konflikt med vold, aldrig direkte har opfordret til fysisk vold mod andre og naturligvis har en ren straffeattest fordi jeg aldrig har begået en forseelse der er omfattet af straffeloven

MEN.... i en tråd omkring formodet stalking brugte jeg et helt specifikt ord..... rygmærker... 

hvis nogen siger rygmærker til mig, så tænker jeg omgående MC-træf rundt om i landet, Bakkens åbning, Marienlyst, fællesture til tyskland, havnen i Gilleleje..... jeg tænker venskab, sammenhold, fællesskab og et sikkert sted at henvende mig hvis jeg skulle få brug for det... 

Da jeg så de første reaktioner om rockere fra "Jeg-hader-Jasmin" klubben slog jeg det hen som en dårlig joke..... jeg tænkte at det ville der da ikke være nogen der tog særlig seriøst...

Beklager men dine fine venner er meget andet end snobrød og fællessang. Det er også afstumpede voldsmænd, som mennesker med svag konstitution pudser på hinanden. Jeg kan sagtens se for mig, at man i et råt miljø kan føle sig fristet til at søge deres beskyttelse og dårlige selskab mod truende mennesker, men når man giver det sindssyge råd at pudse rockere på en (i øvrigt sandsynligvis psykisk syg) mand, der optræder afvigende i et tog, og skaber sig som en primadonna når det giver kritik og krukker om en hader klub, så er det svært at finde sympati for dig. Du har utroligt travlt med at sæte etiket på mennesker og opdele dem i grupper, istedet for blot at udtrykke din mening og behandle alle som du selv vil behandles.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Styrke er ikke i armene, munden eller det skrevne. Nej styrke er i ens selv beherskelse. Du har skudt løs omkring dig Jasmin og nu returneres din mobning som en boomerang. Ak ja, du er stadigvæk ung. Meget ung. Erkendelse er godt, men erkend overfor dig selv først, det virker til du stadigvæk ikke helt har forstået hvad du egentlig præsentere overfor folk. En beklagelse har du skrevet, men under dække af at man misforstår dig? Håber du en dag får indre ro.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man ikke vil misforstås, må man skrive klart og enkelt hvad man mener.

Mht at identificere sig og spejle sig i en gruppe; vi er alle sammen prostituerede uanset hvor og hvordan vi arbejder. Jeg identificerer mig ikke nødvendig vis med alle, men reagerer når andre piger (der jo dybest set er mine kollegaer) omtales som ikke kvikke mv. Dels fordi man skal tale pænt om andre mennesker, dels fordi der er masser af stærke og dygtige piger der godt kan lide at arbejde på klinik.

Og så bare en sidebemærkning; for nogle af os er det her faktisk et arbejde og ikke kun en hobby.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin hør nu her. Altså. Når jeg læser det her. Så ser jeg altså ikke den stærke person du snakker om at du erq. Men der i mod en pige der gerne vil skrive en masse indlæg. Det er fint nok. Men når du skriver så meget må du forvente at du ind i mellem vil få nogle slag. Og det er fordi du ikke tænker over hvad du skriver. Hvis man ikke nærmest vender vrangen ud på sig selv og skærer tingene ud i pap så vil man blive misforstået og sådan er det.

Nu tror jeg jeg vil følge min egen konklusion fremfor at misforstå... for har jeg forstået dig ret at du tror jeg bare skriver for at skrive eller fordi jeg rent faktisk nyder debatterne og hygger mig generelt herinde ?

jeg har jo konkluderet at jeg vil blive misforstået... og at der nok ikke er alverden jeg kan gøre ved det fordi vi allesammen er dem vi er...

men det gør vel ikke mine reflektioner mindre valide ? eller gør det at jeg har lyst til at dele en relevant "selvransagelse" mindre ok?

