Hop til indhold
snois

fotografering

Recommended Posts

Jeg kan godt forstå reaktionerne. Uanset de måske gode hensigter, skulle der, som Jasmin skriver, fra starten af have været givet et meget mere detaljeret billede af form og formål. Som det kom, virker det fuldstændig useriøst. Jeg kan ikke forestille mig en eneste melde sig som interesseret på PM ud fra det oprindelige oplæg.

Hvis nogen en anden gang søger noget lignende, så spørg lige dig selv "hvorfor skulle nogen melde sig til det her", og skriv efterlysningen ud fra det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til de par stykker som har svaret på en pæn og sober måde, som ikke lige har set sig negativ på tråden.

Jasmin jeg beklager at du og mange andre piger er blevet brændt så meget at det er helt umuligt at se bare en smule spændende i en mulighed. Jeg prøvede på en pæn måde at spørge efter det jeg søgte.

Grunden til at jeg har skrevet de krav er at jeg ikke vil være vidne til kvindehandel eller slaveri! Jeg vil ikke sidde og glo på at pigen har kunder og jeg tænder squ ikke på at høre en glædespige og en kunde ligge og stønne sig halvt ihjel.

Grunden til at jeg ikke vil sige mere om opgaven offentligt er at jeg squ også vil værne om MIT privatliv... Men det er der squ ikke mange der har spottet!

Det kan da godt ske at det er vildt nemt at slynge curlingbarn ud, men tro mig, jeg har squ kæmpet for alt hvad jeg har nået i mit 36 årige liv... Jeg har forældre der har vist mig at hvis jeg kæmper for det jeg vil, så skal jeg nok nå det... MEN... Jeg skulle eddermame selv kæmpe for det.

Tak for jeres input. Alt hvad der bliver kommenteret i denne tråd fremover bliver uden min indblanding

Del dette indlæg

Link til indlæg

Grunden til at jeg har skrevet de krav er at jeg ikke vil være vidne til kvindehandel eller slaveri! Jeg vil ikke sidde og glo på at pigen har kunder og jeg tænder squ ikke på at høre en glædespige og en kunde ligge og stønne sig halvt ihjel.

Grunden til at jeg ikke vil sige mere om opgaven offentligt er at jeg squ også vil værne om MIT privatliv... Men det er der squ ikke mange der har spottet!

hvis du bare havde skrevet det i første indlæg tror jeg du havde fået en masse positive reaktioner...  jeg ved ikke med ja-sigere fordi dine billeder ikke skal være anonyme (det er jo det vi piger normalt kan bruge)  - men du havde undgået alt det negative

for det er jo gode og saglige grunde der giver fin mening - både for læsere af tråden og for os som lyserøde :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Og så havde vi også undgået en masse skingre personangreb ligesom Starsson er inde på. ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Dette er sagt i en hel generel sammen og ikke kun møntet på trådoprettet. Jeg ser alt for ofte, at den slags henvendelser dels bærer præg af, at man ikke har gjort sin reaserch ordentlig (Som Jasmin også nævner).

Hvis vi så lige ser bort fra denne tråd, så har jeg faktisk flere gange i god mening at opfordre til, at man kommer igen med flere relevante info. typiske afføder det så et svar alá følgende "Jo det lyder da fornuftigt, og man vil da overveje, efterfulgt af dyb tavshed" En anden typisk reaktion er som i nærværende tråd - Almen trodsighed "Jeg gider dælemene ikke fortælle mere"  

Nogen at de værste argumenter er faktisk svar som "Jeg skal jo værne om mit eget privatliv" tak for kaffe. Vil man vide noget omkring denne branche, så starter det med, at udvise respekt og ydmyghed for pigernes tid, privatliv m.v. Og det fordre faktisk også, at man selv har gjort op med sig selv, at det er ok, hvis nogen opdager at man har udvist interesse for denne branche.

Og skriver man en opgave eller en analyse, uagtet om man er en lille skoledreng/pige eller om man i prof. sammenhæng skriver, så burde man som det mest naturlige have den holdning, at man bestemt ikke er bange for at offentligegøre sit arbejde, ellers skriv om bageopskrifter i stedet, og her kan man jo så også tage nogle fine stemningsfulde billeder.

Har man været på sider som denne i en årrække og i øvrigt oplevet hvad mænd kan drømme op, at underlige fidusser, så er reaktionerne i tråden forventeligt.

Personligt har jeg droppet lysten til at deltage i interviews m.v. efter nogle kampe med forfatterne omkring bare at få et styk kopi at materialet. Livet er bare for kort til rookies  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vil man vide noget omkring denne branche, så starter det med, at udvise respekt og ydmyghed for pigernes tid, privatliv m.v. Og det fordre faktisk også, at man selv har gjort op med sig selv, at det er ok, hvis nogen opdager at man har udvist interesse for denne branche.