Nu har du allerede nævnt et par gange siden i aftes at der kører en streng hvor vi er nogle piger der ikke giver dig ret og at vi misforstår hvad du skriver. Når vi skriver til dig at du ikke har ret i det du skriver, så skriver du et mega indlæg hvor du prøver at forklare og snøre dig uden om det du har skrevet i første omgang, smider lige mit eks til dig igen når jeg er færdig med at skrive det her.

det kan være vi skal tage den over PB hvis det er, for jeg føler du bliver unødigt personlig og det er der jo ingen grund til..

men hvor læser du at jeg har noget imod at alle er uenige ? jeg mener da jeg skriver det stik modsatte flere gange, men blot gerne vil sikre mig at det er mine meninger man er uenige med...

for mit vedkommende har jeg intet imod at alle som en er uenige med mig... sålænge jeg føler mig sikker på at det ikke skyldes at jeg har været en klovn til at formulere mig..

det indtryk fik jeg i tråden hvor i piger er uenige pga de svar i skrev...at jeg havde været en klovn til at formulere mig når alle pludselig syntes jeg skrev om dem ..

er det at man ønsker at præcisere hvad man mener hvis man tror man er blive misforstået det samme som "at snøre sig uden om"?

Du skriver noget vi giver dig ikke ret, straks føler du at vi går imod dig( og at vi måske endda er i hade gruppen) hvilket vi ikke er vi giver dig bare ikke ret.

Altså helt ærligt Jasmin hvor vil du hen med det du skriver her ?? Skal jeg sende dig en pakke tudekiks eller hvad ?. Jeg mod argumenterer bare et indlæg du har skrevet, det er jo ikke det samme som at eks. Hade dig.

Den der med at du er i chok eller ikke havde set den komme, den holder sgu ikke i min verden.

Nu ved jeg ikke hvad er får dig til at skrive så ubehageligt.. og jeg ved især ikke hvorfor i alverden du pludselig skulle hade mig.. faktisk er jeg lidt perpleks over hele det citerede, for jeg skriver jo netop i starten af indlægget hvad jeg vil med det..

åbne op for nogle reflektioner fordi der er sket nogle ting der virkelig har fået mig til at reflektere over mig selv... ligesom du faktisk selv åbnede op for i BRs tråd... igår tror jeg det var

er det at tude at reflektere over hvordan man kan ændre og eventuelt forbedre noget ?? det forstår jeg ikke...

Be strong Baby. Ikke tude hver gang du bliver sagt imod eller føler dig misforstået. Tør næsen. Og bid i dig at du ikke altid kan få medhold og forvent ikke at du ikke vil blive misforstået når du skriver noget.

Smider lige mit eks på igen. Og nej jeg giver dig stadig ikke ret. Hvis du føler jeg er med i hade gruppen så er det et problem du skal arbejde med. For det er jeg ikke.

det jeg lige har citeret sårer mig ret meget... dels fordi det er rigtig grimt men primært fordi jeg slet ikke forstår hvor det kommer fra..

jeg har pointeret at jeg ikke ønsker at nogen overhovedet er enige... du skriver jeg siger det modsatte... øhh???

jeg har pointeret at jeg aldrig nogensinde forventer medhold, men at nogle menneskers respekt betyder meget for mig og jeg derfor gerne vil gøre en indsats for at blive forstået bedre.... for at undgå at såre andre unødigt - det var faktisk ment som en cadeau til dig fordi jeg fik jokket i spinaten igår uden at vide det

det er første gang jeg har oplevet at være uenig med dig så jeg kan slet ikke se hvor det problem er du mener jeg skal arbejde med... for jeg kan slet ikke se det findes... tanken om at du skulle hade mig er aldrig nogensinde faldet mig ind... ??

alt i alt er jeg noget forvirret og følgelig temmelig såret over dit angreb fordi jeg slet ikke forstår det... for du angriber mig for ting jeg ikke har sagt/skrevet her.... til trods for at jeg faktisk forsøger at give udtryk for nøjagtigt det modsatte...

er det en af dem der skal afskrives med at jeg ikke skal forstå alt eller er der (igen) tale om at tale forbi hinanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Styrke er ikke i armene, munden eller det skrevne. Nej styrke er i ens selv beherskelse. Du har skudt løs omkring dig Jasmin og nu returneres din mobning som en boomerang. Ak ja, du er stadigvæk ung. Meget ung. Erkendelse er godt, men erkend overfor dig selv først, det virker til du stadigvæk ikke helt har forstået hvad du egentlig præsentere overfor folk. En beklagelse har du skrevet, men under dække af at man misforstår dig? Håber du en dag får indre ro.

jeg er ikke sikker på hvad du mener med det markerede da jeg ikke føler mig mobbet på nogen måde ... misforstået i 2 specifikke sammenhænge men absolut ikke mobbet... hvis nogen har prøvet at mobbe mig er det i hvert fald gået hen over hovedet på mig..

så hvorfor skriver du det?

provokere mig med åbenlyse "rasmus-modsat" indlæg uden stillingtagen til det skrevne.. javist... men mobbe... hvor ser du det?