Og skriver man en opgave eller en analyse, uagtet om man er en lille skoledreng/pige eller om man i prof. sammenhæng skriver, så burde man som det mest naturlige have den holdning, at man bestemt ikke er bange for at offentligegøre sit arbejde,

Jamen, jeg er meget enig.

Det er helt ok, at folk vil lave interview'er, HF-opgaver og hvad ved jeg. Og det er også Ok, hvis man forsøger sig her på EG, men oplægget, formålet samt ikke mindst en klarlæggelse af, hvad det skal bruges til, skal være på plads.

Vi har set flere løse "følere". Selv journalisten fra DR, som ellers må formodes at være bare en smule skolet, kludrede håbløst i det her i det tidlige forår.

Indeværende streng er ingen undtagelse.

Man kan ikke forvente, at nogen reagerer på så løse antydninger af, hvad det er, man vil. Er det i regi af en amatørfotoklub? Er det til privatbrug? Er det et væddemål? Er det kommercielt? Eller hvad pokker er det?

Rigtigt usikkert - og lummert - bliver det, når det efter lidt armvrid oplyses, at kun fem skal se billederne. Fem private? Fem amatørfotokonkurrencedommere? Fem ærkeonanister? Fem Fournæser? Fem .........?

Nej, hvis nogen vil nærme sig dette univers, bør de lave en detaljeret og troværdig "projektbeskrivelse"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår ikke det her.

Der har været adskillige indlæg af især studerende som efterlyser personer - mænd eller kvinder - og har præsenteret en seriøs idé om, hvad det skal bruges til, problemformulering, målformulering osv. - og ikke mindst fortalt på hvilket uddannelsessted de skal bruge det til en opgave eller projekt, oplyst deres navn og mail adresse (som ofte har været en mail adresse på det pågældende uddannelsessted så man kunne se at det var ægte og seriøst).

Disse personer mistænkeliggøres jævnligt, belæres om at folk herinde meget bedre end de selv ved hvordan de skal lave deres opgave osv. osv.

Nu kommer der så en efterlysning fra en person som tydeligvis ikke har gjort sig een eneste tanke om hvad denne "foto opgave" skal bruges til (eller i hvert fald ikke mener at de personer der skal hjælpe ham fortjener at vide det), formål osv. - og hvor den skal bruges. Han fortæller heller ikke hvorfor en "foto opgave" skal inkludere et interview eller hvorfor han skal opholde sig i etablissementet mens der er kunder i butikken - og bliver fornærmet når nogen efterlyser nogle af disse informationer. Mail adresse oplyser han heller ikke noget om for hans egen anonymitet er meget vigtigere for ham end hensynet til pigens.

Og HAN bliver taget alvorligt og folk skriver side op og side ned i en "diskussion" med ham.

Er der virkelig ikke nogen der har gennemskuet at denne "foto opgave" ene og alene er et ubehjælpsomt forsøg på at blive lukket ind i et spændende erotisk milieu hvor han kan foregive at tage nogle billeder med et legetøjskamera mens han laver ophidsende "interviews" med pigen, bagefter hører spændende lyde fra nabolokalet - alt sammen inspiration til det han skal hjem og lave bagefter.

Vågn nu op - kære venner - og forsøg at kæmpe jer ud af påskebryg tågerne  :P

Redigeret af Vagn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest MushRoom

Jeg kunne nu nok gøre det endnu bedre;

Jeg er elsker udfordringer i fotoopgaver, jeg finder hver en kurve på en kvinde smukt og tiltalende. Der er spændende og få et godt skud på foto og blive endnu bedre med mit lille lommekamera på 2 megapixel (iphone 3) :cool:

Jeg har derfor et uimodståeligt tilbud til kvinden som bpde kan se sit snit til at få sit album fyldt op med dugfriske billeder og samtidig hjælpe mig med at blive dygtigere til det jeg tænder på - nemlig foto og redigering.

Jeg vil ikke blande mig i hvem du er som person, du er den som du er. Men jeg ser udfordringer i former. Om du er buttet eller slank, betyder intet for mig, jeg har en opgave jeg skal løfte - nemlig vise andre via dine billeder hvad jeg kan på foto.

Et foto siger alt, hvad siger du.

Ang billeder vil du som tak for din tid, få alle foto på skive og jeg beholder intet. Og gør det dig mere tryg, så laver vi gerne en kontrakt, så ingen løber om hjørner med hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Liv. Det er helt fint at du har det på den måde og jeg har egentligt ikke lyst til at uddybe det mere end at der kommer til at være 5 mennesker der kommer til at bedømme billederne. Så derfor er der en mulighed for at pigen kan blive genkendt... Men det er helt fair at du har det sådan. Jeg tager en chance med dette opslag og hvis det ikke lykkes, så har jeg da en plan b

Din opgave skulle vel aldrig være under emnet "under byen"?  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...