Når man ser at dem der betyder noget for en selv ikke har forstået det man har skrevet... betyder det så netop ikke at man ved hvad man vil og ved hvad man vil sige - men har været en klovn til at få det formuleret..

det er sådan jeg tolker det.. det er i hvert fald derhen mine påske-reflektioner har bragt mig :)

det eneste jeg på nogen måde beklager ifht mine reflektioner i denne tråd er at jeg fik såret pigerne igår med det jeg skrev... for det var det sidste jeg tænkte på og det sidste der var min hensigt med indlægget... som Liv siger skal man formulere sig præcist... og det formåede jeg ikke...

men som Bobb meget rigtigt skriver er det klogt at sikre sig at de værdiladede ord der bruges har samme værdi for modtager som for afsender..

Og så bare en sidebemærkning; for nogle af os er det her faktisk et arbejde og ikke kun en hobby.

ja det ved jeg og nogen gange kan jeg faktisk godt blive lidt misundelig fordi jeg synes det er verdens fedeste hobby men ikke har lyst til at opgive mit firma for at gå fuldtid som glædespige :) har arbejdet for hårdt til at jeg har lyst til at miste det..

så for mig bliver det kun til hobby-plan

men kan ikke lade være med at tænke at det alligevel er jer piger der har det som job der har fat i den lange ende *gg*

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej Jasmin :-)

Du skyder tit på alt og alle herinde i dine indlæg rundt omkring. Du krydrer det gerne med personlige angreb. Du er generaliserende og aggressiv ofte.

Når nogen er efter dig virker du omvendt næsten altid forurettet.

Jeg har intet imod din stil men det er anstrengende at du lever i et glashus når du selv kaster med sten. Du må tage det der følger med og måske også tænke over din egen stil hvis du har et problem med omgivelsernes reaktion.

Hvis man er fremme i skoene på din eller min eller flere andres måde så giver det knubs. Alt andet ville også være mærkeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Jasmin :smile:

Du skyder tit på alt og alle herinde i dine indlæg rundt omkring. Du krydrer det gerne med personlige angreb. Du er generaliserende og aggressiv ofte.

Når nogen er efter dig virker du omvendt næsten altid forurettet.

Jeg har intet imod din stil men det er anstrengende at du lever i et glashus når du selv kaster med sten. Du må tage det der følger med og måske også tænke over din egen stil hvis du har et problem med omgivelsernes reaktion.

Hvis man er fremme i skoene på din eller min eller flere andres måde så giver det knubs. Alt andet ville også være mærkeligt.

ja det ville være mærkeligt ... og jeg forventer heller ikke andet fordi jeg har markante meninger *gg*

og du har helt ret... hvis jeg har et problem med omgivelsernes reaktion, så må jeg tænke (reflektere) over min egen stil... og det er - som jeg skriver - det jeg har brugt påsken på *gg* ... for jeg nåede også frem til at når dem der altid er sobre flyver i blækhuset - så må stilbruddet nok være mit :)

og vil jeg ændre noget - så starter jeg med mig.. ikke med alle de andre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Jasmin

Jeg holder til tider noget der hedder puterfri...det vil sige, påske, week-end, jule-fri...fra puter, at jeg så prøver at læse op på tingene lidt imellem, men det gør gerne til det er for sent at ligesom blande sig for meget, og jeg kan love dig for at er der nogen lyserød i denne verden der har stået på mål i straffelinjen, så er det mig, jeg har faktisk stået på straffelinjen lidt over alt...så det der klynkerri..drop det !Når der snakkes om trolle, så har det kun en værdi, hvis du svarer,  hvis du lader dig irrerter, lad dem kører linen ud, sid på din sten og vent, det kan tage nogle dage, så kan du svarer, eller lade være, der står ingen steder du skal svarer!, når der er nogen der skriver noget der er så ondt, så som om din famile din forretning, din alder, dit udsenende,(hvad nogen kan syntes er rigtigt SJAVT, især når man i vores fag kæmper med alle de andre lyserøde om at have noget at fortage os)(eller om ens familes annonymitet,som nogen er fuldstændig ligeglad med om den bliver røbet) Gå en tur med hunden, sjælland rundt, imens du råber idioter(forinden har du selvfølig sat ild til din puter)

Nu havde jeg selv fået tilnavnet hex, som nogen yndet at bruge som skældsord, jamen så lavde jeg da en avatar med to krysede koste i et skjold som alle mine venner og jeg bruge i vores viste avatar på Logen, Kalder de dig Droning, (har prøvet det) underskriv dig med droning Jasmin...grin af dem!

Lær at stiller du op til ballade, må du tage det røg der følger med, du kan ikke forvente at alle vil holde med dig.

Tro mig, man kan meget nemt blive afhænig af alle de der (herinde er det Likes) eller tilkendegivelser, man får herinde, og hvorfor ikke?, vi får dem jo ikke andre steder, alle andre steder, bliver vi fordømt, talt nedsættende om, talt om at vi skal forbydes, at det vi fortager os er kvindenedgørende, er der så noget at sige til at vi søger bekræftelse i det vi skriver eller i anmeldelser der siger vi er gode eller det vi gør er godt nok?....og jeg tror aldrig nogen af os lyserøde, bliver for gamle til at få den bekræftelse, da vi altid lever i den der annonyme verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Jasmin du skriver et meget personligt indlæg om at du føler dig såret og misforstået. Nu orker jeg ikke lige at gå helt i detaljer for at forklare hvad jeg mener og hvorfor jeg mener det.

Hvis du mener jeg er helt vild ubehagelig og grov i mit indlæg 'suk' så kan jeg kun sige at jeg virkelig har forsøgt og anstrengt mig for ikke at få startet op for the Beast. For hende fortjener du ikke.

Selvfølgelig har du ret til st hygge dig og dyrke din hobby herinde, og jeg kan selvfølgelig bare lade være med at læse det du skriver.

Det er bare lige lidt svært når du er med over det hele. Det er jo ikke ondt at skive, for det er du jo på godt og ondt.

Altså lidt kender vi jo til hinanden ud fra de ting vi skriver herinde, og kun ud fra det. Og vi 2 har været enige langt hen af vejen, det er vi vel stadig i nogen ting.

Det er lidt træls at du er blevet så såret, har lige læst mit indlæg til dig igen. Og kan da godt se at jeg killer dig lidt(altså dikke dikke dik)

Men Jasmin jeg gider simpelthen ikke gentage mig selv, jeg står 100% ved det jeg har skrevet i første indlæg.

Men lige en ting. Da jeg nu ikke var enig med dig i et par indlæg, tog jeg som en selvfølge at du ville dømme mig til at være med i det du kalder hadegruppen.

Arhhhh lige en mere. Jeg har nok ikke fået svaret på alt det du mener jeg har misforstået eller har angrebet dig med. For jeg orker det ikke. Gør jeg det vil der stadig være ting du ikke vil/ kan/ absolut skal forstå. Og så kommer der et laaaaaangt indlæg fra dig igen og sådan kan vi blive ved og ved.

Og nej jeg gider ikke diskutere videre på pb. Har blot sagt min mening, så vel som du så tit har gjort. Og så er den skid altså slået.

Er der noget jeg har misforstået, fordi du ikke lige har formuleret dig korrekt. Hmm ja så har jeg altså ikke de fornødne evner til at tolke hvad du egentlig mener når du skrivet noget.

Og det vil jeg da beklage. Og dog så er det jo egentlig dit eget problem, for jeg er jo ikke ene om at misforstå dig.

Og måske misforstår jeg dig ikke. Og svarer blot ud fra det du skriver. At du så ikke altid vil erkende at du mener det du skriver fordi du får lidt modgang. Det skal jeg vist ikke stå til ansvar for.

Sunny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men lige en ting. Da jeg nu ikke var enig med dig i et par indlæg, tog jeg som en selvfølge at du ville dømme mig til at være med i det du kalder hadegruppen.

Sunny :)

nej... aldrig aldrig.. tvært om :) og jeg håber aldrig du tror det igen !

der skal RIGTIG meget til.. og som jeg selv skrev - og alle andre i hele tråden har skrevet efterfølgende - man skal ikke forvente at folk er enige

det er det eneste alle er helt enige om i den her tråd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den der "Jeg hader Jasmin"-gruppen er vist ikke ret stor.... :cool::wink:

Det må være tilladt at ruske lidt op i dig, når du bruger fx "rygmærke"-henvisningen i pågældende kontekst, uden det nødvendigvis er udtryk for had eller bare antipati :idea:

Personligt synes jeg da, du samlet set er en gevinst for EG (og for de lyserøde!), og det synes de fleste andre vist også - men man kan ikke gøre alle tilpas hele tiden :)
Der går nok et par uger, før du kommer på Starsons Top 10 liste :mrgreen:

Så er der dem, som ligger under for Janteloven, og dem får du også lidt stikpiller fra ind imellem (lige som nogen af os andre!), men du får altså også megen anerkendelse.

Alt i alt er det hele vist ikke så slemt, når du lige får bænket dig med en kop rødvin ved aftenbordet :wink:

All the best/TH :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det må være tilladt at ruske lidt op i dig, når du bruger fx "rygmærke"-henvisningen i pågældende kontekst, uden det nødvendigvis er udtryk for had eller bare antipati :idea:

absolut *gg* og set i bakspejlet er jeg faktisk også glad for det for det gav stof til eftertanke og det er altid velkomment selv om jeg lige i situationen var noget overrumplet.. 

det var en værdifuld lektie... det skal man aldrig underkende... det fik mig i hvert fald til at tænke over tingene til en anden gang.... 

og jeg er altid god for en kop rødvin... skal vi dele en flaske til en god gang pulled pork fra smokeren  *gg* :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjaaah, Jasmin.

Du er også en stor sprogkunstner, selvom du af og til er så sprogfattig, at du må gribe til engelsk. Det behøver jeg heldigvis ikke. Jeg behersker dansk i en så tilstrækkelig grad, at jeg kan undgå det.

Men ord skifter jo betydning, og de "rygmærker", som du forbinder med positive oplevelser, forbinder andre med negative.

Jeg har selv fået høvl af "Tyreskiderne" på en bodega, så for mig er "rygmærker" et negativt ord.

Omvendt er jeg født i forrige århundrede, og jeg er nok den sidste tilbageværende, der har gjort tjeneste i Dansk Vestindien. Og her talte vi om negrene. Og det gør jeg stadig, for i min generation er det et neutralt begreb.

Det har folk som salige Guka og Gameguy svært ved at acceptere, og jeg skal da nok også få på puklen for det. Det sjove er, at da jeg gjorde tjeneste i Vestindien, var det værste, man kunne sige til en neger: "Du er en af de sorte".

Det er så den betegnelse, der er blevet acceptabel (igen). Lever jeg nu længe nok, skal "neger" såmænd nok også blive acceptabelt igen.

Nå, Jasmin, i dit foregående afsnit lovede du, at du nok skulle komme rundt om de sidste par "typer". Det ser jeg nu ikke meget af i dit indlæg.

Jeg har stadig ikke genkendt mig selv. Skal jeg nu være så selvglad, at jeg tror, at jeg er helt uden for nummer? :P :P :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå, Jasmin, i dit foregående afsnit lovede du, at du nok skulle komme rundt om de sidste par "typer". Det ser jeg nu ikke meget af i dit indlæg.

Jeg har stadig ikke genkendt mig selv. Skal jeg nu være så selvglad, at jeg tror, at jeg er helt uden for nummer? :P :P :P

hehe - nej.. jeg valgte bare at det kommer i et senere kapitel... syntes det her var mest... relevant lige nu :) 

og uden for nummer.... det er du helt sikkert... du er unik *gg*  formen gik i stykker da du var støbt :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold da fast for et langt indlæg, men jeg fik det læst til ende. Jeg er ikke med i klubben der hader Jasmin, men jeg må da indrømme at jeg tænkte "slap aaaaaaf" da jeg læste rygmærke kommentaren i stalker tråden. Du er hurtigt oppe på sæbekassen og prædike Jasmin. - Et kors din generation bærer med stolthed. Stimuleret af et skolesystem som da du gik der gjorde meget ud af at alle skulle have en mening om alt, men samtidig fanget i en zapper-kultur hvor intet undersøges til bunds før omtalte mening formuleres og diskes ud råt for usødet.

Jeg har mødt dig ansigt til ansigt, og kan sagtens se hvem du er og hvor du kommer fra. Derfor skal der mere end en lidt for frisk kommentar til for mit vedkommende. Men for alle andre kan det være svært at rumme. Det her er Internettet, forstår du. Du må selv kunne mærke når du er i gang med at skrive noget kontroversielt. Hvis det føles kontroversielt, og du ikke mener du kan bære kontroversen, så gør det til en grundregel at lade være.

Nu har du så indset at du har kvajet dig, og det er fint nok. Håber at alle kommer videre herfra og ikke koger mere drama på dette her. Det er faktisk røvkedelig læsning, hvis jeg må være så fri.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej herinde

Inden eroguiden fik nyt ansigt hed jeg lærlingen dette navn kan jeg ikke komme ind på grundet det nye look. Jeg skriver dette blot for at forklare at jeg længe har været her og længe har læst med. Sjældent skriver noget da det kniber med tiden. Men gør det når jeg føler trang til det. Jeg kører harley jeg har rygmærke jeg er med i en klub. Men jeg foretager mig intet kriminelt har

Måske en enkelt gang kørt for stærkt modtaget lidt kontanter for at hjælpe med min arbejdskraft. Jeg misforstod ikke da jasmin skrev om rygmærker. Og jeg forstår godt nogen gør det men vi er ikke alle rockere fordi vi dyrker en kultur.

Indlægget er skrevet fra en smartphone hvis der er stavefejl beklager jeg. Min pc er desværre stjålet ved indbrud, det til trods for min vest hang foran vinduet.

God aften til alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej herinde

Inden eroguiden fik nyt ansigt hed jeg lærlingen dette navn kan jeg ikke komme ind på grundet det nye look. Jeg skriver dette blot for at forklare at jeg længe har været her og længe har læst med. Sjældent skriver noget da det kniber med tiden. Men gør det når jeg føler trang til det. Jeg kører harley jeg har rygmærke jeg er med i en klub. Men jeg foretager mig intet kriminelt har

Måske en enkelt gang kørt for stærkt modtaget lidt kontanter for at hjælpe med min arbejdskraft. Jeg misforstod ikke da jasmin skrev om rygmærker. Og jeg forstår godt nogen gør det men vi er ikke alle rockere fordi vi dyrker en kultur.

Indlægget er skrevet fra en smartphone hvis der er stavefejl beklager jeg. Min pc er desværre stjålet ved indbrud, det til trods for min vest hang foran vinduet.

God aften til alle.

der er ingen som har sagt at alle som køre med rygmærke, er rockere. hvordan ville du f.eks opfatte det hvis du skyldte penge, og fik beskeden. " så må vi havde fat i rygmærkerne, det plejer at hjælpe"?

Del dette indlæg

Link til indlæg

der er ingen som har sagt at alle som køre med rygmærke, er rockere .....

Nej, det er der så ikke.

Men det er som med terrorister: Ikke alle muhammedanere er terrorister, men alle terrorister viser sig at være muhammedanere.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, det er der så ikke.

Men det er som med terrorister: Ikke alle muhammedanere er terrorister, men alle terrorister viser sig at være muhammedanere.

var rote arme fraktion, muhammedaner? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X sagde den 22 Apr 2014 - 11:05 PM:

Nej, det er der så ikke.

Mmmmmmmmmmm hvis du har tænkt dig at true med nogle af de der rygmærker der bruger deres beklædningsgenstande som gardiner, (hvad jeg nomalt ikke har hørt om er man bruger i dé der mc-klubber som man skal tage lidt seriøst)....så hvis de kastr sig ind i dit hus....straks hiver gardinerne ned for derefer at hænge deres veste op.....så er du dybt til grin.

Hvis derimod du bliver indbudt til samtale af en persom i fuld ornat og han ikke ligner en der er sælger fra et gardinfirma, er det en rasende god ide at hører efter. det er faktisk ikke kun rasende klogt, med en rigtig god ide! tydliger kan det ikke siges.

Del dette indlæg

Link til indlæg

der er ingen som har sagt at alle som køre med rygmærke, er rockere. hvordan ville du f.eks opfatte det hvis du skyldte penge, og fik beskeden. " så må vi havde fat i rygmærkerne, det plejer at hjælpe"?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...